netwerk vraag

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

• scorpio81
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-08-2025
We hebben hier thuis een netwerk. Beneden staat de gezinscomputer en boven ligt een kabel voor een laptop van mijn broertje.

Nu heb ik sindskort zelf ook een laptop en die heb ik aangesloten aan de netwerkkabel van mijn broertje. Nu kwam ik erachter dat dit niet werkte. Ik heb van alles geprobeerd maar kreeg het niet werkend.

Nu heb ik eigenlijk twee vragen:
1. Wat moet ik doen om mijn laptop aan de gang te krijgen op de internetkabel van mijn broertje?
2. Kunnen er dan nog steeds twee verschillende laptops op een kabel internetten (niet tegelijk naturlijk maar als hij over drie uur zijn laptop aansluit).

Wie kan deze n00b helpen?

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:25

Cyphax

Moderator LNX
scorpio81 schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 15:59:
We hebben hier thuis een netwerk. Beneden staat de gezinscomputer en boven ligt een kabel voor een laptop van mijn broertje.

Nu heb ik sindskort zelf ook een laptop en die heb ik aangesloten aan de netwerkkabel van mijn broertje. Nu kwam ik erachter dat dit niet werkte. Ik heb van alles geprobeerd maar kreeg het niet werkend.

Nu heb ik eigenlijk twee vragen:
1. Wat moet ik doen om mijn laptop aan de gang te krijgen op de internetkabel van mijn broertje?
2. Kunnen er dan nog steeds twee verschillende laptops op een kabel internetten (niet tegelijk naturlijk maar als hij over drie uur zijn laptop aansluit).

Wie kan deze n00b helpen?
Je hebt een UTP crosskabel liggen neem ik aan? Netwerkinstellingen zijn ook overgenomen op je laptop?
Het is een goed idee ons te melden wat je hebt geprobeerd, dan hoeven wij dat niet meer voor te stellen. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Cyphax op 18-01-2005 16:02 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Verwijderd

Sorry, maar ik zie hierin niets van vooronderzoek en ook niets van zelf troubleshooten. Er kan vanalles mis zijn, maar dat gaan wij hier niet allemaal raden. Je moet zelf aan de gang met instellingen etc. en kijken wat er gebeurt als je de kabel aansluit.

Neem eerst [rml][ NT] troubleshooter FAQ[/rml] en FAQ - Network Troubleshooting eens door en start daarna een nieuw topic als je wat verder bent met je probleem. Lees daarover ook Policy - Network Troubleshooting eens door.

Dit topic is gesloten.