Minolta Dimage X31 vs Canon Digital Ixus IIs

Pagina: 1
Acties:

• Timmey
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Al enige tijd ben ik aan het rondneuzen voor een vervanger van mijn, inmiddels prehistorische, digitale camera.

De laatste paar jaar is wel gebleken dat een camera voor mij voornamelijk functioneel en betrouwbaar moet zijn. Ik sleur 'm overal mee naar toe. Evenementen, feestjes, uitgaan of op vakantie. Afdrukken van foto's doe ik bijna niet, ik gebruik ze vrijwel alleen digitaal.

De camera moet dus sowieso een broekzakformaat hebben. Manuele instellingen interesseren mij niet zo heel erg veel. Als ik echt voor een foto wil gaan zitten koop ik wel een camera die gelijk ook een stuk groter is.

Nu wil ik voor een zacht prijsje een leuke digicam gaan halen. Die ook nog eens aan bovenstaande voldoet. In mijn zoektocht ben ik uiteindelijk op de volgende camera's uitgekomen.

De Minolta Dimage X31 vs de Canon Digital Ixus IIs.

Specs naast elkaar: http://www.dpreview.com/r...inolta_dimagex31&show=all

Ik ben al op zoektocht geweest en een berg reviews gelezen. Maar ik ben er nog niet echt uit.

De specs van de Canon zien er beter uit, behalve dan de optische zoom die minder is dan de Minolta.
Van de Minolta hoor ik echter weer dat de camera soms wat slecht focussed in het donker.

Mijn voorkeur neigt op dit moment dus wat meer naar de Canon. Maar misschien zijn er nog dingen die ik moet weten voordat ik op de aanschaf over ga :)

[ Voor 10% gewijzigd door Timmey op 18-01-2005 14:45 ]

• tweakev
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-02-2023
ik zou lekker voor de dimage x31 gaan. Ik heb hem vandaag binnen gekregen,hij is klein, snel en goedkoop (bij pixmania.com). Vooral dat snelle vind ik fijn. Hiervoor had ik een Canon powershot a70, daar duurde het 8 seconden voordat ik een foto kon maken, bij de minolta 1 seconde(!) de lens is ook ok en steekt niet uit daardor past ie makkelijk in je broekzak. fotokwaliteit is ook goed voor een 3,2 megapixel camera.

Verwijderd

bij digitalpear.de is de x31 voor 120 te koop. kan je wat foto';s plaatsen van je x31?

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Maar heeft de ixus niet een grotere ccd. Dat is toch beter? Verder vind ik het een moeilijke keuze. De ixus heeft een langer maximum shutter (wat ik wel fijn vind). Maar de minolta heeft de 4x zoom wat eigenlijk ook een voordeel is. Misschien is het slim om gewoon eens in de winkel te gaan kijken naar de 2 camera's en dan kan je ook voelen hoe ze in de hand liggen.

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Bij point n shooters op vakantie en met vrienden vind ik het responsieve, hoe snel je een foto kunt maken nadat je het fototoestel uit je binnenzak gewurmd hebt, een groter voordeel dan de 1% betere beeldkwaliteit die je misschien hebt door de "betere" camera te nemen. Ik heb ooit een Dimage X20 gehad, en ik heb er nog steeds een zwak voor: klein, licht, RAZENDsnel. Ik heb er hele mooie foto's mee gemaakt, en ook afgedrukt: de X31 moet dat zeker ook kunnen.

Heb nu een Minolta G400.

Alors.

Verwijderd

Wat ik als nadeel hoor van de X31 is de prestaties in donkere omstandigheden.

Verwijderd

x31 heeft 3x zoom, niet 4x.

idd, de beeldkwaliteit is echt minder als je de reviews bekijkt, maar het formaat en snelheid zijn super
Pagina: 1