Toon posts:

avi's plakken (raw / uncompressed) HD ruimtegebrek

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik moet een film creëren die bestaat uit verschillende filmfragmenten uit verschillende films en dit alles in raw, uncompressed formaat (audio + video).
Als bron gebruik ik geripte DVD's, .vob's dus, waar ik willekeurig stukken uit knip met "MAX DVD to AVI Converter" (uncompressed audio en video) en vervolgens aan elkaar knoop met Virtual Dub.
Op deze manier heb ik filmfragmenten van 8 films op een externe 300GB HD opgeslagen (130 GB) en deze vervolgens aan elkaar geknoopt met bovengenoemd programma tot 1 avi (uncompressed) van 130 GB (70 min).
Dit werkt prima overigens.

Nu het probleem: Ik moet nog een dergelijke avi maken, maar kan de vorige nog niet wissen, waardoor ik niet genoeg HD ruimte heb. Als ik nl. de fragmenten samenvoeg, dan blijven de fragmenten als avi op de HD staan en begint hij met een nieuwe avi weg te schrijven.

Mijn vraag: Is het mogelijk om avi's (van deze aard en omvang) samen te voegen zonder dat er een gehele nieuwe avi gevorm wordt parallel aan de bestaande?

M.a.w.:
nu gebeurt er dit: avi1 + avi2 + avi3 --> avi1 + avi2 + avi3 + avi123
en ik wil graag: avi1 + avi2 + avi3 --> avi123

[waarbij avi123 het samengevoegde bestand is uiteraard]

* de search was niet bevredigend

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Kun je de aan elkaar geknoopte versie niet tijdelijk verwijderen? Het lijkt me dat je die het snelst kunt hergenereren :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
schijf is 300 GB

(avi1 + avi2 + avi3) = 130 GB
avi123 = 130 GB

als ik avi123 wis, hou ik 170 GB over.

als ik nu (avi4 + avi5 + avi6) = 130 GB erop zet, hou ik 40 GB over, waar avi456 niet op past.

Ik heb inmiddels een idee: ik ga het met gecomprimeerde avi's proberen om een gecomprimeerd samengevoegd bestand te krijgen en deze te converteren naar raw data. Ik vrees alleen dat dit erg tijdrovend wordt en tijd heb ik helaas niet veel.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ah; ik snap hem. Is het zippen van die uncompressed AVI's geen idee? En kun je geen lichte compressiecodec gebruiken voor het uiteindelijke bestand?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 20:53

Caveman

whahoehaha

ehhh, is een .vob niet gewoon een "container" waar een mpeg2 stream en een audio stream en een subtitle in zit ? Zou je dus niet veel gemakkelijker de vobs kunnen plakken en knippen. desnoods maak je er eerst een mpeg van, op doom9 staan wel wat tooltjes die van een vob een mpeg kunnen maken (dus gewoon de streams rippen, geen conversie ofzo, dus geen kwaliteits verlies). En met iedere ander videopakket kun je uitleven met het knippen en plakken van mpegs.
volgens mij scheelt dit bergen HD ruimte en tijd :)

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !