[XP] Laptop hangt bij opstarten. XP laadt maar half*

Pagina: 1
Acties:

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-04 22:15

Geckoo

Good news, everyone!

Topicstarter
Ik heb hierzo een laptop, hp 9010nx, en die start niet door. Hij laat mooi het bootlogo zien, daarna komt windows logo met het "denk balkje"er onder, dat gaat ook nog goed maar dan krijg je het "standaard" blauwe scherm waar je normaal je wachtwoord moet invullen om in te loggen op een account.

Dat doet hij dus niet. hij reageert niet op toetsen (alt f4, ctrl-alt-del, windows toets, etc.) en hangt dan gewoon. De muis kan ik gewoon bewegen.

op dit moment heb ik geen idee en ik wil nog niet beginnen met het opnieuw instaleren van recovery cd's omdat ik niet het risico wil lopen dat al mijn school werk wordt overschreven.

mijn vraag aan jullie, herkennnen jullie dit probleem en/of hebben jullie een idee cq oplossing?
mochten jullie vragen en/of opmerkingen hebben dan kan ik altijd proberen te beantwoorden.
bvd

[ Voor 3% gewijzigd door Geckoo op 18-01-2005 14:57 ]

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Verwijderd

en in veilige modus, werkt dat wel? F8 inhouden met het opstarten

• Geckoo

Geckoo

Good news, everyone!

Topicstarter
ja dat werkt. althans hij start er mee op maar dan moet je op een gegeven moment ook een user aan klikken (dat moet ie doen maar dan zelfde verhaal als hierboven. hij laad dan ook niet door.)
verschil met boven. in alle hoeken staat veilige modus.

My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

• Vinnie84
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-04 11:50
Misschien een dom idee, heb je al in het "F8" menu de optie; "laatst bekende configuratie laden"
geprobeerd? Hier op de zaak lost dat soms rare problemen op!
Succes!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik pas de titel even een klein beetje aan :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Geckoo

Geckoo

Good news, everyone!

Topicstarter
Vinnie84 schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 15:12:
Misschien een dom idee, heb je al in het "F8" menu de optie; "laatst bekende configuratie laden"
geprobeerd? Hier op de zaak lost dat soms rare problemen op!
Succes!
helaas ook dat werkt niet, ik weet dat het kan werken als ik een recovery cd er op zet maar de kans dat ik mijn data dan kwijt ben is mij te groot.
sanfranjake schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 15:19:
Ik pas de titel even een klein beetje aan :)
hmm ja dankje :)
offtopic:
wat voor woon ruimte zoekje?

• Schiksie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-05-2022
Gewoon een register probleempje waarschijnlijk.....

Antec Sonata II, AsRock 939Dual, Atl Venice 64 3500+, Zalman CNPS7000B-ALCU, Asus AX800 PRO 256 TVD, 2*512 Kingston PC3200 DDR, CDRW Lite On LTR-52246S, Lite On DVD 16/48, Maxtor 300Gb D-Max 10 + Maxtor 120 (U133), 2*3Com 3C905B TX PCI 10/100Mbit

• Schiksie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-05-2022
zou dit kunnen zijn

Dit is al heel veel langs gekomen . heeft te maken met je wininit.exe

Dit bestand staat meestal in c:\windows\system32\wininit.exe
1. Kijk of dit bestaat , sommige trojans willen hem nog wel eens renamen.

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\WindowsNT\CurrentVersion\Winlogon
word de waarde van "C:\WINDOWS\system32\userinit.exe," veranderd in wsaupdater.exe.
Maar dit bestandje bestaat niet eens, dus vandaar dat ie er helemaal mee ophoudt.

Je kunt nu 2 dingen doen, pc opstarten en in welkomstscherm laten staan en via regedit naar een remote register connecten, die van de pc die niet meer aan wil loggen dus.

Of met xp cd opstarten naar de recovery console:
en dan in c:\windows\system32 'copy userinit.exe wsaupdater.exe'

dan zou het weer moeten werken.

daarna nog wel even bovenstaande key in het register goed zetten uiteraard.
Niet alle XP cd's hebben een recovery feature. Als ik de cd erin doe gaat hij meteen naar het partitie gedeelte. Hij wil hem dus al meteen installeren. De partitie is FAT32. Maar DOS kan geen bestandsnamen langer dan 8chars aan. Dus je kunt nooit userinit.exe naar wsaupdater.exe kopiëren.

Antec Sonata II, AsRock 939Dual, Atl Venice 64 3500+, Zalman CNPS7000B-ALCU, Asus AX800 PRO 256 TVD, 2*512 Kingston PC3200 DDR, CDRW Lite On LTR-52246S, Lite On DVD 16/48, Maxtor 300Gb D-Max 10 + Maxtor 120 (U133), 2*3Com 3C905B TX PCI 10/100Mbit

• Geckoo

Geckoo

Good news, everyone!

Topicstarter
senks voor de tip ik ga het zeker even proberen.

• Geckoo

Geckoo

Good news, everyone!

Topicstarter
Helaas.. ik kom de recovery console niet om dat het admin wachtwoord niet bekend is bij de eigenaar... is het anders een idee om via knoppix ofzo op het netwerk te komen en dan op die manier de bestanden te kopieren of te branden op een cd?

Verwijderd

Oke misschien klinkt het erg dom, maar toevallig had ik dit probleem met een laptop ook. Bij mij was het probleem zodra ik er een Ethernet card in stak dan starte hij maar voor de helft op (winxp pro) op het moment dat ik die kaart eruit haalde starte hij verder. Dus bij mij was het een hardware conflict.

• Geckoo

Geckoo

Good news, everyone!

Topicstarter
helaas dat is bij mij niet het probleem... bij mij steekt er niks uit of half in.
zo ver ik weet wat er gebeurde.
hij had een filmpje gekeken netjes afgesloten en de volgende keer starte hij niet meer op.

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-04 10:33

itsalwaysme

Graast voor DB

Heb je al geprobeerd om een extern keyboard aan te sluiten?
Misschien vind Windows je laptop Keyboard niet leuk.

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

• Geckoo

Geckoo

Good news, everyone!

Topicstarter
nog niet geprobeerd maar kan het altijd proberen maar kan me niet voorstellen dat het daar aan ligt, maar baat het niet dan schaad het niet :)

nope doenst do the trick... more?

[ Voor 12% gewijzigd door Geckoo op 18-01-2005 21:07 ]

• Geckoo

Geckoo

Good news, everyone!

Topicstarter
*bump*
mensen nog ideen?

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Nou het lijkt wel een idee om nu toch maar es een knoppix schijfje te gaan gebruiken en zoveel te gaan backuppen.

Veilige modus werkt wel?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Geckoo

Geckoo

Good news, everyone!

Topicstarter
neen veilige werkt niet...
idd dan maar knoppix.... ff cd zoeken.

Pagina: 1