Toon posts:

[XP MCE] Welke afstandbediening RF

Pagina: 1
Acties:
  • 238 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb TV in de woonkamer staan en de PC in de slaapkamer erboven.
Voor audio/video verbinding wil ik eerst problere kabels te trekken en anders een draadloos setjes plaatsen, dat komt wel goed.
Waar ik echter nog mee zit is de aansturing met de afstandbediening.
Ik heb de volgende opties bekeken:

Ati wonder (eventueel de 2 vanwege meer bereik)
Marmitek PC control
Windows Media Center Remote (met ir-verlenger van Marmitek dus: IR - RF - RF - IR

1. De eerste optie is nadeel dat de geen ir-heeft en dus alleen de PC kan besturen.
2. De marmitek heeft geen leer functie voor ir helaas en zal mijn audio installatie niet kunnen bedienen vrees ik (al eens geprobeerd met de marmitek mouse remote)
De derde kost dus waarschijnlijk wat meer maar heb je wel gelijk de afstandbediening gelijk speciaal voor MCE. Moet dus verlengd worden omdat hij door 1 plafond heen moet.

Het configureren van de eerste twee zal via Girder gaan.
Verder heb ik gelezen dat met Girder ook eventueel wel de microsoft remote voor windows applicaties verder gebruikt kan worden buiten MCE om.

Welke keuze zouden jullie mij aan bevelen????
Een eerste eis is dus RF, dat zit in alle drie bovenstaande opties.
Daarnaast liefst leer functie voor overige IR apparatuur beneden (kan de microsft IR-signalen leren?!?!

Alvast erg bedankt.

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02 21:09
Ik zou voor optie 3 gaan, dat heb ik ook draaien.
Ati remote heb ik de ervaring mee dat hij 1. niet zo gemakkelijk door alle muren heen gaat 2. het aanleren van de opties is een gedoe, je moet er een extra programma voor laden 3. de layout is niet zo praktisch voor mce.

Voor 2 geldt hetzelfde als voor 1.

Verwijderd

ik heb zelf beide: Remote Wonder (had ik nog van een all-in-wonder) en de MS-remote (2005-versie uiteraard). Remote Wonder heeft volgens mij zelfde functionaliteit als de marmitek-remote.

MS-Remote voordelen:

- volledige MCE-functionaliteit, alle functies inclusief invoeren letters
- kan (soms met een registry-hack / veranderen jumpers) zeker je MCE uit standby of zelfs slaapstand halen)
- Volume-toetsen en de tv-toets zijn programmeerbaar voor andere apparaten (bijvoorbeeld tv aanzetten of volumecontrole over tv of receiver ipv PC)

MS-remote nadelen:

- 'zachte toetsen'. Als je bijvoorbeeld het volume wilt verhogen vind ik dat dit eerst langzaam gaat. Je moet goed indrukken waarna echter het volume omhoog schiet.
- batterijen (vooral oplaadbare zelfs nieuwe) gaan ontzettend snel op.Vermoedelijk komt dit door de backlighting. Ik ben nog altijd van plan hem open te schroeven en kijken of ik dit niet wat draadjes los kan maken zodat de ledjes niet meer aan gaan.

Ati Remote Wonder Voordelen

- Harde toetsen (als je dit eenmaal hebt geprobeerd wil je eigenlijk nooit meer terug.)
- RF
- Werkt middels plug-ins ook met allerlei andere (HTPC)apps (bijvoorbeeld showshifter, als je wilt overstappen van MCE)

Ati Remote Wonder Nadelen:

- Geen programmeerbare toetsen voor andere apparatuur dan PC
- Letters werken niet in MCE
- kan MCE niet uit standby/hibernate halen.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Omdat ik beide heb en de ene niet veel beter vind dan de andere zit ik hier als een soort John Woo actieheld (maar dan de couch-potatoe variant) vaak nog altijd met alletwee afstandbedieningen in mijn handen MCE te bedienen.

De ultieme MCE afstandsbediening kan best wel eens de logitech harmony 680 zijn (http://www.logitech.com/i...,CRID=2084,CONTENTID=9568). Helaas is hij niet in NL verkrijgbaar.

Hopelijk hebben jullie iets aan deze mini-review

Verwijderd

Topicstarter
De MCE afstandbediening zal inderdaad denk ik ook wel de mooiste zijn omdat deze tuurlijk speciaal ontworpen is voor MCE. Ik wist niet dat er voor de afstand bediening ook een nieuwe 2005 versie te krijgen is. Is deze persee nodig met MCE 2005 of is met MCE 2005 ook de vorige versie van afstandbediening te gebruiken??

De logitech heb ik bekeken en dat ziet er wel erg wijs uit..........het prijskaartje trouwens ook....wat een bedrag.

als toevoeging bij de mce-afstandbediening heb ik dan nog zo'n ir-verlenger nodig (van marmitek???) omdat de pc boven staat. Heeft iemand ervaring hiermee?? dus dan wordt het ir-signaal omgezet naar RF dat wordt verstuurt en boven ontvangen en weer omgezet naar ir.
Of is het eventueel mogelijk de IR-ontvanger voor de MCE afstandbediening flink te verlengen (15 meter????)

Is de MCE afstand bediening ook goed te gebruiken voor andere windows toepassingen??? dus als ik geen MCE zou draaien en dan bijvoorbeeld te configureren via GIRDER???

Verwijderd

vrijwel overal wordt nu de 2005 verkocht dat is deze:
http://www.hardwareconcur...microsoft/remote20MCE.jpg

dit is de oude: http://www.myhardware.nl/images/mcepack.jpg

Naast een andere lay-out heeft de oude geen programmeerbare tv en volumeknoppen

DE MCE-remote is voor anders apps helemaal niet programmeerbaar, alleen een paar standaar dingen zoals de pijltjes-toetsen doen het buiten MCE

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2005 11:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 11:22:

DE MCE-remote is voor anders apps helemaal niet programmeerbaar, alleen een paar standaar dingen zoals de pijltjes-toetsen doen het buiten MCE
Ook niet met mehulp van GIRDER?? volgens mij staat op de site vna Girder dat de MCE remote ook ondersteunt wordt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 13:05:
[...]

Ook niet met mehulp van GIRDER?? volgens mij staat op de site vna Girder dat de MCE remote ook ondersteunt wordt.
Om eerlijk te zijn is het alweer je jaar geleden dat ik naar girder heb gekeken, dus het zou best wel kunnen als dat inderdaad op de site staat.

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu site gevonden waar die MCE 2005 remote voor 34,50 te koop is. Echter er zijn twee versies.......welke kan ik als beste nemen???? Wat is het verschil?? alleen de tekst op de afstandbediening?!?!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 11:26:
Heb nu site gevonden waar die MCE 2005 remote voor 34,50 te koop is. Echter er zijn twee versies.......welke kan ik als beste nemen???? Wat is het verschil?? alleen de tekst op de afstandbediening?!?!
als ze UK en NL heten inderdaad

Verwijderd

Topicstarter
klopt gaat om een uk versie en een nl versie........
ehh ienemiene mutte........wordt het denk ik maar de uk versie......al snap ik niet wat voor tekst er allemaal op die afstandbediening zou moeten staan die taalafhankelijk is.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 11:50:
klopt gaat om een uk versie en een nl versie........
ehh ienemiene mutte........wordt het denk ik maar de uk versie......al snap ik niet wat voor tekst er allemaal op die afstandbediening zou moeten staan die taalafhankelijk is.
bij de uk-versie komt te tekst overeen met MCE-UK en de nl-versie met MCE-NL. Ik zou zelf dan ook de keuze laten afhangen van welke versie van MCE je gebruikt
Pagina: 1