[ASP] Ascii 255 probleem

Pagina: 1
Acties:

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-04 20:22
Doormiddel van een html grabber, waarmee ik pure html binnenhaal van een site om zo bepaalde content te krijgen. Nu is er echter een bepaalde teken in deze html code ALT 255 (soort van speciale spatie) waar ik geen raad mee weet. Ik moet namelijk alle tekens hebben tot deze 'spatie'. Ik zou hem dus moeten vergelijken! Maar hoe doe ik dat in asp? Chr(255) geeft namelijk een andere teken.

Click hier niet

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Wat voor encoding gebruikt dat html document?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Flard
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 08:45
Verder zou je ook iets kunnen doen van:

If Asc(<char>) = 255 Then

waarbij <char> het teken is wat je wil weten.

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-04 22:08
ASCII is 7-bits; de VS/Engels heeft daaraan genoeg. Daarboven zijn er veel extensies. Een van de meest gangbare, Latin1 heeft op positie 255 een y met puntjes: ÿ. Die encoding is het dus niet. In UTF-8 komt de bytewaarde 255 niet voor. Unicode codepoint 255 is hetzelde als Latin1, dus ook ÿ. Kortom, ik begrijp niet hoe je aan die 255 komt. Misschien een bug in een grabber; EOF=-1 is een gangbare encoding in 7-bits ASCII.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein