Harde schijf "Failed" in disk management

Pagina: 1
Acties:
  • 60 views sinds 30-01-2008

• mol99
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-01 20:03
Ik heb een nieuwe computer gekocht en hier zitten nu 3 harde schijven in waarvan de eerste twee goed functioneren.

Als ik nu in Disk Management kijk zie ik dat de derde schijf is weergegeven als Unallocated. Hieronder een Screenshot van m'n disk management:

Afbeeldingslocatie: http://www.vuurvliegje.com/sdm.JPG

Deze schijf is dus overgeplaatst en hier draait verder geen Windows op.
Ik heb gezocht op google en de faq van dit forum doorgelezen maar niet kunnen vinden. Misschien dat ik wel niet goed zoek omdat ik de juiste steekwoorden niet ken.

Als iemand weet waar dit probleem aan ligt hoor ik het graag!!

• KILLorBE
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-06-2024
Als ie eerst wel werkte kan het zijn dat ie aan het sterven is, en je MBR (Master Boot Record) /Boot Sector corrupt is

Unallocated betekend gewoon dat er geen bestands systeem is toegewezen (FAT, NTFS...etc.), gewoon ff formateren en hij zou (weer) moeten werken.

Tenzij er belangrijke data opstaat, dan moet je ff aan de slag met recovery software.
PC Inspector is een gratis programma.

• mol99
  • Laatst online: 20-01 20:03
Het is een redelijk nieuwe schijf, hij is maar een half jaar oud en zoals je ziet nogal veel GB die ik liever niet recover want dan moet je het neem ik aan naar een andere schijf overzetten. Zijn er niet meer dingen die dit kunnen veroorzaken?

• KILLorBE
Vanuit de Recovery Console zou je FIXBOOT kunnen proberen, bij NTFS staat er in het midden of eind een copy van de Boot Sector.

Haal ff de andere drives er af, behalve 1 CD-ROM en de foute HDD, en type FIXBOOT in de recovery console, je zou evt. ook nog FIXMBR kunnen proberen, maar dat is niet geheel zonder risico.

Verwijderd

Waarom fixboot als er geen OS op staat???

Denk dat je schijf aan het overlijden is. Weet je zeker dat je schijf goed is aangesloten qua kabels. Dat kan het ook zijn. Wordt hij ook goed herkend tijdens het booten?

Verwijderd

Volgens diskmanagement heb je disk 0,1,2 en 3=4 stuks
Disk 3 is misschien onderdeel van een raid set geweest. Deze is ook Dynamic.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2005 19:20 ]

• KILLorBE
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 18:45:
Waarom fixboot als er geen OS op staat???
De Boot Sector bevat informatie die het systeem nodig heeft om toegang te krijgen tot een partitie.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot?
Hoe krijg ik verloren gegane data terug?
Basic vs dynamic disks

Lijkt me toch duidelijk zat?

[ Voor 3% gewijzigd door BalusC op 18-01-2005 19:51 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.