[Mobo + Processor] Sempron zonder BIOS-update?

Pagina: 1
Acties:

• pgscheffer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-03-2025
Hallo,

ik ben bezig met het samenstellen van een systeem, dit moet het ongeveer worden;

Asus A7N8X-VM moederbord (nForce2)
AMD Sempron 2400+
Kingston 512 Mb PC2700
Maxtor 120 Gb 7200 rpm

De laatste twee doen er eigenlijk niet toe, maar vooruit...

Mijn probleem is dat het moederbord volgens Asus een BIOS-update moet hebben voordat de Sempron processor herkend wordt, moet ik dan om te kunnen updaten eerst een andere processor gebruiken? Of gaat de PC wel lopen, ookal wordt de processor niet volledig herkend?
Ik heb er verder geen ervaringen mee, so excuse me if I'm a noob...

Alvast bedankt!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:51

The Third Man

The Third Jellyfish

Op de Asus Support site staat een lijst met per moederbord de ondersteunde cpu's (evt. met biosversie), daarnaast kan je in de changelogs van de bios-updates kijken of er een bios-update is geweest met 'Sempron support added' of iets dergelijks, dan weet je dat je minstens die versie moet hebben.

• pgscheffer
Dat snap ik, maar moet ik kan om de BIOS up te daten een andere processor halen? Of start de pc wel op met de Sempron processor zonder BIOS update?

Verwijderd

Het mooie van de K7 is, dat een CPU geen nametag heeft: wat het moederbord betreft is het gewoon een Thoroughbred CPU, met een fixed multiplier (die hij ook zal pakken). Hij zal aangaan, en je dient vervolgens de FSB in te stellen op 166. Hij zal alleen d'r een andere naam aangeven. Hij zal het hoogstwaarschijnlijk een Athlon XP2000 vinden, of een Athlon 1666MHz.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2005 14:52 ]

• plastronneke
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-12-2010
nee hoor, ik heb al een paar pc's gemaakt met een sempron, en het is geen probleem, zelfs zonder bios-update. maar dan wordt de sempron als een athlonXP herkend met een lagere rating. ik heb nadien nooit een update gedaan, omdat het voor die mensen toch niets uitmaakte. gewoon gebruik is geen probleem, als je wil dat je cpu juist herkend wordt, moet je achteraf een update uitvoeren.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Vaak boot zo'n ding wel, maar zal hij aangeven dat hij de cpu niet herkend, dat is verder niet ernstig, want je bak zal gewoon starten waarna je de biosflash kan doen.

• pgscheffer
Dus ik kan de BIOS update installeren met de Sempron processor? Mooi bedankt!
Pagina: 1