Toon posts:

[2000] DFS: Synchronizatie loopt fout

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

We hebben hier 2 servers staan, beide Win2k Server SP4.
We werken met DFS en onze Shared drive wordt dus op de 2 servers bijgehouden en gescynchroniseerd via DFS.

Nu beginnen er meer en meer problemen op te duiken :
1. Staging Folder was vol --> via registry deze uitgebreid en beide server gereboot
2. Sommige gebruikers zien niet alle mappen/folders van de DFS-Root
3. Andere gebruikers krijgen dan weer verkeerde versies van files te zien (oude versies)

Dus...de synchro van de 2 servers loopt niet meer in orde.
Heeft iemand hier ervaring mee ? Zo ja, wat is er aan te doen ?

Verwijderd

Move PNS > WOS

Verwijderd

ze connecten naar \\domain\rootnaam? en niet \\rootserver\rootnaam?
Eerste is de goede namelijk

Verwijderd

Topicstarter
er wordt inderdaad geconnecteerd naar \\x.local\data

op de server zie ik trouwens in de gerepliceerde directories bestanden staan die nog niet gesynchroniseerd zijn. Als ik de FRS-Staging dir dan wat controleer blijken deze waarschijnlijk nog allemaal in de queue te staan voor te synchroniseren...

Maar of dit synchronizeren te forceren valt, vraag ik me ten stelligste af....

Verwijderd

Heb je de FRS gestopt en gestart? (dan worden de staging folders verwijdert)
als je daar al bestanden ziet....ik weet nie hoe lang geleden dit probleem was.
edit
ow..gereboot...euhm..draait FRS op beide servers?
Check ff de events (eventlog, met eventviewer), of daar meldingen zijn dat er problemen zijn
/edit

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2005 16:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
inderdaad al gestopt en gestart....

ik zie hier inderdaad bestanden staan.... die dateren zelfs van 13/12/2004 ....
Kunnen deze gerecovered worden ?

Verwijderd

in de staging dir? Horen er niet te zijn.
misschien als je de FRS stopt en start..probeer dat eens :) FRS draait op beide bakkies?

Verwijderd

Topicstarter
dit heb ik ook al gestopt en gestart....

het wil gewoon niet werken blijkbaar...

Kan ik op de een of ander emanier die replicatie forceren ?

Verwijderd

probeer deze dingen even:
Link

edit
en kijk eens wat tegen kwam. een diagtool
/edit

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2005 19:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Super Diagnose Tool....had hem zelf nog niet gevonden...thx

Ik krijg volgende meldingen :

Server01 :
Checking for errors in debug logs ...
ERROR on NtFrs_0004.log : "ERROR_ACCESS_DENIED" : <FrsRpcAccessChecks: 2528: 827: S0: 08:42:58> ++ ERROR - API Access check failed for API (Get Internal Information) :Default (Full Control) WStatus: ERROR_ACCESS_DENIED

ERROR on NtFrs_0004.log : "ERROR_ACCESS_DENIED" : <FrsRegOpenKey: 2528: 2166: S0: 08:42:58> :FK: ERROR - Access Check failed on System\CurrentControlSet\Services\NtFrs\Parameters\Access Checks\Get Internal Information; WStatus: ERROR_ACCESS_DENIED

ERROR on NtFrs_0004.log : "ERROR_ACCESS_DENIED" : <FrsRpcAccessChecks: 2528: 827: S0: 08:42:58> ++ ERROR - API Access check failed for API (Get Internal Information) :Default (Full Control) WStatus: ERROR_ACCESS_DENIED

Found 14 ERROR_ACCESS_DENIED error(s)! Latest ones (up to 3) listed above

en op SERVER02
ERROR on NtFrs_0005.log : "ERROR_ACCESS_DENIED" : <SndCsMain: 2368: 895: S0: 08:53:53> :SR: Cmd 0023a590, CxtG 2e1b4229, WS ERROR_ACCESS_DENIED, To server01.x.local Len: (372) [SndFail - Send Penalty]

ERROR on NtFrs_0005.log : "ERROR_ACCESS_DENIED" : <SndCsMain: 828: 868: S0: 08:53:53> :SR: Cmd 015290e0, CxtG 8f67504a, WS ERROR_ACCESS_DENIED, To server01.x.local Len: (506) [SndFail - rpc call]

ERROR on NtFrs_0005.log : "ERROR_ACCESS_DENIED" : <SndCsMain: 828: 895: S0: 08:53:53> :SR: Cmd 015290e0, CxtG 8f67504a, WS ERROR_ACCESS_DENIED, To server01.x.local Len: (506) [SndFail - Send Penalty]

ERROR on NtFrs_0001.log : "IBCO_INSTALL_RETRY" : 1/19-08:24:15 :T: LocnCmd: Create State: IBCO_INSTALL_RETRY ReplicaName: DATA (2)

ERROR on NtFrs_0003.log : "IBCO_INSTALL_RETRY" : 1/19-08:39:14 :T: LocnCmd: Create State: IBCO_INSTALL_RETRY ReplicaName: DATA (2)

Found 34 ERROR_ACCESS_DENIED error(s)! Latest ones (up to 3) listed above
Found 2 IBCO_INSTALL_RETRY error(s)! Latest ones (up to 3) listed above

Kan iemand hier iets over zeggen ??

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-04 13:07

mutsje

Certified Prutser

Heb je uberhaupt al in je Eventviewer gekeken en met deze foutmeldingen op bijvoorbeeld www.microsoft.com/technet of www.eventid.net gezocht en zelf geprobeerd te troubleshooten. Got is geen vraag raak voor een knaak fora namelijk men verwacht enige input van jezelf :)

verder kun je hier nog meer tooltjes als DFSutil.exe en dergelijke vinden ik collecteer namelijk veel urls naar MS tools en andere tooling :+

[ Voor 28% gewijzigd door mutsje op 19-01-2005 09:55 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Access denied betekent een rechtenprobleem Probeer het eens onder een admin-account?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Mutsje...event viewer is ongeveer het eerste wat ik altijd bekijk. Be Sure. Maar ik kan u vertellen dat dit voor DFS en FRS steeds eene rg summiere bedoening is...en dat MS ook niet echt veel te bieden heeft qua troubleshooting voor DFS en FRS.

Die tools zijn allemaal mooi, maar als je dan de details van de log bekijkt kom je geen stap verder - althans ik niet. Maar 't zal aan mij liggen...

En access rights een rechten probleem...en log eens in als admin...yeah right...ik moet toch mijn CV niet meesturen voor ik iets wil posten op GOT ?? Zover was ik immers zelf ook wel al gekomen...

Verwijderd

virusscanner die misschien die folders scant?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-04 13:07

mutsje

Certified Prutser

Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 10:59:
Mutsje...event viewer is ongeveer het eerste wat ik altijd bekijk. Be Sure. Maar ik kan u vertellen dat dit voor DFS en FRS steeds eene rg summiere bedoening is...en dat MS ook niet echt veel te bieden heeft qua troubleshooting voor DFS en FRS.

Die tools zijn allemaal mooi, maar als je dan de details van de log bekijkt kom je geen stap verder - althans ik niet. Maar 't zal aan mij liggen...

En access rights een rechten probleem...en log eens in als admin...yeah right...ik moet toch mijn CV niet meesturen voor ik iets wil posten op GOT ?? Zover was ik immers zelf ook wel al gekomen...
Wij mensjes op GOT hebben helaas nog steeds geen online bestelformulier voor kristallen bollen gevonden die in de toekomst en verleden kunnen kijken om te zien wat een Topicstarter al gedaan heeft. Vandaar dat er vaak op een goede openingspost gehamerd wordt.

Access is denied kun je simpel bekijken door je Audit aan te zetten op Object Access en dan ook op de folder die DFS voor synchroniseren gebruikt daar het account wat DFS gebruikt te laten auditten. Dan krijg je betere meldingen in je eventviewer. Met Eventmeldingen kunnen wij gerichter mee helpen zoeken bijvoorbeeld en hoe meer foutmeldingen er gepost worden en hoe beter een starterspost is hoe gerichter wij een gebruiker van dienst kunnen zijn.

Verwijderd

mutsje schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 11:38:
[...]

Wij mensjes op GOT hebben helaas nog steeds geen online bestelformulier voor kristallen bollen gevonden die in de toekomst en verleden kunnen kijken om te zien wat een Topicstarter al gedaan heeft.
Ik krijg een ideetje...Template voor standaard vragen voordat ze posten. Zoals, wat heb je al gedaan, wat is het resultaat, en precieze probleem omschrijven. :)

Eventlogs...in een eerdere post ook al gevraagd... :P

Adminaccount inloggen? Denk niet dat dat echt iets oplost, die dingetjes draaien onder een service. Dus......

Kijk in services als welke gebruiker die service (FRS enzo) mee wordt op wordt gestart.
Die gebruiker (zal wel system zijn) heeft rechten nodig op die bestandjes.

Check de permissies van die bestanden. Kijk welke rechten er op staan. Voeg desnoods rechten toe. En dan niet op bestands-niveau, maar op directory niveau, en optie doorkopieren die handel aanklikken.

Kan ook nog zijn dat de bestanden in gebruik zijn, ook dan mag kan je rechten-probleem hebben. Check datum waneer er voor het laatst in die directory is geschreven. En dan niet door jou, maar bestanden die zijn aangemaakt door die service. Als die van vandaag zijn, stel de rechten opnieuw in voor de zekerheid op directory niveau, en doorkopieren naar beneden.

edit
toch maar geen edit
/edit

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2005 18:00 ]

Pagina: 1