Toon posts:

oude pc werken externe opslagmedia niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey mensen,

ik heb een probleem. 3 weken nadat ik XP heb geinstalleerd, stopt het werken van mn usb poorten voor, mn dvd speler, cd brander en floppy disks. Achter doen de usb poorten het nog wel, want daar zit mn printer aan, en die doet ut gewoon. Dit zijn mn specs van mn pc:

Moederbord: ECS K7S5A
Processor: AMD Athlon 2200+
Geheugen: 512 MB DDR RAM
Hard Disks: 40 GB Maxtor & 160 GB Western Digital
DVD Speler: AOpen DVD 1648/LKY
CD Brander: Lite-On LTR 16012B
Draadloos netwerkkaart: SMC 2802W 2.4 Ghz 54Mbps Wireless PCI Adapter

Ik weet dat het een oud systeem is, maar ik er wel graag weer goed op kunnen werken. Het probleem is dus, dat als je ongeveer na 3 weken na installatie van XP (soms 2 weken, soms 1.5 maand) dat hij dan totaal geen CD's meer herkent. Dit doet hij dan ook met de usb poorten, floppy en brander. Opmerkelijk is wel, dat ik wel met de CD Brander kan branden met Nero. Maar als ik een CD in mijn DVD speler (of CD brander stop, maakt niet uit) dan verandert de naam in 'My Computer' van 'DVD Drive' naar 'CD Drive', maar ik kan de CD niet lezen.

Alvast bedankt voor de reacties.

met vriendelijke groet,

Maarten

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Download knoppix es, brand hem op cd (Ja dat kun je nog :P), boot vanaf CD en als in knoppix je CD drives/ floppy/ USB poorten het weer doen wee je zeker dat het een brakke XP install is :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Topicstarter
goed id man_/-\o_ maar ik heb al een knoppix cd liggen;) alleen nog nooit aan ged8. ik ga ut nu proberen. ff voor de andere die willen reageren en denken snugger te zijn, heb de nieuwste flash voor mn mobo en de drivers ensow ook nieuwste:P;)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net met knoppix geboot, en hij ziet alles. Ut ligt dus aan XP, maar dit wist ik al, want als ik XP overnieuw installeerde, doet ie ut ook weer, maar na ongeveer 3 weken gaat het fout. Er moet dus iets softwarematigs zijn dat altijd na ongeveer 3 weken verandert, waardoor de drivers ofsow van de hardware door elkaar worden geschud:S als ik bij control panel device manager kijk, dan zegt hij dat alles correct is geinstalleerd. nog iemand een id? want ik heb nu al voor de 3de keer windows xp overnieuw geinstalleerd:S de hele tijd standaard installatie (zou tog moeten werken, denk:S) nog iemand geniale id-en? hoor ut graag

• Arjan Scholl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-02 23:30
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 19:07:
ik heb net met knoppix geboot, en hij ziet alles. Ut ligt dus aan XP, maar dit wist ik al, want als ik XP overnieuw installeerde, doet ie ut ook weer, maar na ongeveer 3 weken gaat het fout. Er moet dus iets softwarematigs zijn dat altijd na ongeveer 3 weken verandert, waardoor de drivers ofsow van de hardware door elkaar worden geschud:S als ik bij control panel device manager kijk, dan zegt hij dat alles correct is geinstalleerd. nog iemand een id? want ik heb nu al voor de 3de keer windows xp overnieuw geinstalleerd:S de hele tijd standaard installatie (zou tog moeten werken, denk:S) nog iemand geniale id-en? hoor ut graag
En als je nu eens alle USB-controllers verwijderd in het apparaatbeheer en deze opnieuw laat detecteren, waarschijnlijk begint hij dat ook alle USB-apparatuur opnieuw te detecteren. Misschien dat het dan weer werkt

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dit ook geprobeerd, werkt alweer niet :S:@ maar nu ik er aan denk (hij riep nieuwe hardware ensow, doordat ik de usb drivers had gedeinstalleerd) heb ik dit probleem ongeveer toen ik een webcam had gekocht, een paar weken daarna. Het is een Sweex 300K. Als je hem installeert (wat net kan, met 1 cd der in proppen en dan pas opstarten van de pc) zegt ie dat het niet XP compatible is, maar dit staat wel op de verpakking. En als de webcam geinstalleerd is, werkt hij ook normaal. Iemand enig id of het aan de webcam ligt of aan iets anders? Snap er nu helemaal nix meer van:S
Pagina: 1