[XP] Verlies ip van dhcp server bij meer connecties

Pagina: 1
Acties:

• martincm
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-04 21:13

martincm

[Android 14!]

Topicstarter
Ik heb een probleem in mijn netwerk waar ik niet echt uitkom.
Ik heb hier een netwerkje liggen die allemaal gebruik maken van 1 adsl lijn.

De lijn komt binnen op een Micronet adsl modem/router (annexB)
deze verdeelt verschillende computers door middel van een 5poort switchje.

Nu is het zo dat mijn adsl verbinding in de modem tot stand wordt gebracht door middel
van en bridged ip, op basis van een dhcp server bij de isp. In de WAN is mijn modem dus een
dhcp client. In mijn LAN echter treedt mijn router op als dhcp server die de ip's uitdeelt in
het thuisnetwerkje.

Nu is het probleem dat wanneer er 1 computer in het netwerk staat de bovenstaande opstelling
gewoon normaal functioneert. Echter wanneer een tweede pc op dat moment aangaat en dus een ip
krijgt toegewezen van de dhcp server verlies ik mijn internet connectie. ip's binnen
de range van het netwerk (10.0.0.x) zijn gewoon te benaderen omdat ik mijn huidige
netwerk ip gewoon nog behoudt. Ik kan ook mijn router benaderen op zijn ip. Op dat moment is als
ik op de command line ipconfig /release en weer /renew doe, krijg ik geen ip meer van mijn
dhcp server in mijn router maar ineens direct van de dhcp van isp (dus direct mn internet ip).

Enig idee welke instelling dit bepaald of hoe ik dit het beste vast kan stellen??

Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||

Verwijderd

Klinkt als een probleem in je router; dat de DHCP-server/client elkaar in de weg zitten of iets dergelijks. Heb je al eens een firmwareupgrade geprobeerd?

• martincm
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-04 21:13

martincm

[Android 14!]

Topicstarter
ja firmware is up2date. Laatste versie van de site afgehaald en erin geflashed.
Is idd een probleem met de WAN (client) en de LAN (server) configuratie als dhcp.
Maar geen idee welke opties dit op moeten lossen ???

Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

martincm schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 16:17:

Nu is het zo dat mijn adsl verbinding in de modem tot stand wordt gebracht door middel
van en bridged ip,
Dat betekend toch dat het ip dat je provider uitdeelt, doorgeeft aan een computer in je netwerk en je krijgt maar 1 ip van je provider. ?????

Moet je niet een nat setup kiezen in je modem?

[ Voor 11% gewijzigd door leuk_he op 18-01-2005 20:54 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.