Divx zeer slechte kwaliteit !

Pagina: 1
Acties:
  • 190 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• duronbug
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-03 23:06

duronbug

Step on it.....!

Topicstarter
Ik heb met m'n videokaart(asus v3800) een videootje gecaptured in stukken van 1,9 gig in verband met 2 gig grens. Daarna heb ik ze gecomprimeerd naar DivX. Maar nu is de kwaliteit zo sterk achter uitgegaan dat het gewoon niet acceptabel is om naar te kijken.
Ik heb hem nog op hoogste bitrate ingesteld, en heeft een resolutie van 7?? x 5??, vrij hoog dus. Heeft iemand hier meer ervaring mee, of mischien een tip om betere kwaliteit te krijgen. Of mischien weet je een andere codec zonder kwaliteits verlies maar toch enige compressie ???
:'(

Verwijderd

En welke bitrate mag dat dan wel wezen?

• duronbug

duronbug

Step on it.....!

Topicstarter
Het maximale van divX.
Is 6000 Kbs.

Verwijderd

Dan denk ik toch dat je iets fout doet. Of je idee van 'Acceptabel' is wel erg perfectionistisch ..

De meeste DivX DVD Rips zijn 900 Kbit of zo ..

Verwijderd

Asus 3800 ook aanwezig hiero.

Bij mij loopt DiV-x as een speer...zelfs op TV...heel goed te volgen.

1 minnetje geen volledig scherm op TV...wel op monitor.

Verwijderd

Je hebt waarschijnlijk met Asus compressie ASV o.i.d. opgenomen, als je twee files van 2 gig hebt? Ongecompressed kost een uurtje video je al 100 GIG, vandaar...
Die asus compressie is aardig van kwaliteit, maar neemt nog veel te veel ruimte in om het op een cdtje te gooien. En wil je het op 1 of twee cd's, dan is MPeg4/DivX echt de beste compressie hoor (kwaliteit/grootte verhouding).

Maar verlaag eerst eens de resolutie, 400*2xx is goed genoeg om het op tv-afstand te bekijken; scheelt al een factor 3! Hoge resolutie helpt niet altijd voor een beter beeld bij DivX, wordt soms alleen maar slechter zelfs.
Gebruik de low-motion codec, en stel de key-frame in op 1 per sec, crispness of zoiets op 0 (zo soft mogelijk) en de bitrate op iets van 775 voor 2 uur op 1 cd, 1550 voor 1 uur op 1 cd.
De audio converteer je uiteraard ook naar MP3 o.i.d.

En bij het afspelen moet je de cpu-quality in de DivX-codec op max (=4) zetten (maximale softening), als je CPu tenminste snel genoeg is.

Bij analoge bron (met ruis dus, tv, camera, videoband) kun je bij het opnemen met VirtualDub ook een on-the-fly ruisfilter aanzetten, werkt heel aardig over meerdere frames, heel slim gedaan!

Verwijderd

volgens mij heb je niet door dat als je de bitrate hoger zet de kwaliteit slechter wordt :) ga eens op 800 of 900 zitte :7

• duronbug

duronbug

Step on it.....!

Topicstarter
Ik heb inderdaad die asus compressie gebruikt bij het capturen. Mischien dat de kwaliteit veel slechter wordt door van die asus compressie naar divX te gaan.Ik heb ook wel eens geprobeerd real time naar divX te comprimeren, maar ook dan vind ik de kwaliteit niet echt om over naar huis te schrijven. Ik heb ook wel eens DVD's naar divX comprimeerd en dit ziet er echt perfect uit, vooral als je het op tv bekijkt. Ik had gedacht deze kwaliteit wel te evenaren maar dat valt dus tegen.De film is vrij licht gefilmd(gewoon overdag) en daardoor zie je alles heel duidelijk, daarom wil ik wel graag ongeveer dezelfde kwaliteit houden als van het origineel.Het is de bedoeling dat de film digitaal bewaard kan worden en het liefst zo klein mogelijk. Bij videobanden gaat namelijk de kwaliteit verloren naar een aantal jaar.
En met acceptabel bedoel ik ongeveer dezelfde kwaliteit als tv beeld, zonder vierkante blokjes.

Verwijderd

Vooral met lichte vlakken, zoals in je film dus, heb je gewoon blokjes. Da's de natuur van de codec.

Verwijderd

tsssk... als je captured van tv moet je eerst naar een lossless codec capturen, zoals HuffYuff. Daarna kan je er de nodige filters overheen gooien om het beeld een beetje op te vijzelen e.d. , en daarna moet je pas naar een codec als Mpeg-4 comprimeren

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-03 21:29

Garrett

Watercooler

Hmmmm ik heb zelf een probleem met de audio...... niet met de video, een juiste bitrate vinden is niet zo'n groot probleem... meestal als ik 3000kbits kies wordt het niet zo heel veel groter dan bijv. 900 kbits maar de kwaliteit is wel beter

maar goed op naar het probleem: met capturen kan ik NIET 128kbits/sec geluid kiezen dus moet ik uncompressed geluid meecapturen, dus 44khz 16bits stereo, oftewel 176kBYTES/sec :( :(
moet ik nog een keer een codec installen voor geluid en zo ja welke? ik denk zelf de layer 3 codec maar als het goed is is die al aanwezig

enige hulp zou wel fijn zijn :)

I love watercooling

Verwijderd

Gebruik dan alvast ADPCM of zow

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-03 20:42
Hey dudes...

Jullie gebruiken de Fast-Motion codec, dan boeit bitrate geen ene fuck! Nou ja, klein beetje dan maar het resultaat is - over het algemeen - een baggerkwaliteit film.

Doe het nu maar eens met de Low-Motion codec...ziet er stukje heel erg veel beter uit.

Enne, 1 uur DV film neemt 13 Gb, geen 100...waar je dat vandaan haalt weet ik ook niet.

Geef mij maar een Warsteiner.

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-03 21:29

Garrett

Watercooler

ik kan ALLEEN MAAR PCM kiezen!!!

dus balen :(

of heeft iemand een capture proggie voor mij waarmee dat WEL kan??

BVD....... :)

I love watercooling

Verwijderd

WAAROM zou het nou IETS uitmaken dat je niet direct naar MP3 can capturen???? Dat zou alleen een veel grotere CPU overhead tot gevolg hebben, wat weer leidt tot grotere kans op gedropte frames. En 187KB PCM is dus maar een FRACTIE van de videobitrate... NIET BOEIEND dus...

en NOGMAALS capturen gaat het beste naar een lossless codec, dan kan je daarna er alles aan veranderen wat je wilt
Pagina: 1