[A7V8X-X] Games blijven hangen

Pagina: 1
Acties:

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Beste forumgangers,

ik ben uit of ideeën!
ik heb een pc gemaakt met de volgende configuratie:
Asus A7V8X-X moederbord
AMD 2400+ Sempron processor
Samsung DDR 333 2700 geheugen
Asus ATi 9200 Se videokaart
Hierin zitten de volgende drives:
Nec 3500a DVD brander
Lite-On 16x48 DVD speler
Maxtor 80 Gb 7200 rpm schijf.

De configuratie is geinstalleerd met windows xp profesional (getest met sp1a en zonder sp1a)
de nieuwste drivers en de drivers die erbij zaten, en de WHL drivers.

Het systeem werkt onder de office omgeving perfect, echter zodra ik een spelletje opstart, dan blijf het systeem of hangen en klapt terug naar windows desktop of deze reboot.
Het uitlezen van de minidmp files geeft ook weinig nieuws, jah driver fouten, maar met welke drivers dan ook! de ene keer is dit een ati.sys en de andere keer een kmixer.sys en weer een andere keer een andere file

de voltages zijn stabiel, niet meer dan 10% afwijking zoals ik dat hier heb gevonden!
temperaturen zijn ook goed, de nieuwste bios is geflashed.
het geheugen is goed getest door memtest86 versie 3.2
echter het systeem blijft instabiel in games, wie o wie kan mij helpen??

ik zou je heel dankbaar zijn! :)

Verwijderd

Probeer in ieder geval het volgende eens:
- Nieuwste chipset drivers voor je moederbord
- Nieuwste videokaart drivers van ATi
- Benchmarken met 3DMark03
- Eventueel Prim95 Torture test voor een half uurtje tot uurtje draaien.

• Maarten
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 16:13:
Probeer in ieder geval het volgende eens:
- Nieuwste chipset drivers voor je moederbord
- Nieuwste videokaart drivers van ATi
- Benchmarken met 3DMark03
- Eventueel Prim95 Torture test voor een half uurtje tot uurtje draaien.
owkeej ga ik doen!
drivers van de chipset en videokaart heb ik reeds (bijna) allemaal geprobeerd!

met een andere videokaart werkt het ook niet goed... (GeForce Mx 460)
het bluescreen heeft zelfs iets weg van een gare kaart, maar de andere kaart(de GeForce) die het in een andere pc wel doet heeft dat ook in dat moederbord. Dus het lijkt op het moederbord wat niet helemaal jofel werkt!

iemand nog tips?

Verwijderd

Dus het lijkt op het moederbord wat niet helemaal jofel werkt!
In dat geval is het zeker handig om eens Mersenne Prim95 Torture te laten draaien. Deze belast processor, geheugen en het moederbord die dit alles linkt zwaar. Mocht de computer tijdens het testen vastlopen of problemen geven dan kun je alweer wat oorzaken uitsluiten.

• Maarten
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 16:21:
[...]

In dat geval is het zeker handig om eens Mersenne Prim95 Torture te laten draaien. Deze belast processor, geheugen en het moederbord die dit alles linkt zwaar. Mocht de computer tijdens het testen vastlopen of problemen geven dan kun je alweer wat oorzaken uitsluiten.
ik heb dat programma nu gedownload, wat doet dat precies met de pc? het lijkt wel een soort dpc koetje? of ben ik nou raar geworden? :P
op dit moment zijn er nog geen problemen met dit programma hij trekt de cpu gewoon naar 100% daar heeft het bord geen moeite mee.

update:
0x0000004E: PFN_LIST_CORRUPT
(Click to consult the online MSDN article.)
This indicates that the memory management Page File Number list is corrupted. Can be caused by corrupt physical RAM, or by drivers passing bad memory descriptor lists.

deze error kreeg ik.
kan ik hieruit opmaken dat het moederbord het loodje heeft gelegd omdat het geheugen door memtest gewoon goed werdt bevonden!

[ Voor 24% gewijzigd door Maarten op 18-01-2005 16:43 ]

Verwijderd

0x0000004E: PFN_LIST_CORRUPT
(Click to consult the online MSDN article.)
This indicates that the memory management Page File Number list is corrupted. Can be caused by corrupt physical RAM, or by drivers passing bad memory descriptor lists.
En als je Windows Page File uitzet in start -> configuratiescherm -> systeem -> geavanceerd

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2005 16:47 . Reden: foutje ]

Verwijderd

Wordt de chipset warm?
Ik heb ook zo'n bord met 133 fsb 266 DDR en de chipset wordt behoorlijk heet.
Het is dan ook een kut-heatsink.
Misschien wordt hij wel te warm omdat hij op 333 moet draaien, de top van de chipset.
Probeer eens in het bios op fsb op 133 te zetten en dan opnieuw proberen.
De kwaliteit gaat flink achteruit, maar als de stabiliteit toeneemt weet je in ieder geval waar het aan ligt.
Je kan proberen de fsb met 10 te verhogen tot hij vastloopt in het spel, dan 5 eraf, nog een keer proberen.

Eventueel is een nForce2 mobo een goed alternatief, als je zeker weet dat je asus het niet trekt.

• Maarten
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 16:48:
Wordt de chipset warm?
Ik heb ook zo'n bord met 133 fsb 266 DDR en de chipset wordt behoorlijk heet.
Het is dan ook een kut-heatsink.
Misschien wordt hij wel te warm omdat hij op 333 moet draaien, de top van de chipset.
Probeer eens in het bios op fsb op 133 te zetten en dan opnieuw proberen.
De kwaliteit gaat flink achteruit, maar als de stabiliteit toeneemt weet je in ieder geval waar het aan ligt.
Je kan proberen de fsb met 10 te verhogen tot hij vastloopt in het spel, dan 5 eraf, nog een keer proberen.

Eventueel is een nForce2 mobo een goed alternatief, als je zeker weet dat je asus het niet trekt.
dat heb ik al getest, dat heeft geen effect, de spelletjes hangen ook alsnog.

Verwijderd

Ik heb dus ook al tijdje last van random freezes met dit moederbord. Kan je helaas niet helpen, maar lees dit topic aandachtig mee, aangezien ik benieuwd ben wat voor oplossingen er worden aangeboden. Zelf ben ik echter bang dat dit type gewoon erg brak is...

• Maarten
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 17:02:
Ik heb dus ook al tijdje last van random freezes met dit moederbord. Kan je helaas niet helpen, maar lees dit topic aandachtig mee, aangezien ik benieuwd ben wat voor oplossingen er worden aangeboden. Zelf ben ik echter bang dat dit type gewoon erg brak is...
Ik zal even de oplossing voor mijn probleem posten zodat het voor de search weer compleet is! :)

Daarna mag hij wat mijn beteft wel op slot.

Ik heb dus dat prime nog een aantal leren gedraait. waarna hij illegal sumout gaf, en dat weet aan hardware fouten. Vervolgens heb ik mijn CPU eens vervangen. dit leide ertoe dat mijn windows niet meer wilde booten. Daarna het moederbord vervangen. en nog eens prime gedraait en klaar het werkte!, blijkbaar is het moederboard dus brak geweest. (overigens vervangen door het zelfde type)

hoop dat jullie hier wat aan hebben.
Pagina: 1