Toon posts:

[linux]Hoe alle files en mappen downlaoden van ftp

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik vanaf een linux machine (via command line) van een andere machine van 1 bepaalde map de files en alle sub mappen downloaden?

Ik heb een ftp connectie opgebouwd met de FTP machine en geef commando:
mget *
Echter nu download ie alleen de files in de root van de map, de submappen download ie niet
Met het commando mget */* krijg ik een error en wordt er niets gedownload.

De bedoeling is dat ik 1 map met daarin alle files en submappen download naar een andere server, ik heb alleen ftp toegang naar de bron. Hierop staat ca 35Gb aan data die van de ene machine naar de andere moet.

Iemand een idee hoe ik ditmoet doen?

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-02 10:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Kun je -onder root- niet een tar maken en die overblazen?

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Heb je de manpage van ftp al eens doorgenomen? Andere ftpclients als eens bekeken (lftp, ncftp, wget)? Op google gezocht naar "mirror ftp linux" of iets dergelijks?

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 25-12-2025
met "wget -r" kon je d8 ik een locatie recursive downloaden (dus alle mappen en files)

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb totaal geen toegang tot de machine waarop de files staan, alleen ftp (de machine is niet van mij, is een webserver en ik moet een backup maken van de bestanden)

@blaataap
Ja, maar ik ben geen linux expert en het probleem is dat de files met spoed gekopieert moeten worden daar de server wegens een failliesement elk moment offline kan gaan. Er is geen hulp te verwachten van de eigenaar van de server, ik moet dus zo snel mogelijk zelf de files kopieren.

met wget kom ik er niet op, krijg login failed
wget ftp://loginnaam:password@ftp.url.nl/web
Als ik dat doe dan krijg ik dus een login failed
Login incorrect.
unlink: No such file or directory

edit:
Laat maar, is al op via andere manier opgelost

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2005 15:15 ]

Verwijderd

Mogen we weten hoe je het hebt opgelost?

Verwijderd

Topicstarter
via een Windows machine ge-FXPed

• nick_vh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-04-2025
Die goede oude flashfxp :)

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad, het was zeer belangrijk dat er met spoed de files werden gedownload daar de server elk moment offline kan gaan.
Geen tijd om even op mijn gemak te gaan uitzoeken hoe het in linux ging, het was ruim 11GB aan files en daar heb ik lokaal geen backup van.

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
even een gemene topic-hijack: is het niet zo dat je om een image van een partitie te maken (als ik even het 'alles is een bestand' van linux letterlijk neem) je simpelweg bijv /dev/hda1 naar image.img kan cp'en? (zolang je maar niet naar hda1 toe-cp't want dan krijg je van die recursieve problemen :P)

[ Voor 22% gewijzigd door HunterPro op 18-01-2005 16:28 ]

Verwijderd

Inderdaad, je kunt bijv. met
code:
1
dd if=/dev/hda1 of=hda1.img

een backup maken van je hda1 partitie. Let er wel op dat je bij het terugzetten van een root partitie niet de draaiende root aan het terugzetten bent. In dat geval is een live-cd erg handig.

• Aapzak
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-01 15:23

Aapzak

Your genuine OS hopper

lftp was overigens de vriend van de originele topic poster.
Daarin zit een functie mirror, waarmee je een map inclusief alle submappen kan ophalen of plaatsen.

Usage: mirror [OPTS] [remote [local]]
-R, --reverse reverse mirror (put files)

in jouw geval was dus zonder -R. Maar soms is het handig als je hele mappen wilt uploaden om -R te gebruiken. mirror is standaard dus get en met -R optie put.

edit:

lftp is een console app
ik vind 'm zo goed dat hij bij mijn basis install hoort

[ Voor 11% gewijzigd door Aapzak op 18-01-2005 17:38 . Reden: lijkt me duidelijk :) ]

PSN ID: Aapzak

Pagina: 1