Toon posts:

Tarantella vs Terminal Services & Citrix

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij uitleggen wat het wezenlijke verschil is tussen Tarantella, Citrix en Terminal Services van Microsoft.

Want de basisfunctionaliteiten lijken mij in alle 3 de paketten te zitten.

Qua beveiliging moet je volgens mij sowieso nog andere middelen inzetten.

B*e*r*t |:(

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Kan iemand mij uitleggen wat
De websites van de makers bieden toch al veel info? "Huiswerk voorkauwen" is op GoT niet de bedoeling en lijkt me ook niet nodig of handig. Dus wat zijn volgens jou de verschillen en overeenkomsten? ;) Best kans dat dan eventuele ervaringsdeskundigen aanvullingen hebben. Maar die zullen niet snel geneigd zijn een overzicht te plaatsen als je dat zelf ook eenvoudig kunt doen.

Trouwens welkom :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Hans.Solo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 09:03

Hans.Solo

Tank n00bje :P

Ken alleen Tarantella en Term Services, ze doen wezenlijk hetzelfde, het grote verschil is dat je met terminal services veel meer kanten op kunt.

Tarantella word op een webservertje gedumpt die je aan je LAN hangt en dan kun je via veel kunst en vliegwerk simpele aps zoals een DB schermpje of een simpele word processor aan de praat krijgen. In de meeste gevalllen komt het er op neer, dat je een hap geld neerflikkert voor een server die alleen maar tarantella draait, die inet en LAN koppelt waardoor je remote kunt werken.

Terminal services flikker je gezellig bij een van je Win2x servers op je stelt het in en je laat luitjes via een remote desktop werken, alle apps die onder win2x kunnen draaien, draaien dus ook voor je remote desktop usertjes.

In beide gevallen zou ik toch al gauw third party software erbij scoren om de boel dicht te timmeren qua security

Persoonlijk zou ik voor terminal services gaan, ik ken een hele zooi klanten die ook eerst dat tarantella gebeuren hebben gedaan, maar die nu dus ook zijn overgstapt op terminal services,

resultaat, peperdure tarantella server + software + licenses staat nu stof te happen in de kelder

99 bugs in the code , 99 bugs in the code
Take on down and patch it up...
117 bugs in the code.

• Bas!
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-07 22:06
tarantella ken ik niet
citrix is een uitbreiding op terminal services met uitgebreidere loadbalancing, sneller protocol, betere beheerstools. Bagger blijft het op een non multi-user ontworpen OS. Performance is gewoon magertjes en je hebt nog wel eens wat filelocking problemen, dit zal dan wel meestal de schuld van de softwarebakker zijn, maar goed die heeft nooit beter geleerd.
Tarantella klinkt dan beter eigenlijk. Aangezien je dan niet werkelijk met grafische schil bent aangelogd op een windows server.

[ Voor 35% gewijzigd door Bas! op 19-01-2005 12:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Met terminal services heb je toch ook tsweb ??
Daarmee moet het toch ook mogelijk zijn om in een webbrowser je applicaties te draaien ??

(netzoals met Tarantella??)

• Bas!
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-07 22:06
Ik had het idee, maar daarmee kan ik het mis hebben dat tarantella middleware is
Pagina: 1