Ken alleen Tarantella en Term Services, ze doen wezenlijk hetzelfde, het grote verschil is dat je met terminal services veel meer kanten op kunt.
Tarantella word op een webservertje gedumpt die je aan je LAN hangt en dan kun je via veel kunst en vliegwerk simpele aps zoals een DB schermpje of een simpele word processor aan de praat krijgen. In de meeste gevalllen komt het er op neer, dat je een hap geld neerflikkert voor een server die alleen maar tarantella draait, die inet en LAN koppelt waardoor je remote kunt werken.
Terminal services flikker je gezellig bij een van je Win2x servers op je stelt het in en je laat luitjes via een remote desktop werken, alle apps die onder win2x kunnen draaien, draaien dus ook voor je remote desktop usertjes.
In beide gevallen zou ik toch al gauw third party software erbij scoren om de boel dicht te timmeren qua security
Persoonlijk zou ik voor terminal services gaan, ik ken een hele zooi klanten die ook eerst dat tarantella gebeuren hebben gedaan, maar die nu dus ook zijn overgstapt op terminal services,
resultaat, peperdure tarantella server + software + licenses staat nu stof te happen in de kelder
99 bugs in the code , 99 bugs in the code
Take on down and patch it up...
117 bugs in the code.