Is wel een bekend probleem denk ik, die prachtige gekartelde randjes wanneer je je design om gaat zetten naar een website en maakt hierbij gebruik van transperantie. Normaal gesproken los ik dat op met zwakweb (op grijstint ofzoiets), maar nu heb ik een wat vervelender probleempje. Ik kan namelijk geen zwakweb grijstint toevoegen omdat de bovenste helft een witte achtergrond heeft.
In Photoshop ziet het er nog prima uit

Maar als ik het in de website ga zetten (geen zwakweb):

Of met een grijstint als zwakweb:

Ziet het er opvallend slechter uit. Ik kon als enige oplossing bedenken om het plaatje horizontaal in 2en te delen, maar dat is geen gewenste oplossing eigenlijk. Hoe lossen jullie dit probleem op?
edit: Ik zie dat in dit voorbeeld zonder zwakweb nog wel meevalt, maar met een andere tekst zijn "de kartels" stukken lelijker.
In Photoshop ziet het er nog prima uit

Maar als ik het in de website ga zetten (geen zwakweb):

Of met een grijstint als zwakweb:

Ziet het er opvallend slechter uit. Ik kon als enige oplossing bedenken om het plaatje horizontaal in 2en te delen, maar dat is geen gewenste oplossing eigenlijk. Hoe lossen jullie dit probleem op?
edit: Ik zie dat in dit voorbeeld zonder zwakweb nog wel meevalt, maar met een andere tekst zijn "de kartels" stukken lelijker.
[ Voor 7% gewijzigd door r0bert op 18-01-2005 13:08 ]