[XP MCE 2005] IR oogje (WinLIRC) ipv MS remote?

Pagina: 1
Acties:

• Buzz-01
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Wat ik mij afvraag; Is Windows XP Media Center Edition goed te gebruiken met een universele afstandsbediening, WinLIRC en een extra tooltje, of wordt toch de originele Microsoft afstandsbediening aangeraden?
Hier op GOT lees ik heel veel ervaringen van mensen over de originele MS remote, maar niemand lijkt ervaring te hebben met een andere afstandsbediening?

Ik wil namelijk mijn eigen PC gaan inrichten tot MCE bak (omdat 'ie nu toch al min of meer multimediabak is, en de bediening via MCE lijkt me gewoon superhandig), maar weet dus niet of ik alleen de software moet aanschaffen, aangezien ik een werkende remote heb via WinLIRC en IR Assistant, of dat het beter is die 40 - 50 euro extra te investeren voor een Microsoft afstandsbediening?

Kort gevraagd: Kun je MCE goed bedienen met een willekeurige AB geprogrammeerd in bijvoorbeeld IR Assistant, en wat is in dat geval eventueel de meerwaarde van een Microsoft afstandsbediening t.o.v. de willekeurige AB?

Flickr

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-04 15:53

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Ikzelf gebruik MCE 2005 met de RC die ik bij m'n Hauppage WinTV PVR150 kreeg.
In Windows het bestand irremote.ini aanpassen en je hebt de volledige MCE RC functionaliteit

An Explanation of l33t Speak

Verwijderd

Buzz_Lightyear schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 16:31:
Ikzelf gebruik MCE 2005 met de RC die ik bij m'n Hauppage WinTV PVR150 kreeg.
In Windows het bestand irremote.ini aanpassen en je hebt de volledige MCE RC functionaliteit
kan je dan ook letters invoeren?

• Buzz_Lightyear

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Jeps, het * op m'n Hauppage RC veranderd de invoer van NUM naar TEXT
(handig bij het zoeken naar 1 mp3 in je hele collectie ;) )

[edit]
Handig 1
Handig 2
Handig 3

En nu knutselen ;)

[ Voor 92% gewijzigd door Buzz_Lightyear op 18-01-2005 16:40 ]

• Buzz-01
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Heey! die link met keyboard shortcuts is erg handig! Dat betekent dat ik gewoon IR Assistant kan programmeren met deze shortcuts onder de AB toetsen...
In dat geval is die afstandsbediening dus niet noodzakelijk.... Ben ik natuurlijk nog steeds benieuwd naar de meerwaarde van een MS AB ten opzichte van mijn IR Assistant verhaaltje...

Flickr

• Buzz_Lightyear

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Er is geen meerwaarde, alle functies kun je porten naar elk andere RC :)

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02 21:09
Dat ziet er inderdaad al een stuk interessanter uit op die manier. Ik heb zelf de originele remote. Voordeeltje is natuurlijk wel dat er ook tekst op de orig afstandsbediening staat, dus in dat geval kan iedereen ermee overweg (bv groene knop, gids, opgenomen tv, live-tv). Anders moet je maar net even weten hoe je je remote hebt ingedeeld.

Verder is misschien ook een voordeel dat je met de originele remote je pc uit of in standby of slaapstand kan zetten (dat laatste moet ook wel met een andere remote kunnen) en de originele kun je de volume control leren van je versterker (dat vind ik wel erg handig).
Pagina: 1