Maar 1 computer krijgt toegang tot internet

Pagina: 1
Acties:

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:21
Ik heb hier thuis internet via casema (kabel breedband) en het probleem is als volgt:

Ik heb 2 computers, als ik het modem DIRECT op 1 computer aansluit dan krijgt die computer gewoon verbinding, dat werkt met BEIDE computers. maar nu komt het probleem, ik heb een sitecom wireless homestation router, als ik die er tussen zet om zo beide computers te kunnen aansluiten krijg ik gewoon GEEN verbinding met geen van beide computers, moet ik het protocol DHCP of PPPoE gebruiken? want hij staat nu geconfigureerd met DHCP maar ik heb het vermoedde dat het daaraan ligt.
Ik heb ook nog een sitecom NEXhub HD-050, als ik het modem aansluit op de uplink van het hubje dan kan ik 1 computer aansluiten, die heeft dan gewoon verbinding, als ik de andere computer er dan ook op aansluit heeft die wel verbinding met het netwerk maar hij weigerd gewoon om ook maar 1 website te openen of om msn te verbinden, ik heb al vanalles geprobeerd maar ik wordt er langzamerhand moedeloos van.

Als er nog informatie ontbreekt, post het ff dan zet ik het er ff bij

Adjust non olet, plerumque...

• dennismaus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-05 17:55
Je modem heb je aan de wan poort op de router aangesloten en de pc's op de normale poorten ????

DHCP is het protocol als je een motorola modem hebt.

Verder netwerkaarten op vast ip zetten in range van je router of je router ook DHCP aanzetten voor zijn eigen netwerk.

• 1nsane
ik heb al een keer geprobeerd om de computers met vaste ip adressen in te stellen maar dan werkt helemaal niets meer, en echt binnen de range van de router, als ik zegmaar in de firmware van de router kijk dan geeft ie aan welke ipadres ranges er mogelijk zijn namelijk
192.168.168.1 tot en met 254 maar het maakt niet uit welke ik gebruik ik krijg dan met geen van beide computers toegang, ook niet met automatische instellingen.

• 1nsane
die netwerk hub kan ik zeker niet gebruiken voor het delen van mijn internet? ik had dat namelijk al een keer aan iemand gevraagd maar die vertelde me al dat die dingen daar niet voor bedoeld zijn, toch als ik maar 1 computer aansluit op die netwerk hub en vervolgens het modem aansluit op de uplink kan ik wel internetten maarja wel maar op 1 computer, als ik die 2e erbij prik dan doet die het niet.

• jhu
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-05 23:19

jhu

Het is heel simpel.. het modem van Casema kabelbreed heeft een MAC adres tabel waar maar twee mac-addressen in worden onthouden (geen tekortkoming, maar een doelbewuste instelling).

Een derde MAC adres wordt dus genegeerd door het modem, je 1e en 2e pc hebben beide hun MAC adres geregistreerd staan in het modem.

Het derde MAC adres van je router wordt straal genegeerd door het modem.

De oplossing is heel simpel, router aansluiten op het modem en dan het modem resetten, dan wordt de tabel geleegd en krijgt je router het IP-adres toegewezen. Het resetten van het modem doe je door de stroom 10 seconden los te koppelen en weer aan te sluiten.

[ Voor 9% gewijzigd door jhu op 20-01-2005 01:07 . Reden: Even uitgelegd hoe je een modem reset :) ]

Zet de cv maar uit moe, die AMD draait nu stabiel

• 1nsane
heb ik inmiddels geprobeerd maar dat werkt niet :( het lijkt wel of het router geen verbinding heeft met het modem, of ik hem nou een minuut uit zet of niet (modem).

• jhu
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-05 23:19

jhu

Als je het modem hebt gereset, hangt er dan maar één apparaat (de router) aan het modem?

Je kan eens kijken of je modem de router ziet, je kan hiervoor gaan naar http://192.168.100.1/address.htm

Je zou hier de table getitelt: Known CPE MAC Address (Max 2) moet zien staan.
Hier zou het MAC-address in moeten staan van je router.

Kijk anders ook eens in het web-configuratiescherm van je router of je hier wel een IP-adres ziet. Zie je geen IP-adres, dan kan je nog eens kijken of het veranderd als je het modem op Standby zet (knopje op de bovenkant) en dan in de router kiest voor "DHCP renew" of zoiets.

Zet de cv maar uit moe, die AMD draait nu stabiel

• 1nsane
t is trouwens bij een maat van mij thuis, ik heb zelf een draytek vigor 2600 hangen :P anyway, ik krijg bij dat router van hem nu helemaal geen toegang meer :( als ik het ip adres van het router invul in de webadres balk komt ie er gewoon niet eens meer in, en hij was nog wel gereset, echt gewoon zomaar ineens zonder iets veranderd te hebben :S:S:S

Pagina: 1