[OSX] Video capturing

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98889

Topicstarter
Zijn er mensen die ervaring hebben met externe video capturing devices op een Mac onder OSX ?

Ik ben voor iemand op zoek naar een goed werkende configuratie maar kan nergens echte reviews vinden. Wel heb ik al bepaalde Firewire devices gevonden die de klus moeten klaren.

Capture devices van Canopus, Pinnacle en ADS Pyro ben ik al meermaals tegengekomen.

Zijn er hier users die ervaring hebben met een van deze dingen en de resultaten die ze produceren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Heb nog geen ervaring, maar ik lees erg goeie dingen over elgato producten
www.elgato.com en google voor de reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:44
In welke zin bedoel je in dit geval "video capturen"?

Bedoel je letterlijk TV tunen en opnemen? Of bedoel je het converteren van analoge video voor het gebruik in applicaties als iMovie en Final Cut?

Het eerste kun je doen met hardware als de "eyeTV".

Voor het tweede heb ik thuis de DAC-100 van DataVideo... Werkt perfect en heeft een wijde range aan aansluitpunten... Oa verkrijgbaar bij Mailamac.nl.

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

ik heb zelf zo'n pinnacle moviebox ding. Das voor analoog en dv. Voordeel is dat hij alle bronnen laat zien als digitale video. Weet eigenlijk niet of hij officeel ondersteund wordt voor Mac. Maar aangezien het firewire is en hij zich als het ware gedraagt als een DV-cam zou het best eens kunnen werken. Kan eventueel wel testje doen icm PowerBookje

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Van Pinnacle weet ik het niet zeker, maar ik denk dat hij het zelfde doet als m'n DAC-100: zich voordoen als een DV tape deck... En dat gaat dus gewoon werken icm de gebruikelijke DV applicaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 17:18
Zou het zelfs mogelijk zijn er een te vinden die op zowel de pc als op een mac werkt, want op nou 2 usb2.0 apparaten te kopen gaat me echt ver. Alleen ik heb nog niks gevonden :(

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomaat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-06 14:57
FireWire werkt zowel op de PC als op de Mac dus dat is wat je wil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
In theorie wel, maar er zitten altijd drivers bij voor of mac of pc, maar nooit voor allebei.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

ErikRo schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 18:34:
Zou het zelfs mogelijk zijn er een te vinden die op zowel de pc als op een mac werkt, want op nou 2 usb2.0 apparaten te kopen gaat me echt ver. Alleen ik heb nog niks gevonden :(
Moet je mijn post nog een keer wat langzamer lezen :P Drivers zijn volgens mij gewoon niet nodig als je captured van DV-cam (wat ie na doet).

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Ok dan hebben we het allebei over een andere capture, ik doel op een tvkaart met opnamemogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
EDIT: nutteloos geblaat weg gegooid...

[ Voor 84% gewijzigd door Liegebeest op 21-01-2005 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:08

Q

Au Contraire Mon Capitan!

ErikRo schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 20:41:
Ok dan hebben we het allebei over een andere capture, ik doel op een tvkaart met opnamemogelijkheid.
Zover ik weet, en ik heb er al uitvoerig naar gezocht, is er helemaal niets wat ook nog serieus te betalen valt. Zo'n Elgato eyetv 200 kost meteen 400 € en ik zag ook nog een usb kastje voor 300 voorbij komen. Zet dat maar eens af tegen een kaartje van 75 euro voor de pc.
Pagina: 1