Toon posts:

Wlan-Lan connectie via WRT54G

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort ben ik in het bezit van een Laptop (Acer Tm4000) met draadloos netwerkmogelijkheid. Via een Linksys WRT54G router kan ik probleemloos naar Internet.Echter
ik kan geen connectie maken met mijn vast op de router aangesloten Desktop.
"pingen" van draadloos naar desktop: time-out warnings, pingen van desktop naar laptop gaat wel.
Heeft iemand een idee wat hier fout gaat.??

• Bas
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

check firewal, kan de pc het internet wel op, zo nee, check ipconfig

Tjielp... een vogel.

Verwijderd

Firewall gecheckt?

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad heb ik de firewall gecheckt dwz in Win XP uitgeschakeld. Ik kan zowel met laptop als desktop prima naar Internet. De router, met ingeschakelde DHCP herkent ook beide
"clients" .
Mijn echte probleem is echter dat ik niet "draadloos" de op desktop aangesloten printer kan bereiken.

• Bas
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

Servicepack 2 misschien geinstalleerd op een van beide pc en gebruik je geen wachtwoord?

Tjielp... een vogel.

• JeroenG
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-04 19:39
Wizard netjes uitgevoerd? Alletwee in dezelfde werkgroep? Gebruikersnamen/wachtwoorden ingesteld? Omdat je kan pingen is de fysieke connectie okee, dus zit het nu alleen nog in een aantal instellingen... Mijn gok is dat ze niet alletwee dezelfde werkgroep zitten... heb je wel mappen (of de printer) gedeeld?

Pingen van draadloos naar desktop zou ook gewoon goed moeten gaan: als het de ene kant uitkan, dan ook de andere kant uit. Misschien toch nog ergens een firewall setting over het hoofd gezien? Sommige virusscanners beginnen ook met firewallactiviteiten?

[ Voor 37% gewijzigd door JeroenG op 19-01-2005 08:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor aanwijzingen. Het probleem bleek inderdaad veroorzaakt te zijn door een "sluimerende"firewall installing van Zone Alarm. Na de-installatie bleek alles goed te werken.
Pagina: 1