Advies bij aanschaf videokaart

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

• draayertje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-03 14:52
Goedemorgen,

Voor het bedrijf waar ik werk ga ik 2 nieuwe pc's bestellen. We werken hier met grafische programma's (autocad), en hebben dus goede videokaarten nodig. Voor, natuurlijk, niet teveel geld...
Zelf had ik deze videokaart in gedachten:
Asus Radeon 9600 XT 128MB AGP8x TV-Out/DVI 2xVGA 9600XT/TD Retail

Moet voldoende zijn lijkt mij? Wat zouden jullie aanschaffen in mijn geval?

vr gr,

Rob

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:37

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Dit is een game kaart. Je kan beter even wat meer informatie gaan inwinnen. Er zijn heel veel betere kaarten dan de kaart die jij nu opnoemt.

[ Voor 6% gewijzigd door LoeiOrdinair op 18-01-2005 11:50 ]

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-08 22:15

Deathchant

Don't intend. Do!

Kijk idd eens naar de GeForce Quadro series. Ook goedkope tussen en toch ook goed.
een R9600XT is idd een gamekaart

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-07 17:00

BertV

Handgemaakt

...en een game kaart die problemen geeft.

[rml][ 9600XT] Het problemen-topic[/rml]

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

• SOCO_cola
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-02-2024
Als ik jou was zou ik bij autocad zelf informeren hierover,

kan me niet voorstellen dat je nou een retegoede videokaart nodig hebt voor autocad, (ik kan het mis hebben hoor)

UPDATE

Required

Intel Pentium® 133 or better, or compatible processor (hardware must be supported by Microsoft for the operating system used)
800 x 600 VGA video display with 256 colors (1024 x 768 or higher recommended)
CD-ROM drive for initial installation only
Windows-supported display adapter
Mouse or other pointing device

komt van hun site
UPDATE

[ Voor 52% gewijzigd door SOCO_cola op 18-01-2005 12:07 ]

Nintendo SWITCH! FTW

• dev icey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-12-2025
Voor programma's als autocad, kan je wel degelijk naast veel geheugen gebaat zijn aan een goede videokaart. Ati bijvoorbeeld heeft voor o.a. workstations 2 verschillende kaarten, FireGL en FireMV.

Je zou even op deze pagina kunnen kijken voor meer informatie: http://ati.com/products/workstation.html

edit:
Het ligt er natuurlijk aan in hoeverre jij geavanceerd gebruik maakt van autocad. Photoshop kan makkelijk op een klein systeempje draaien, maar zogauw je allemaal moeilijke effecten en filters wilt gebruiken, moet je toch erg lang gaan wachten.

[ Voor 31% gewijzigd door dev icey op 18-01-2005 12:11 ]

• SOCO_cola
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-02-2024
dev icey schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 12:09:
Voor programma's als autocad, kan je wel degelijk naast veel geheugen gebaat zijn aan een goede videokaart. Ati bijvoorbeeld heeft voor o.a. workstations 2 verschillende kaarten, FireGL en FireMV.

Je zou even op deze pagina kunnen kijken voor meer informatie: http://ati.com/products/workstation.html
Maar waarom zetten ze dat dan niet op hun site, ik weet wel ze willen het natuurlijk zo laag drempellig mogelijk houden maar toch

[ Voor 3% gewijzigd door SOCO_cola op 18-01-2005 12:11 ]

Nintendo SWITCH! FTW

• dev icey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-12-2025
SOCO_cola schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 12:11:
[...]

Maar waarom zetten ze dat dan niet op hun site, ik weet wel ze willen het natuurlijk zo laag mogelijk drempellig houden maar toch
Zoals ik al zei. Het ligt eraan in hoeverre je er gebruik van maakt. Met een Fiat Panda kan je op een snelweg 100 gaan rijden. Maar zo gauw je 200 wil gaan rijden en dan ook nog goede wegligging wilt hebben, zul je toch naar een betere auto moeten overstappen. Windows XP draait ook op een 200mhz met 64mb ram, er valt nog mee te werken, maar als jij spelletjes wilt spelen krijg je toch een groot probleem.

Gebruik je de workstation intensief, ga voor een goede kaart die voor dit doel gemaakt is. Gebruik je het niet zo intensief, ga dan voor bijvoorbeeld een goede 2d kaart, een matrox ofzoiets. Denk dat je met een 9600XT een beetje de verkeerde kant op slaat.

Verwijderd

Kijk ook eens naar de Matrox kaarten, die staan erom bekend erg geliefd te zijn binnen de grafische industrie. Hoge resoluties en de mogelijkheid om twee beeldschermen aan te sluiten.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
* Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! *

Lees even wat reviews/roundups :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.