Toon posts:

[2003] kan niet meer inlogen op SBS 2003

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na het verwijderen van een ROOTKIT kan niet net meer inlogen op SBS 2003 zowel op de server zelf als met Terminal services. Na het laden van personlijke instellengen geeft de server de volgende melding:

Windows Product Activation
Some system files are missing or demaged. You cannot log on at this time. Please use your installation CD to repair Windows. Error Code: 0x80040507.

ik kan nog wel de server binnen via de Save modes. En exchange werk nog gewoon door.
wat moet ik nou doen :'(

Verwijderd

En met administrator inloggen?

Verwijderd

Topicstarter
Wil het ook niet

Verwijderd

installatie cd erbij pakken en repair optie kiezen...dus booten van die cd.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 15:37:
installatie cd erbij pakken en repair optie kiezen...dus booten van die cd.
Als het zo gemakelijk zou zijn dan was het probleem al lang opgelost.
bij SBS heb je deze optie niet. Op de server staan z'n 50 email gebruikers met de daarbij behoorende mail boxen die niet kwijt mogen

Verwijderd

als exchange nog draait kan je met exmerge alle mailboxen naar pst files exporteren.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 15:54:
als exchange nog draait kan je met exmerge alle mailboxen naar pst files exporteren.
is dat dan ook mogelijk van uit veilige modes?

Verwijderd

als je http://support.microsoft.com/?id=262054 kan toepassen vanuit safe mode, kun je exmerge van een client machine draaien.

Verwijderd

Die repair is niet een nieuwe installatie....Als je boot..optie repair..dan de optie over windows NT system files verify. Hij checkt dan of de bestanden bestaan of niet.

Verwijderd

Topicstarter
iemand nog een andere oplossing zonder de server op nieuw te installeren.
En al ik de server opnieuw installeer gaat de AD niet kapot en kan exchange daar ook tegen?

Verwijderd

als je opnieuw installeert ben je alles kwijt.
Zie me post boven de jouwe...een repair is NIET een nieuwe installatie.
Je repareert systeembestanden die die mist, of corrupt zijn geraakt.
Kan je wel aanraden om de service pack hierna opnieuw te installeren. (als je ooit na de installatie, een service pack hebt geinstalleerd. If not, then ignore, else execute

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 15:32:
Na het verwijderen van een ROOTKIT kan niet net meer inlogen op SBS 2003 zowel op de server zelf als met Terminal services.
Post dan nog even de uitkomst / oplossing van je probleem in dat topic als je wilt. Dat is wel zo netjes naar de mensen die je hebben proberen te helpen :)
ik kan nog wel de server binnen via de Save modes. En exchange werk nog gewoon door.
wat moet ik nou doen :'(
Aangezien Exchange nog gewoon werkt is het denk ik belangrijk dat je eerst een backup neemt voordat je echt door gaat met andere zaken proberen :)

Verder - heb je misschien een repair geprobeerd met een andere soort CD dan je de installatie hebt gedaan (eg: een repair met een 2003 Standard ipv een 2003 SBS?)

Verwijderd

ah dus het was toch een rootkit?
Ik zou om zeker te zijn eigenlijk gewoon die hele machine herinstalleren, je weet nooit wat voor andere meuk nog is achtergebleven en wat er allemaal op die machine is uitgevoerd.
Pagina: 1