[2000] Kixtart default printer zetten werkt niet altijd*

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• JeroenMeloen
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-04 08:38
Ik heb hier een tof probleem in het netwerk waar ik niet uit kom.

In een kamer met 30 pc's (Win2k) is het de bedoeling dat er op elke pc twee printers geinstalleerd worden, een DJ en een LJ. Hiervan moet de LJ default zijn omdat dat vanuit de applicatie waarvanuit geprint moet worden niet aangepast kan worden.

Ik heb vanuit de server (Win2k) in het logonscript (KIX script) gezet welke printer default is. Dit werkt voor een aantal users, maar voor een aantal andere users niet! Het lijkt me dus user afhankelijk. Echter is er niets anders per user, de voorwaarde voor die printer is de computernaam.

Weggooien van profiel (lokaal en roaming) heeft geen effect. Registry printer connections weggooien idem.

Iemand enig idee waar ik naar moet kijken?
Alvast bedankt.

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:39
Even een echo in het script zetten in combinatie met een wait, en je weet zeker of het kixtart script wel in de if beland met de default printer.Heb je dit al geprobeerd?

Ik pas ook even je topic titel aan :).

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-04 13:07

mutsje

Certified Prutser

kijk hier eens naar. zo heb ik ook default printers gemapt op een terminal server Assign a Default Printer

soms moet je een sleep inbouwen omdat een default printer niet gezet wil worden (user laad nog bv terwijl je loginscript de printer al gezet heeft, dan laad de user volledig en zet die de user prefered printer als default).

hmm had het stukje kixtart niet gelezen.

[ Voor 5% gewijzigd door mutsje op 18-01-2005 12:25 ]

• JeroenMeloen
Dank voor het aanpassen voor de titel, na het plaatsen vond ik het al achterlijk staan.

Het logonscript draait, de printers worden 'geinstalleerd'. Tot zover gaat het goed. Vervolgens zet hij doodleuk de DJ als default terwijl in het script na de installatie staat:

SET DEFAULTPRINTER=("LJ");

Blijkbaar is er iets wat hem niet bevalt aan de betreffende users waardoor het mis gaat. Het gaat dus wel goed bij andere users!

Ik vind het maar niks...

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

log eens in als een testuser en ga dan je eventviewer eens doorspitten, misschiens dat je ergens te weinig rechten hebt bijvoorbeeld....

• leon1e
Heb je nu naar een wait gekeken in het script? Verder hebben we hier de gewoonte om zelf een beetje resarch te doen voordat we gaan roepen "het werkt niet", wat heb je in tussentijd zelf al geprobeerd?

• JeroenMeloen
Terechte reactie. Wat ik heb geprobeert staat in de OP. Ik heb net een wait ingebouwd in het script maar ik kan niet zien wat er gebeurt.

Is er niet ergens een setting (waar dan ook) die een logonscript overruled, of die na het logonscript nog even de zaken om kan draaien?

Via google heb ik het probleem niet kunnen vinden, de enige oplossing die ik daaraan heb overgehouden is een kleine applicatie die de default printer vanuit de system-tray kan veranderen.

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

anders gewoon default printer met stuk vbs script zetten. Zie die url die ik je gegeven heb daar kun je vast wel mee uit de voeten.

• JeroenMeloen
Ik zie ook weinig andere opties dan het ergens extra in te bouwen. Dat VSB script is niet voor Win2k btw.

Ik ga wel googlen naar een gratis progje dat de truuk doet....triestig dit, zeer appartelijk ook.

Dank voor de suggesties!

• leon1e
Run kixtart eens vanaf een cmd window, dan zie je wat er gebeurt...
Pagina: 1