Toon posts:

[PHP/MySQL] <br /> wordt niet goed weergegeven.

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
--------------------------------------------------------------------------------

Ik snap iets niet, ik haal een tekst uit de database, en hanteer 'nl2br' dus dat hij /n vervangt door <br />. Hij vervangt ze prima, maar het wordt niet weergegeven in de browser, en in de bron wel.... Hoe kan dit ??

PS. hij laat alleen de lege regels tussen de woorden "test" niet zien.
------------------------------------------------------
<td width="584" valign="top" class="tekstvak">
<h1>test</h1><h2>test<br />
test<br />
test<br />
<br />
test</h2>test<br />
test<br />
test<br />
<br />
test

</td>
-------------------------------------------------------
de BR'retjes achter het woord test werken wel, dus hij gaat naar de volgende regel, maar als je dan NOG een br'retje doet dan maakt hij geen lege regel, bijvoorbeeld:
test<br />
<br />

Maar als ik dit doe:
test<br />
<br /><br />

Dan werkt het volgens mij wel, dat is dus het vreemde.
En ik heb even geprobeerd de broncode op te slaan als html, en oo mijn bureaublad opgeslagen, en dan werkt het wel goed. Maar dus op de server (vevida) in PHPtaal werkt het niet....

Ik snap er nix van, wie ziet het ??

• marty
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-03-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 16:56:
En ik heb even geprobeerd de broncode op te slaan als html, en oo mijn bureaublad opgeslagen, en dan werkt het wel goed. Maar dus op de server (vevida) in PHPtaal werkt het niet....

Ik snap er nix van, wie ziet het ??
PHPtaal heeft er niets mee te maken. Jouw browser leest gewoon HTML in.
Geef eens een linkje naar een online voorbeeld
(denk dat dit uiteindelijk trouwens een probleem is voor de buren in /13, maar we zullen zien....)

Verwijderd

Topicstarter
marty schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 17:07:
[...]

PHPtaal heeft er niets mee te maken. Jouw browser leest gewoon HTML in.
Geef eens een linkje naar een online voorbeeld
(denk dat dit uiteindelijk trouwens een probleem is voor de buren in /13, maar we zullen zien....)
http://www.cookandi.nl/index2.php?content=55

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik zie helemaal geen opvallend vreemd gedrag bij je voorbeeld? Ik zie 2 lege regels en een stukje marge na het afsluiten van de H2 tag, een voorspelbaar resultaat aangezien er in de code 2x <br /><br /> voorkomt wanneer je de whitespace wegdenkt.

Ik vermoed dat je gewoon een denkfout maakt voor wat betreft de betekenis van whitespace in je code.

[ Voor 21% gewijzigd door Voutloos op 18-01-2005 19:23 ]

{signature}

Verwijderd

Topicstarter
Voutloos schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 19:21:
Ik zie helemaal geen opvallend vreemd gedrag bij je voorbeeld? Ik zie 2 lege regels en een stukje marge na het afsluiten van de H2 tag, een voorspelbaar resultaat aangezien er in de code 2x <br /><br /> voorkomt wanneer je de whitespace wegdenkt.

Ik vermoed dat je gewoon een denkfout maakt voor wat betreft de betekenis van whitespace in je code.
ja maar als je dit in je code staan hebt:
------------------------------
test<br />
test<br /><br />
test
----------------------------

Dan moet dit het resultaat zijn toch:
-----------------------------------------------------
test
test

test
--------------------------------------------------------

En dat gebeurd oko als ik de bron opsla als html en vanaf mijn bureaublad laad.
En voor de duidelijkheid, bij de link die ik gaf staan 2 rijtjes met de woorden test, dus het resultaat zou dan moeten zijn:

test

(Dit is een test pagina, onze excuses voor het ongemak)
test
test

test

test
test

test

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:22

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

<br>? Html? Dat is allemaal client side dus dat hoort in Webdesign & Graphics en niet in Programming & Webscripting. Ik zie echt nergens PHP of MySQL terugkomen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Creepy op 19-01-2005 09:15 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.