Toon posts:

[SQL 2000] Access is denied bij verlagen prioriteit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Graag zou ik de pase priority van mijn MS SQL 2000 server lager in willen stellen, omdat bij sommige queries de server niet meer goed reageert. Als ik dir probeer te doen via de task manager krijg ik de melding "The operation could not be completed. Access is denied". Hoe los ik dit op?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Open deur: je doet het wel met een account met genoeg rechten om dit te doen? (sqlserver draait onder system?) Welk OS trouwens?

offtopic:
En de reden dat ik reageer: ik maak de topictitel even af :)

Edit: verhogen --> verlagen. Oeps :X

[ Voor 19% gewijzigd door F_J_K op 18-01-2005 20:32 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben ingelogd als administrator op Windows 2003 SBS Premium. SQL 2000 wordt ook als administrator opgestart, dus het moet ergens anders zitten.

PS: Ik wil de prioriteit verlagen, niet verhogen. Dat kan namelijk heel makkelijk met "performance boost". De titel is dus verkeerd. Excuses

Verwijderd

Topicstarter
Heeft niemand een idee? Ik zit namelijk echt met mijn handen in het haar...

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 15:30:
Graag zou ik de pase priority van mijn MS SQL 2000 server lager in willen stellen, omdat bij sommige queries de server niet meer goed reageert.
Als die met je queries niet meer goed reageert, kijk met sql-profile waarom niet.
Prio verlagen van het process zelf lijkt mij niet erg handig. Hij krijgt dan minder cpu-tijd. Verhogen levert meer cpu tijd op, maar kan je hele systeem ophangen.
Dus laat die 'performance boost' met rust. Het zit in de database zelf.

Kortom, je kan beter in sql-server zelf kijken waarom deze queries zo traag verlopen.
Stel maintanance plans in op je sql-server. (via enterprise manager te regelen). Update statistics wordt dan uitgevoerd (die gebruikt de query analyser). Misschien doet die query een full-table scan, ipv via de index. Dat lost die update statistics (hopelijk) op.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de mentrainance plans ingesteld en een tijdje laten lopen, maar helaas is het nog niet opgelost. Wat ik wil bereiken met het verlagen van de prioriteit van de sql server, is dat de rest van de server beter reageert. IMAP e.d. werken nu op namelijk tergend traag door die uurlijkse query. Als ik de sql server dan wat minder cpu tijd geef, komt er meer vrij voor de andere taken en reageert het systeem dus sneller. Dat de query wat langer duurt maakt dan niet uit.
Pagina: 1