Toon posts:

[PHP] Code in een variabele uitvoeren

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een scriptje, dat via XML-RPC e.e.a. aan data ophaalt. Door middel van XSLT wordt dat uitiendelijk omgezet in een stukje bruikbare code. Die code zit echter opgesloten in een variabele. In MySQL zou je die code (of query, in dat geval) zo kunnen uitvoeren:

code:
1
$exe = mysql_query($query);

Nu krijg ik dus na de XSL-transform een variabele met daarin een definitie voor een andere variabele:

code:
1
$var = "$res = 8";

Ik heb verschillende topics, fora, tutorials en manuals bekeken, en hoewel ik daardoor veel andere interessante dingen heb gezien, kan ik het antwoord op deze vraag niet vinden: hoe zorg ik er in dit voorbeeld voor dat $res daadwerkelijk 8 wordt? Hoe kan ik dat stukje code in die variabele uitvoeren?

De volgende dingen heb ik zonder succes geprobeerd:

code:
1
2
3
4
5
6
7
$var = "$res = 8";
$var;
print $res; //leeg

$var = "$res = 8";
echo $var;
print $res; //leeg

Het enige wat ik kan bedenken is die $var-variabele (er zijn er meer van) weg te schrijven in een bestandje en die via Include laten terugkomen -- maar ja, da's wel erg omslachtig...

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 18:53

Bosmonster

*zucht*

eval

Al blijft het imho altijd een kwestie van een vierkant met een hamer door een rond gat proberen te meppen...

Er is vast een mooiere oplossing..

offtopic:
vrij naar Nozzman

[ Voor 90% gewijzigd door Bosmonster op 18-01-2005 16:12 ]

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-05 16:45
php.net/eval (zie bosmonster) ... maar dit is pure rans rans rans rans :P

[ Voor 14% gewijzigd door simon op 18-01-2005 16:08 ]

|>

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Is Eval niet iets wat je wilt (alhoewel het in JavaScript vies is :P)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:22

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

PHP kent inderdaad eval. Iets wat je met google best had kunnen vinden lijkt me. Daarnaast is met de GoT search hier ook nog wel het 1 en ander over te vinden ;)

Als je het netter wilt oplossen lijkt het me beter dat je zelf gaat analyseren wat je aan tekst binnenkrijgt en zo zelf een variabele $res aanmaakt en vult met alles wat er achter de = staat.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Dit topic is gesloten.