Gameserver config

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kets_One
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik ben van plan om een kleinschalige (lees: goedkope) gameserver voor max 10 players op te zetten. Aangezien het ding bij mij thuis staat en continu aan is dacht is aan een kleine ATX behuizing (ATX Small Form Factor).

Nu zijn er bijvoorbeeld veel Compaq en IBM machines op de tweedehands markt in SFF.
Deze zijn veelal voorzien van cheapy chipsets en gedateerde cpu's. Gaat de volgende config goed werken of is deze te sloom?

IBM Netvista SFF desktop
chipset intel 810e of 815g
pentium III 800 MHz
512 mb geheugen
Games: BF1942 en HL2/Counterstrike:Source

3.18 kWp ZW, 2.76 kWp NO, 510Wp ZW (schuur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Wellicht daat er op de site van de makers van deze spellen het een en ander staat over minumum systeem eisen voor servers??

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:35
Die processor is veel te langzaam voor een gameserver..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kets_One
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik las ook iets over een gehackte XBOX onder linux die je als server zou kunnen gebruiken. Is dat wat of is dat ook veel te langzaam?

3.18 kWp ZW, 2.76 kWp NO, 510Wp ZW (schuur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:35
Dat lijkt me nog langzamer eigenlijk, maar ik weet daar dan ook niets vanaf (heb wel xbox hoor - heb er alleen nog nooit van gehoord).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:57
Op lanparties verzorgen ik en wat vrienden vaak compo's, met name Battlefield 1942 en af en toe CoD.

We hadden daarvoor een aantal dual Xeons. Op iedere bak draaiden 10 servers, op de ene BF en op de andere CoD. Dit draaide perfect. Echt stresstesten hebben we nog nooit gedaan (ja, 50man in 1 CoD-server, en die Xeon maar uit zijn neus kanen...)

Echter, dual Xeon is, gezien je eisen SFF en goedkoop, geen optie. Tevens is het overkill voor 2 servers. Dual Xeon 3GHz / 5 = Dual Xeon 600 :P Ofwel 1200MHz single proc.

Als mATX ook klein genoeg is zou je kunnen kijken naar een Sempron of zo op een nforce2 met onboard video of zo :)

Ik weet niet wat je OS wordt, maar denk er aan dat BF een 32mb videokaart met T&L nodig heeft onder windows |:(

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-10 23:21
Paul Nieuwkamp schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 16:12:
Op lanparties verzorgen ik en wat vrienden vaak compo's, met name Battlefield 1942 en af en toe CoD.

We hadden daarvoor een aantal dual Xeons. Op iedere bak draaiden 10 servers, op de ene BF en op de andere CoD. Dit draaide perfect. Echt stresstesten hebben we nog nooit gedaan (ja, 50man in 1 CoD-server, en die Xeon maar uit zijn neus kanen...)

Echter, dual Xeon is, gezien je eisen SFF en goedkoop, geen optie. Tevens is het overkill voor 2 servers. Dual Xeon 3GHz / 5 = Dual Xeon 600 :P Ofwel 1200MHz single proc.

Als mATX ook klein genoeg is zou je kunnen kijken naar een Sempron of zo op een nforce2 met onboard video of zo :)

Ik weet niet wat je OS wordt, maar denk er aan dat BF een 32mb videokaart met T&L nodig heeft onder windows |:(
BF draai je toch dedicated? En dan kun je het nog af met een 2mb pci kaartje leek me zo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-10 18:09

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Dit is een ruwe schatting van de hardware/bandbreedte die je nodig hebt om een Battlefield1942 server op te zetten:

CPU 128kb 256kb 512kb T1(1.4Mb)>2Mb 10Mb>T3(45Mb)
PIII 500 2 4 8 12 12
PIII 800 2 4 8 20 20
PIII 1300 2 4 8 24 32
PIV 2000 2 4 8 24 64

Algemene richtlijnen:
Kabel Modem: 4 - 6 spelers.
DSL verbinding: 8 - 10 spelers
T1: 16 spelers.
De server belast ongeveer 85 tot 100% van je cpu. Dit betekent dat je het NIET naast een web-server of drukke FTP-server kan draaien, voor de optimale performance, maak je een BF-1942 only dedicated server.

van battlefield.nl dus het kan wel, maar dan kan je er niks meer naast draaien en is het maar voor 20 man :)

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Pagina: 1