Ik heb de volgende array:
Ik wil de mensen die meegaan als 1 string in een database zetten. Bijvoorbeeld groep 1:
De output hiervan is "0, 0, 0, 1, 1, 10, 0, 0, 0, 0, 00, 0, 0, 0, 0, 1" en niet het verwachte "frank, elise" (voor de eerste ronde), "erika" (voor de derde ronde). Ik snap het niet want volgens mij:
• doorloop ik de array groep voor groep?
• is $participant toch een string en geen integer (0, 0, 0, 1 ...)?
Ik hoop dat mijn probleem duidelijk is. Wie helpt mij op weg zodat $schoolreis wel de goede strings krijgt te bevatten?
code:
De array geeft weer welke mensen van elke werkgroep meegaan op schoolreis. Uit groep 3 (bestaande uit linda en erika) gaat erika dus mee op reis.1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| Array ( [1] => Array ( [dennis] => 0 [erik] => 0 [frank] => 1 [elise] => 1 ) [2] => Array ( [kees] => 0 [jan] => 0 ) [3] => Array ( [linda] => 0 [erika] => 1 ) ) |
Ik wil de mensen die meegaan als 1 string in een database zetten. Bijvoorbeeld groep 1:
code:
Om de query op te bouwen heb ik nu het volgende:1
| INSERT INTO groepen (schoolreis) VALUES ('frank, elise') WHERE group_id = 1 |
PHP:
1
2
3
4
| foreach ($list as $group_id => $participant) { $schoolreis = implode(", ", array_keys($participant)); } |
De output hiervan is "0, 0, 0, 1, 1, 10, 0, 0, 0, 0, 00, 0, 0, 0, 0, 1" en niet het verwachte "frank, elise" (voor de eerste ronde), "erika" (voor de derde ronde). Ik snap het niet want volgens mij:
• doorloop ik de array groep voor groep?
• is $participant toch een string en geen integer (0, 0, 0, 1 ...)?
Ik hoop dat mijn probleem duidelijk is. Wie helpt mij op weg zodat $schoolreis wel de goede strings krijgt te bevatten?
"Real software engineers work from 9 to 5, because that is the way the job is described in the formal spec. Working late would feel like using an undocumented external procedure."