[JS]browser crasht op sommige PCs

Pagina: 1
Acties:

• gill
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-12-2025

gill

Love my lindsey...

Topicstarter
We zijn met 2 personen die een portal-website aan het construeren zijn, gebaseerd op Rainbowportal (www.rainbowportal.net).
Deze wordt gehost op een server in het bedrijf waar we deze aan het ontwikkelen zijn.
Alles verliep goed, tot we het menu (dat standaard een DHTML menu is) wouden vervangen door een JS menu (in eerste instantie Infragistics).
Na het inpluggen van dit menu, kwamen de problemen.

Op alle PCs, behalve op de mijne kan je enkele keren klikken in het menu. Plots (er zit geen regel in qua tijd of aantal maal geklikt), stopt de navigatie: rollovers werken nog, menu dropdown werkt ook nog, maar er wordt niet meer vooruit gegaan... Het vlagje in IE rechtsboven blijft wapperen en er is geen vooruitgang meer. Dit gebeurt op elke PC, behalve op de mijne. Alle PCs draaien op WinXP.

De portal zelf is gemaakt in ASP.net (met C#), maar het probleem moet zich ergens situeren in de JS (vermoeden we toch voor bijna 100%). Of het helemaal client-side is echter, ben ik niet helemaal zeker van.

Een ander probleem met JS komt voor wanneer er gebruik gemaakt wordt in editpages van de FreeTextBox, een editcontrol waarin veel js zit.

Wat we al geprobeerd hebben:
-.net WebUI.js vervangen door oudere versie (bug in 1.1)
-andere menu's (ASP.net menu, Solpart)

Waardoor kan zoiets nogal gebeuren? Ik las ergens over een leeg script blok dat een browser kan doen vastlopen?
Andere suggesties? Anything...

Visit my new Blog!
www.Snowball.be

Verwijderd

M'n glazen bol is bij de wasserette, dus ik kan even niet zien hoe je code eruit ziet ;)
Zou je ook een link kunnen plaatsen naar een werkend voorbeeld? Het liefst een minimale testcase; alle zut eruit gooien zolang de browser crasht. :)

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-05 23:15

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Probeer het eens in Firefox, en kijk wat de ingebouwde javascript console er van zegt.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Firefox kan je geloof ik ook tweaken op het gebied van Javascript. Meschien dat je daar maar eens naar moet zoeken. Ik weet niet precies hoe dat proggie heette. :(

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 18:04:
Firefox kan je geloof ik ook tweaken op het gebied van Javascript. Meschien dat je daar maar eens naar moet zoeken. Ik weet niet precies hoe dat proggie heette. :(
Ik denk dat je Venkman Javascript Debugger bedoelt

• gill
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-12-2025

gill

Love my lindsey...

Topicstarter
Quist: welke code wil je zien? Een vb van HTML pagina met daarin de JS?

En dat was ik nog vergeten te vermelden: met FF crasht het nergens..., op geen enkele PC dus. Lijkt me dus dat iets door IE compleet verkeerd geïnterpreteerd wordt...?

Visit my new Blog!
www.Snowball.be

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Je javascript code aangezien die crasht zoals jezelf zegt. Wat je ook nog kan doen is de debugger aanzetten in Internet Explorer, dat kan middels:
Tools --> Options
(tab) Advanced --> Disable script debugging (false)
Vinkje weghalen dus

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

Zo te zien ben je bezig met zware overkill voor een redelijk simpel menutje...

Google eens op Suckerfish Dropdown dan vind je een veel simpelere oplossing :)

Stop uploading passwords to Github!

Verwijderd

gill schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 08:26:
Quist: welke code wil je zien? Een vb van HTML pagina met daarin de JS?

En dat was ik nog vergeten te vermelden: met FF crasht het nergens..., op geen enkele PC dus. Lijkt me dus dat iets door IE compleet verkeerd geïnterpreteerd wordt...?
Lijkt me wel logisch he :)
De javascript engine veroorzaakt het probleem, dus zou het handig zijn als we alle client side code kunnen zien; html + javascript. Wat je op de server uitvreet is niet van belang :)
Pagina: 1