[XP] unmountable_boot_volume en page_fault_in_non_paged_area

Pagina: 1
Acties:

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:58
Hallo,

gisteren kreeg ik ineens tijdens het opstarten een BSOD. Hij reboot dan meteen, dus ik probeerde daarna in veilige modus te starten, maar hier gebeurde precies hetzelfde. Nadat ik automatisch opstarten uit had geschakeld kreeg ik een unmountable_boot_volume fout te zien (of zoiets iig). Dus toen probeerde ik de recovery console van mijn slipstream XP SP2 Cd, maar deze geeft elke keer een page_fault_in_non_paged_area en zegt iets van ntfs.sys. chkdsk kan ik nou dus ook niet uitvoeren, want de partitie is NTFS en wordt dus niet herkend. Net heb ik met knoppix live cd memtest uitgevoerd, maar deze vond geen fouten. Hoe kan ik dit oplossen. Op andere topics had ik gelezen dat dat met chkdsk moest, maar die kan ik dus niet draaien. Of is er een manier om chkdsk toch te draaien op mijn NTFS schijf (diskette of USB (maar ik weet niet op bios dat ondersteund)

Weet iemand wat te doen, het liefst zonder opnieuw installeren/formatteren

Ik draai dus Windows XP Pro met SP2 op een AMD Athlon 1.4 Ghz met 256 mb sdram geheugen en een NTFS partitie op mijn hardeschijf.

Alvast bedankt, Barry

Edit: Probleem is gefixt, zie onderaan..

[ Voor 3% gewijzigd door Barryvdh op 20-01-2005 11:57 . Reden: Probleem opgelost ]

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-02 12:51

Twarp

just grin...

Tegen je eerste wens in zeg ik toch dat het wellich het beste is dat je een schone install gaat doen. Je kan de schijf eventueel nog in een andere PC hangen en op fouten controleren.

Meh ...

• Barryvdh
Hmm, dan denk ik dat ik toch maar even moet gaan formateren zo. Of zou er overheen installeren ook voldoende zijn? Want ik zie eigenlijk geen probleem met de harde schijf. Ik zit nou op Knoppix (Live CD), en ik kan de bestanden op die partitie wel gewoon lezen (schrijven dan weer niet, maar dat zal wel iets tussen Knoppix en NTFS zijn). Als niemand iets beters weet, zal ik maar ff kijken of ik nog wat kan backuppen en dan formateren die hap...

Verwijderd

1. - Start op in dos (via F8)
2. - gebruik commando chkdsk c:/f/r
3. - stap 2 herhalen tot hij geen fouten meer vind

meestal werkt het dan weer! :)

• JelleMan
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-04 11:05
Laatst hetzelfde gehad. Ik heb mn schijf in een andere (XP) pc gehangen en checkdisk gerund. Toen Hd weer terug gezet en alles werkte weer. Als je geen andere pc in de buurt hebt dan wordt t een nieuwe install vrees ik.

• Barryvdh
Ik heb wel een oude pc hier staan, maar die is wel jaar of 6 oud, weet niet of dat uitmaakt als de schijf 30 GB groot is?

Ik kan trouwes toch niet in DOS opstarten vanwege WinXP en en dos wordt NTFS zoiezo niet ondersteund toch?

Verwijderd

Jawel er zit een dosachtige omgeving bij. Zit onder F8 bij het opstarten. Je krijgt volgens mij wel een soort login, dit omdat het NTFS is

• Barryvdh
Hmm, net even gekeken, maar ik zie nerges iets om dos op te starten, krijg wel de keuze om in veilige modus op te starten met opdracht prompt, maar die kan ik niet opstarten want dan crasht ie ook. Verder staat er niks bij voor die dos omgeving, alleen iets van de active directory terugzetten en logboek en foutregistratie enzo. Dus dan moet ik maar proberen om hem aan de andere pc te hangen?

• Barryvdh
Ik heb nou mijn harde schijf aan de andere hangen, maar hij pakt hem blijkbaar als master, terwijl de jumper settings op slave staan, volgens de jumper settings pagina op de site. Moet ik hem maar gewoon formateren dan?

• Barryvdh
ow, tijdens voorbereiden op de installatie ook een BSOD met ntfs.sys :S :S

Wat nu, nou kan ik dus niet installeren :(

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
test het geheugen eens met memtest86, want die error van page fault in non paged area, kan misschien aan het geheugen liggen

btw je kunt je post ook edditen, dan hoef je niet 3x achter elkaar te posten

• Barryvdh
Dit staat op de knowledge base van Maxtor, bij mijn error.
Dit is dus hetzelfde als die van windows, alleen met uitbreiding van het gebruik van powermax.
Maar ik heb op diezelfde schijf een partitie met al mijn persoonlijke bestanden en foto's staan, ben ik die dan ook kwijt?
Repairing a Damaged File System

Restart the computer with the XP install disk.
Press R to select the Repair Option at the "Welcome to Setup" screen.
Enter administrator password if prompted to do so.
At the next prompt press 1 and Enter .
This should bring you to the command prompt "C:\" or "C:\Windows".
Type chkdsk /r and press enter. This will scan the disk and repair any errors.
Type fixboot X: where "X" is the drive that you are installing the operating system on.
Restart the system. If Windows still errors repeat steps 1 thru 5.
Type fixmbr at the command prompt.
If all the above steps fail you may run a low-level format on the drive using PowerMax. Run the Write Disk Pack. This process may take several hours depending on the size of the drive.

Warning: RUNNING WRITE DISK PACK IS DATA DESTRUCTIVE AND WILL COMPLETELY ERASE EVERYTHING ON THE HARD DRIVE!

If the low-level format completes without any errors then the drive is tested to function normally. Please consult other hardware or software configurations that may be cause the problem.

Dit ga ik thuis dus maar proberen, maar ben ik dan ook de andere partitie kwijt, want dat zou wel heel k*t zijn :(, dat zijn al mijn persoonlijke bestanden..

[ Voor 217% gewijzigd door Barryvdh op 20-01-2005 11:56 ]

• Barryvdh
Nou, het probleem is gefixt nou.

Ik heb met mijn Partion Magic Boot diskettes de Windows partitie geformateerd (quick format naar FAT32). Toen kon ik wel de rescovery console van windows openen om chkdsk uit te voeren. Hierna heb ik windows opnieuw geinstalleerd met eerst een quick format naar NTFS. En nou werkt alles weer.

Bedankt voor de reacties.

Later, Barry

[ Voor 87% gewijzigd door Barryvdh op 20-01-2005 11:57 . Reden: probleem fefixt ]

Verwijderd

Je had ook kunnen booten met de XP cd en dan herstelconsole kiezen. Dan kom je in dezelfde dos omgeving. Dan had je niet hoeven herinstalleren.
Pagina: 1