[NIEUWS] Yamaha YSP-1 geluidsprojector

Pagina: 1
Acties:

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-02 22:45
N.a.v. dit artikel.

Hoe zou dit ding het doen t.o.v. een "echt" 5.1 systeem? En ik heb 't idee dat het meer vergeleken moet worden met een satelliet-systeempje ... het lijkt misschien een beetje op het systeem van Bose met maar 2 boxen :?

Tsja ... 't ziet er wel vreemd uit, geen idee wat ik ervan moet verwachten :/

Afbeeldingslocatie: http://www.gizmodo.com/gadgets/images/yamaha_ysp1ca.jpg

[ Voor 39% gewijzigd door Wouter! op 18-01-2005 11:21 . Reden: pic ]

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:10

voodooless

Sound is no voodoo!

Freaky ding :P Hier de website erbij: http://www.yamaha.ca/av/YSP1/main.jsp

Het concept klinkt slim, maar ik verwacht eigenlijk niet echt hoogstaande geluidskwaliteit uit die kleine speakertjes... En een subwoofer zul je toch nog wel nodig hebben gok ik ;)

[ Voor 60% gewijzigd door voodooless op 18-01-2005 11:29 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

het is een rip-off door de pioneer bedacht soundwall. Ach boeiend is het niet... blijf toch lekker bij me JMlab en Denon avc10-se voor 5.1 denk echt niet dat er zinnig geluid uitkomt...net als die bose 1.2.3. systeem :X :r

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-02 22:45
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 11:54:
het is een rip-off door de pioneer bedacht soundwall. Ach boeiend is het niet... blijf toch lekker bij me JMlab en Denon avc10-se voor 5.1
Ik geloof ook niet dat je 'm daar überhaupt mee moet proberen te vergelijken ;)
denk echt niet dat er zinnig geluid uitkomt...net als die bose 1.2.3. systeem :X :r
Ja, precies ... zoiets dus.

Die luidsprekertjes zijn volgens mij enorm klein als ik me dat zo probeer voor te stellen of niet? 4 cm doorsnede ofzo :?

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-02 22:33

Jag

Nou dit is wel wat anders dan dat Bose systeem, dit is een veel ingewikkelder systeem. Ik ken deze techniek uit de pro audio (het lijkt erop iig), waar het sinds kort zijn intrede heeft gedaan. Maar zoals ze het hier gebruiken lijkt het me nogal wat beperking hebben. Zoiezo zou je een veel langere speaker moeten hebben, nu werkt het echt alleen maar voor het midhoog. Als dat ding 50cm breed is (zoiets zal het wel zijn), dan werkt het op zijn best vanaf 650Hz.
En je bent altijd afhankelijk van reflecties. Je kan het geluid wel een bepaalde richting in sturen, maar dan ben je altijd afhankelijk van de ruimte hoe het terugkomt. Zou je eigenlijk moeten kunnen calibreren.
Maar toch, interessante techniek, best wel ambitieus eigenlijk.