Toon posts:

problemen met dvd- branden in nero

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb de laatste tijd problemen ondervonden met her branden van dvd's met het programma Nero versie 6.6.0.5. Ik open hier dan ook een topic teneinde een oplossing voor het probleem te vinden.

Het volgende is er aan de hand; wanneer ik een al gekopieerde dvd wil branden dan zegt Nero alleen bij de dvd- dat er teveel data op de schijf staat om te branden naar een dvd+ van Arita. Van dvd+ naar dvd+ gaat uitstekend en verloopt zonder problemen, het doet zich alleen voor bij dvd- naar dvd+.

Is het dan mogelijk dat er op een dvd- meer data geschreven kan worden? Het gaat overigens om zeer minimieme aantallen. Nero zegt immers dat er op de dvd- (die gelezen wordt) ongeveer 7 MB meer staat dan op de dvd+ (die gebrand wordt). Het frappante er aan is dat het wel lukt om een dvd- op een dvd+ te branden bij een vriend van me. Ik heb al Nero over-burning ingeschakeld gehad, dit bood echter geen soelaas want burning process failed nadat ik dit had ingeschakeld.

Het is dan ook heel goed denkbaar dat het aan mijn configuratie ligt. Weet iemand een oplossing voor dit vervelende probleem?

Alvast bedankt,

Stephan

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

Systeem specs?
Brander type, PC hardware, software etc.
Mischien toch even kijken naar de search en OM FAQ / Beleid

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

kopieer je de disk of de data, of maak je eerst een image en brande je die. Er zijn vele manieren om een dvd disk te branden. Ik zou denken: maak een image, en branrddie image weer.

(met name mutisessie disks werken neit iets anders bij dvd -r dan dvd +r)

@ DEX
search naar wat? en welk stuk in de FAQ duid je op?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een pentium III 800mhz. Een intern geheugen van 384 mb. Er zit een gloednieuwe dvd-brander in van het merk samsung.

Ik brand met Nero; versie 6.6.0.5

Verwijderd

Topicstarter
Ik maak overigens bij het branden van de dvd's gebruik van de optie on the fly. Ik zet de film dus niet eerst op mijn harde schijf. Ik brand hem gelijk naar de lege schijf toe.