Toon posts:

PowerMac bestellen, hoe en waar?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dus...

sta op 't punt een dual g5 1.8 te bestellen..

MAAR, nou zijn er zoveel mogelijkheden, en niet alles is even duidelijk.

Als ik 'm in de lokale mac shop bestel is de levertijd 5 WEKEN, en krijg ik 6% onderwijskorting.

Als ik 'm online bestel is de levertijd een paar dagen volgens de site, en heb ik ook 6% korting.

Maar zit je dan met een bestelling vanuit Ierland dacht ik, dus met garantie e.d. loop je wat rechten mis. ( volgens de mac boer in ENschede)

Als ik 'm telefonisch bestel via Apple Nederland kan ik met 't ADC membership korting krijgen (20% hoor ik iedereen over) maar daar doet die man aan de telefoon ZO onduidelijk over, hij klonk alsof hij liever niks meer verkocht.

Hij kon me ook niet duidelijk zeggen hoeveel korting ik krijg met een ADC lidmaatschap, maar korting krijgen klopt wel.

Ik weet 't niet meer, 20% is erg veel korting, maar als 't niet werkt is die $99 zonde geld. Ik zou me eerst moeten aanmelden en dan zou hij kunnen zien hoeveel korting ik zou krijgen :(.

Viel me erg tegen van Apple...

Hoe zouden jullie 't doen?

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13-02 00:08

Nitai

Live the life you love.

Volgens een andere Mac'er:
Ok, ik ben dus ADC lid geworden en heb daarmee met 20% korting mijn PB besteld. Hieronder zal ik even uitleggen hoe het gaat (het is werkelijk heel eenvoudig).

1 - Je maakt een ADC account (gratis) aan.
2 - Je koopt (op die account) een ADC student membership ($99)
3 - Student verification: ik heb een mail gestuurd (heb geen fax namelijk) naar eurodev@apple.com, met daarin mijn naam, accountnaam en account person-number. In de bijlage heb ik een gescande afbeelding gedaan met mijn paspoort, studentkaart (van Erasmus Universiteit) en een bewijs van inschrijving (Bij de Erasmus universiteit krijg je die altijd aan het begin van het collegejaar thuisgestuurd).
4 - De volgende dag kreeg ik een mailtje waarin werd vermeld dat de verificatie 'goed' was en werd het membership in werking gesteld.
5 - Bel Apple Nederland en bestel bij een sales-agent je configuratie (je moet wel je ADC nummer bij de hand hebben voor hun). Je mag 1 systeem uitkiezen (in mijn geval een PB 12") en accessoires. Hierbij moet vermeld worden dat je op de Apple accessoires (bijvoorbeeld een apple toetsenbord en het programma KeyNote) de volledige korting krijgt, maar op accessoires van andere merken niet altijd (dit kun je altijd aan de sales-agent vragen hoeveel je precies op wat krijgt).
En als je online bestelt heb je net zoveel garantie als dat je bij een Dealer koopt lijkt mij. Bij de Dealer kan je nog aankloppen met problemen. Maar Apple doet niet moeilijk over garantie hoor. Dus welke 'rechten' je zou missen ontgaat mij een beetje.

Ik zou die ADC wel doen als ik jou was. Hoe hoger het bedrag, hoe meer je bespaart.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:38
Je koopt toch gewoon je pc bij apple nederland? Lijkt me dan grote onzin dat je eventueel garantie zou mislopen. Zelfde als een volvo in NL kopen dan geen garantie krijgen omdat het een zweeds product is?

Verwijderd

Topicstarter
Low-Fi schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 12:21:
Je koopt toch gewoon je pc bij apple nederland? Lijkt me dan grote onzin dat je eventueel garantie zou mislopen. Zelfde als een volvo in NL kopen dan geen garantie krijgen omdat het een zweeds product is?
Nou die gast van Mexpert (Enschede) zegt dat als je 'm online besteld dat je dan eigenlijk uit Engeland koopt, dus niet 't nederlands consumentenrecht hebt :?

Eigenlijk wil ik 't via 't ADC lidmaatschap doen, 20% scheelt me 500 euro! Maar daar doet IEDEREEN zo vaag over, dat ik er wat aan twijfel!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:14
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 12:23:
[...]

Nou die gast van Mexpert (Enschede) zegt dat als je 'm online besteld dat je dan eigenlijk uit Engeland koopt, dus niet 't nederlands consumentenrecht hebt :?
Dat is absoluut niet waar. Ik denk dat die een beetje bang is van de online concurrentie. Overigens ben ik zeer benieuwd hoe dit afloopt, want ik heb ook intresse in een Mac, en met 20% korting heb ik daar nog meer intresse in :P.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Zoals ik eerder had gepost, is dit overigens door meerdere mensen gedaan. Ook door Tweakers (zoek maar even in Apple Talk). Dus die 20% is er gewoon, alleen wat meer moeite. En je kan het maar 1 keer toepassen. Ik ga het iig ook zo aanpakken.

Verwijderd

Topicstarter
Nitai schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 13:43:
Zoals ik eerder had gepost, is dit overigens door meerdere mensen gedaan. Ook door Tweakers (zoek maar even in Apple Talk). Dus die 20% is er gewoon, alleen wat meer moeite. En je kan het maar 1 keer toepassen. Ik ga het iig ook zo aanpakken.
Had alleen nog wat bevestiging nodig... wel raar dat die gast bij apple nederland zo vaag doet dan?

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Je kan het gewoon lezen op www.apple.com over Apple Developer Connection. Het is dan ook eigenlijk bestemd voor studenten die echt gaan ontwikkelen met een Apple.

Verwijderd

Topicstarter
Nitai schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 13:54:
Je kan het gewoon lezen op www.apple.com over Apple Developer Connection. Het is dan ook eigenlijk bestemd voor studenten die echt gaan ontwikkelen met een Apple.
tja wat bedoelen ze met ontwikkelen..

kga 't gebruiken voor video design, voor m'n studie en als investering in m'n toekomst...

heb gekeken bij connect.apple.com en me aangemeld, maar nergens lees je duidelijk die 20%!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:53
let wel: je krijgt MAXIMAAL 20% korting, dus op de high end producten zul je 20% krijgen(powerbook, powermac gok ik ook) maar op een ibook/imac krijg je minder, iets van 8-12% geloof ik. als je dus geen powerbook/powermac koopt kun je beter niet van deze regeling gebruik maken daar het once in a lifetime is. zeker als je student bent kun je beter de "gewone studentenkorting" gebruiken

Verwijderd

Wat die dealer in enschede zegt is wel wat van waar.
Je zit voor een gedeelte met Ierse wetgeveving, waar ze op terug kunnen vallen als het hun ineens extra geld gaat kosten.

Zo ie zo zou ik bij een dealer kopen. voor een kleine aankoop oke, maar voor een Powermac wist ik het wel.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 15:34:
Je zit voor een gedeelte met Ierse wetgeveving, waar ze op terug kunnen vallen als het hun ineens extra geld gaat kosten.

Zo ie zo zou ik bij een dealer kopen. voor een kleine aankoop oke, maar voor een Powermac wist ik het wel.
ook als het prijsverschil 500 euro is?

MAXIMAAL 20%, neem aan dat een powermac een high end product is?

Daarom vind ik 't zo raar dat die gast bij apple nederland niet wil zeggen hoeveel korting het is op die bak...

• MOmax
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-02 14:56
Ik vind het niet raar dat Apple onduidelijk is over de te geven korting icm een ADC lidmaatschap zolang jij niet duidelijk/eerlijk bent waarom jij een lid wil worden van de club. Momenteel zijn er te veel ADC-ers lid om de korting of om de previews van OSX (zodat ze kunnen "lekken"). Ik denk dat Apple hier van af wil... en terecht naar mijn mening. ADC is er voor developers en voor niemand anders. Studenten en onderwijzers moeten trouwes niet klagen, zij krijgen al korting via het ondeerwijsprogramma.

Verwijderd

Topicstarter
MOmax schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 15:56:
Ik vind het niet raar dat Apple onduidelijk is over de te geven korting icm een ADC lidmaatschap zolang jij niet duidelijk/eerlijk bent waarom jij een lid wil worden van de club. Momenteel zijn er te veel ADC-ers lid om de korting of om de previews van OSX (zodat ze kunnen "lekken"). Ik denk dat Apple hier van af wil... en terecht naar mijn mening. ADC is er voor developers en voor niemand anders. Studenten en onderwijzers moeten trouwes niet klagen, zij krijgen al korting via het ondeerwijsprogramma.
Niet eerlijk? WTF? Ik ben zo eerlijk als wat! Elke student kan lid worden van dat ADC, als je maar een bewijs van inschrijving doorstuurd!

Als ze 't niet vertrouwen moeten ze 't niet voor iedereen toegankelijk maken denk ik dan!

• Hoedje
Inderdaad, iedere student kan lid worden:
After agreeing to the ADC Terms and Conditions, you must identify yourself as a student, fill in your student identification number, and write in your School Name on the "Your Information" page. To be eligible for the ADC Student Program, you must be currently enrolled as a part-time or full-time student at a college or university, have a student identification number, and be at least 18 years of age.
Er staat ook in de algemene voorwaarden niets over het soort student.

Ik vraag me trouwens echt af of het werkt. Op de US site kan ik nix vinden van aanbiedingen op hardware met een student account en doorklikken naar de NL site (voor alle ADC accounts) leidt tot dit http://www.apple.com/nl/promo/.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-02 22:06

wouterve

Swinger of States

Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 15:34:
Helaas: die dealer in Enschede verkoopt stront :P. Als je iets koopt bij de Nederlandse Apple Store op internet, koop je gewoon iets bij een Nederlandse winkel, en op de overeenkomst die je aldus aangaat is dan ook gewoon Nederlands recht van toepassing, en niet het Ierse. Zou een mooie boel worden op die manier, want dan kan ieder bedrijf zich achter voor hen makkelijkere rechtssystemen verschuilen door enkel en alleen hun logistieke proces even wat anders in te richten :P. In de Algemene Voorwaarden van de Apple Store Nederland zul je dan ook heel waarschijnlijk een bepaling vinden dat op alle met hun gesloten overeenkomsten Nederlands recht van toepassing is. Je hoeft je dus geen zorgen te maken over je rechten en de garantie - alles gaat op precies dezelfde manier als wanneer je bij een 'echte' Nederlandse winkel zou bestellen :).

Verwijderd

wouterve schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 16:32:
[...]

Helaas: die dealer in Enschede verkoopt stront :P. Als je iets koopt bij de Nederlandse Apple Store op internet, koop je gewoon iets bij een Nederlandse winkel, en op de overeenkomst die je aldus aangaat is dan ook gewoon Nederlands recht van toepassing, en niet het Ierse. Zou een mooie boel worden op die manier, want dan kan ieder bedrijf zich achter voor hen makkelijkere rechtssystemen verschuilen door enkel en alleen hun logistieke proces even wat anders in te richten :P. In de Algemene Voorwaarden van de Apple Store Nederland zul je dan ook heel waarschijnlijk een bepaling vinden dat op alle met hun gesloten overeenkomsten Nederlands recht van toepassing is. Je hoeft je dus geen zorgen te maken over je rechten en de garantie - alles gaat op precies dezelfde manier als wanneer je bij een 'echte' Nederlandse winkel zou bestellen :).
Dit wordt oftopic, maar je koopt in ierland, via een nederlandse store...
Ik heb hier genoeg voorwaarden liggen, hoe het met garantie enz zit.

Sommige dingen gaan via ierland, het wordt zo een onderwerp, maar het is gewoon jammer dat de Apple Store online er voor zorgt dat de echte dealer meer kijkshops worden :'(

• Hoedje
16. Toepasselijk recht en jurisdictie betreffende geschillen

Wij zullen eventuele geschillen snel en efficiënt trachten op te lossen. Indien u niet tevreden bent over de wijze waarop wij met een geschil omgaan en een gerechtelijke procedure wilt beginnen, dient u dit te doen bij de bevoegde rechter in Nederland. Op de Overeenkomst is Nederlands recht van toepassing.
offtopic:
Ik kan het niet laten:
Precies hetzelfde zoals in elke andere winkel in Nederland....(ook Qornes winkeltje :P)

[ Voor 33% gewijzigd door Hoedje op 18-01-2005 18:08 ]

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-02 21:37
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 17:42:
[...]

Dit wordt oftopic, maar je koopt in ierland, via een nederlandse store...
Ik heb hier genoeg voorwaarden liggen, hoe het met garantie enz zit.

Sommige dingen gaan via ierland, het wordt zo een onderwerp, maar het is gewoon jammer dat de Apple Store online er voor zorgt dat de echte dealer meer kijkshops worden :'(
Vind je 't gek, als je 5 weken moet wachten op je systeem... Als de internetshop het in een paar dagen kan dan moet een dealer toch niet een maand langer over doen?

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-02 20:22

B2

wa' seggie?

Iemand enig idee hoeveel procent je op een Dual G5 1.8Ghz met 20" Cinema Display krijgt?
Was eigenlijk van plan om een enkele G5 te bestellen, maar met zoveel korting betaal ik evenveel voor een dual processor :)

Verwijderd

Topicstarter
't gaat me nu eigenlijk ff niet om 't online of in de shop bestellen, meer om 't ADC lidmaatschap, of dat gegarandeerd werkt met die 20% of dat 't allemaal wat vaag blijft...

Heb geen zin in een lidmaatschap waar ik straks toch niks mee kan.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dat die kerel zo vaag doet is logisch.. het is gewoon niet de bedoeling dat willekeurige mensen ADC-memberships af gaan sluiten om zo goedkoop hardware te kopen dus hij vertelt je daar liever niks over.

Over dat verzenden vanuit Ierland, dat is volgens mij onzin. Je koopt hem bij Apple Nederland, dat hij vanuit Ierland verzonden wordt (of vanuit Hong Kong) maakt niet uit. Ik zal eens op mijn factuur kijken wat daar voor leverancier op staat (Nederland of Ierland).

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:53
Straat schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 18:40:
[...]

Vind je 't gek, als je 5 weken moet wachten op je systeem... Als de internetshop het in een paar dagen kan dan moet een dealer toch niet een maand langer over doen?
probleem is dat apple zn online store voorrang geef, aan de ene kant logisch maar aan de andere kant niet echt eerlijk tegenover de winkel om de hoek

Verwijderd

bolleh schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 22:57:
[...]

probleem is dat apple zn online store voorrang geef, aan de ene kant logisch maar aan de andere kant niet echt eerlijk tegenover de winkel om de hoek
Dat fenomeen ben ik op het moment nog steeds aan het meemaken.... 6 weken and counting...

Verwijderd

zou een mac mini en een 20 inch cinema (samen) ook een high end produkt zijn? :?

• Hexley
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Hexley

the Platypus

Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 23:35:
zou een mac mini en een 20 inch cinema (samen) ook een high end produkt zijn? :?
Als je ff door de topics had gebladerd en bij Apple had gekeken,
dan het je gezien dat het product waar je korting op krijgt een computer is, en de extra's die je er bij besteld.

In jouw geval, een Mac mini, met een 20" scherm
En de Mac mini is de grootste budget Mac die er is.
Al bestel je er een met alle optie's en een 23" scherm, BT muis, BT toetsenbord, en een iPod photo van 60gb. De basis blijft een Mac mini en dat is budget al is de rest het niet....

Weet het niet 100%, maar het lijkt me het meest voor de hand
En Apple gaat het je ook niet zeggen... :P

Und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal,
und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal.
Wenn ich Du wär, lieber Gott,
und wenn Du ich wärst, lieber Gott,
glaubst Du, ich wäre auch so streng mit Dir?

• MacWolf
  • Laatst online: 06-09-2024
Nitai schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 13:54:
Het is niet gebonden aan je studie. Iedere student (mogelijk geinteresseerd in ontwikkelen, maar dat is geen eis) kan gebruik maken van een ADC Studenten lidmaatschap en op die manier een Mac kopen.

Mocht je geen iPod hebben, dan kan je die ook kopen via ADC, samen met de Mac. Daar krijg je dan ook korting voor. Of je koopt een iPod bij de Mac en verkoopt de met een kleine winst door, dat kan ook (hoewel dat mogelijk niet helemaal legaal is).

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

• MacWolf
Ik denk trouwens dat je bij de iMac wel 12% korting moet krijgen, ik ga die mogelijk wel kopen via ADC. Bereken voor jezelf in elk geval hoeveel er van de prijs af gaat met 12% (en 80 Euro optellen voor lidmaatschap) en vergelijk het met de onderwijs korting (7%). Als het verschil groot genoeg is, gewoon doen.

iMac G5 is trouwens niet high-end, maar meer in het midden. eMac/iMac/iBook zijn low end (G4 processoren e.d.).

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

MacWolf schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 07:43:
[...]

Het is niet gebonden aan je studie. Iedere student (mogelijk geinteresseerd in ontwikkelen, maar dat is geen eis) kan gebruik maken van een ADC Studenten lidmaatschap en op die manier een Mac kopen.
Dat weet ik :) Ik heb ook nergens gezegd dat je een specifieke studie moet volgen.

Verwijderd

Topicstarter
ik ga me gewoon aanmelden bij 't ADC, ga er vanuit dat 't gewoon goed gaat...

zal m'n bevindingen hier posten.

Hoe kan ik zonder creditcard dat lidmaatschap bestellen? Kan dat ook door gewoon geld over te maken?

• MacWolf
Ik denk het wel. Ik ga er vanuit dat alle betaalopties die ondersteunds worden door de AppleStore geldig zijn, waaronder CraditCard en overschrijving.

Je moet de bestelling alleen wel telefonisch regelen, waarbij je een asset nummer moet doorgeven (heb ik begrepen).

Je kan er dus altijd een iPod bij doen volgens de voorwaarden. Die is wel aan te raden, al is het maar voor doorverkoop.

[ Voor 3% gewijzigd door MacWolf op 19-01-2005 18:25 ]

Pagina: 1