Geen 5.1 in Far Cry

Pagina: 1
Acties:
  • 197 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_R
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-06 16:27
Sinds kort heb ik Far Cry (De originele versie met 5 cd's), patches niet geinstalleerd, dus versie 1.00.

Ik heb een Asus P4P800-E Deluxe mobo met Realtek ALC850 7.1 audio onboard, die mij zeer goed bevalt. Echter, in Far Cry kom ik niet verder dan 2.1 sound... De geluidjes bij de Ubisoft/Crytek logo's zijn wel gewoon 5.1, maar in het menu niet (de demo loop dus...) en het spel zelf ook niet, wat toch wel prettig zou zijn ivm mercs die achter je staan :) ...

In het soundmenu kan ik proberen wat ik wil, Dolby 5.1 werkt niet, zelfs Surround niet! Ook EAX 2.0, Hardware Mixing, Compatble mode enz. heb ik eindeloos geprobeerd, maar tevergeefs. Kan iemand mij helpen?

Bedankt alvast _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Tim_R op 18-01-2005 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

K weet nie of je in winXP zélf je sound al na 5.1 hebt gezet want dit is wel degelijk nodig.
K zelf heb un Creative kaart, en k weet nie in hoeverre er in de driver van jouw kaart dingen kunnen en moeten worden aangepast, maar dit zul je waarschijnlijk allebei al hebben gedaan, maar k d8 zeg t maar ff. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-09 21:35
Of je drivers opnieuw installeren

Als je nog niet weet hoe je in Windows 5.1 Surround Sound moet aanzetten:
Configuratiescherm -> Geluid -> in een van de tabbladen kan je 5.1 aanzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_R
masser120 schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 22:38:
Of je drivers opnieuw installeren

Als je nog niet weet hoe je in Windows 5.1 Surround Sound moet aanzetten:
Configuratiescherm -> Geluid -> in een van de tabbladen kan je 5.1 aanzetten
Alles doet het 5.1, zelfs de geluidjes bij de UbiSoft en Crytek logo's, die je ziet als je Far Cry opstart... Alleen het spel zelf niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_R
Niemand :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tiens, ga ik net op got om een topic te openen over het zelfde probleem in de source engine (half-life2, counter-strike source) en zie ik dat iemand een topic heeft geopend ivm farcry met het zelfde probleem.

Rare is bij mij dat ik in bvb 'Battle for Middle Earth' wel perfect 5.1 heb.
Allles is goed aangesloten, laaste drivers en codec's geinstaleerd, nieuwe instal van steam en source maar geen oplossing, ook ik werk met een realtek 850.
Ik heb dus het vermoeden dat het een implementatie probleem is dat niet aan een bepaald game is gelinkt.
Maar, dat is speculatie een oplossing zou ook door mij met gejuich in 5.1 worden onthaald.

Toegevoegd:

Bij Half life 2 helpt het om terug te schakelen naar een oudere versie van de AC97 driver namelijk de A363. Ik heb nu 5.1 in Half Life 2 mischien help het ook voor Far Cry, ik heb het spel niet, kan het dus niet testen.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2005 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:03
Werkt het ondertussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:07

InFamous

excommunicado

@Playa del C. het spel is inmiddels 14 jaar oud, denk niet dat jouw vraag nog heel relevant is.

Formerly known as Ragdoll

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.