Toon posts:

Soundblaster Live! 24-bit USB extern valt uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Soundblaster Live! 24-bit extern (USB) en die valt op willekeurige momenten uit. Dat wil zeggen, soms als ik in Cubase of Samplitude op play of stop druk, of een spoor toevoeg, of mijn ASIO driver aanpas. Ik kan er geen hoogte van krijgen. Ik heb een Celeron processor 733 Mhz, met 448 MB geheugen. De SB Live heeft USB 1.1 nodig, dus daar ligt het niet aan. Kan iemand mij helpen?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Wat voor moederbord heb je (chipset) en heb je daar de nieuwste USB (chipset) drivers voor geinstalleerd?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik weet uit mijn hoofd niet wat voor moederbord het is, maar ik weet wel dat de USB drivers nooit geupdate zijn.

Ronald.

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-07 07:50
weet je apparaatbeheer te vinden?
kijk eens onder usb controllers wat daar staat. als er iets met 'via' staat heb je een probleem

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, er staan 2 controllers met de naam VIA. Heb ik nu een probleem dat op te lossen is?

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-07 07:50
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 17:52:
Helaas, er staan 2 controllers met de naam VIA. Heb ik nu een probleem dat op te lossen is?
je kan proberen van viaarena.com via hyperion drivers te downloaden, maar ik vermoed dat dat niks gaat helpen.
enigste wat je dan kan doen is
1. andere usb kaart met bv een nec chipset (letop, geen via wat op veel usb kaarten zit)
2. ander moederbord met een intel chipset

via heeft gewoon een brakke usb implementatie. is al jaaaaaren zo. schande, maar t'is niet anders. geloof dat pas hun laatste chipset (voor de amd 64) een beetje normaal werkt.
Pagina: 1