Notebook uitkiezen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeltje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-09 13:42
Hallo allemaal,

Ik ben gisteren begonnen bij een klein bedrijf als programmeur (.Net).
Nu mag ik op kosten van de zaak een notebook aanschaffen (c.a 1250 Excl).

Wat zijn jullie ideeen, wat raden jullie aan / af? pentium-m of p4? Voornamelijk gebruik ik de pc op een plaats (kantoor) maar de mogelijkheid om ergens anders verder te werken is natuurlijk best handig :)

eisen: wifi, snelle schijf (5400 of liever 7200), minimaal 512mb, schermresolutie: 1400 * 1050 (of breedbeeld 1680 * 1050), videokaart maakt niet veel uit want ik speel er niet veel games op. het gewicht zo laag mogelijk ;) , en natuurlijk een snelle cpu :*) (p-m, p4, amd64)

Software die we gebruiken: VisualStudio 2003, Photoshop CS enz.

Nu heb ik al een tijdje rondgekeken, en kom ik eigenlijk uit op de Dell 9100.

Ik hoop dat jullie mij advies kunnen geven!

Alvast bedankt,
Roel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

roeltje schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 11:08:

Ik hoop dat jullie mij advies kunnen geven!

Alvast bedankt,
Roel
Eur: 1299,- inclusief BTW !

@ Computerland.nl

- Beeldscherm is top kwaliteit.

- Door het centrino platform is ie een stukkie lichter als andere notebooks.

- Goede videokaart.

- Processor kan je altijd een 735 of 745 van maken ...

- Wordt niet (te) warm

15,4” WXGA Breedbeeld
Intel® Pentium® M 725
1,6GHz, 2MB Cache
512MB DDR-RAM geheugen
80GB 5400 rpm 8MB cache HDD
256MB ATi M11 Radeon 9700
8x Dual layer DVD +/- R/RW Rewriter
54/11 Mbps Intel® Wireless LAN
TV-out, 56K modem, 10/100Mbit LAN
3x USB 2.0, Firewire, 4-in-1 cardreader
ingebouwde TV-tuner
SmartPower2 (5-10% meer snelheid)
2 Jaar garantie, carry-in

Meer hoef ik niet te zeggen _/-\o_

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2005 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boe
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-10 11:54

Boe

Die laptop heeft een resolutie van 1280 x 800, dat is niet wat hij wil. Ikzelf ga binnenkort de Informatique laptop kopen, die heeft wel 1400 x 1050, en voor de rest ongeveer gelijke specs. Op de site kan je 'm naar je eigen smaak configureren. Je hebt dan een redelijke laptop, met goede specs voor een lage prijs.

Maar ik denk zelf, dat als je 'm voor je werk gaat gebruiken je zal moeten bezuinigen op de videokaart en een echt >:) merk moet kopen. Betrouwbaarheid is op dat moment nummer 1, en als er iets mis is moet ie natuurlijk niet weken weg zijn. De mate van service van diverse fabrikanten is natuurlijk nogal subjectief, maar je kunt er vanuit gaan dat Dell, IBM enz. gewoon betere service hebben dan Acer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boe schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 13:07:
Die laptop heeft een resolutie van 1280 x 800, dat is niet wat hij wil. Ikzelf ga binnenkort de Informatique laptop kopen, die heeft wel 1400 x 1050, en voor de rest ongeveer gelijke specs. Op de site kan je 'm naar je eigen smaak configureren. Je hebt dan een redelijke laptop, met goede specs voor een lage prijs.

Maar ik denk zelf, dat als je 'm voor je werk gaat gebruiken je zal moeten bezuinigen op de videokaart en een echt >:) merk moet kopen. Betrouwbaarheid is op dat moment nummer 1, en als er iets mis is moet ie natuurlijk niet weken weg zijn. De mate van service van diverse fabrikanten is natuurlijk nogal subjectief, maar je kunt er vanuit gaan dat Dell, IBM enz. gewoon betere service hebben dan Acer.
Die laptop kan dan wel een resolutie van 1280x800 hebben maar misschien vind hij dat wel genoeg.

En wat nou als je een informatique laptop koopt en je bent aan het photoshoppen of wat dan ook , en je ziet een dode pixel ?

Bij Informatique heb je geen pixel garantie. En bij de computerland krijg je 2 weken ... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeltje
Ten eerste bedankt voor jullie reacties,

sxga of wsxga is echt minimaal wat ik wil (1024x768 is te groot),

Mijn idee gaat ook uit naar een dell 9100 met een 3.2ghz HT cpu 800mhz fsb, 512mb, 60gb 7200rpm 8mb cache, wifi en bluetooth, wsxga.

Ik gebruik m ook meerendeel voor het werk, maar een ati 9700 64mb moet genoeg zijn voor af en toe eens een spelletje te spelen.

Verder heeft deze een vga en een dvi uitgang, zodat ik een goed extern scherm kan aansluiten voor fotobewerking.

Ik twijfel gewoon nog of ik niet voor een centrino platform moet kiezen (9200 of ander model?), kijk het gewicht liegt er niet om, de dell 9100 is ruim 4kg en de batterij gaat niet heel lang mee (1,5 a 2uur), maar performance staat voorop, ik ga m niet voor puur mobiel gebruik aanschaffen. moeilijk, moeilijk, moeilijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeltje
Heeft iemand tips voor een mooie rugtas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bemeall
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:40

bemeall

Down Under!

Allereerst over de notebook, ik heb een paar maandjes terug zelf een Asus M6800Ne notebook aangeschaft. Voornamelijk omdat het destijds een van de weinige was met een 15,1" scherm dat op een aardige resolutie draait (1400x1050).
Verder een Pentium-M processor d'r in omdat het toch erg handig is om een keer wat langere accuduur te hebben. Ik heb dan meestal wel een stopcontact bij de hand maar toch een keer zo op de bank is wel makkelijk. Verder doet ie qua prestaties niet echt onder voor een desktopachtig model.
Videokaart in dit model bevalt me ook wel, natuurlijk niet state of the art, maar je kunt er een redelijke game mee spelen.
Verder kun je het met processor/hdd/geheugen net zo bont maken als je zelf wilt natuurlijk.
Het is even kijken of je uitkomt met de prijs met bijvoorbeeld een Asus, maar even rondkijken en hij is toch voor een aardig prijsje te koop.
roeltje schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 16:14:
Heeft iemand tips voor een mooie rugtas?
Ik heb zelf de Extreme van Hedgren. Hij bevalt me prima. Lekker ruim en stevig om zo laptop en andere dingen goed en veilig mee te kunnen nemen. Nadeel is wel dat hij vrij prijzig is, maar dat heb ik er wel voor over omdat ik een stevige tas voor m'n notebook belangrijk vindt.
Verder vind niet iedereen hem mooi, naja ik dus wel :P
Afbeeldingslocatie: http://www.hedgren.com/uploads/graphics/hep_ani.gif

Succes met je keuze iig :)

In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeltje
Ik ben nog even gaan kijken naar die m6, maar die is qua prijs toch nog best hoog (wil je een 2ghz 512mb en 60gb 7200rpm), jammer :( dit zou wel een goed alternatief zijn 8)

betreft de tassen, ze hebben ook zwarte, grijze en witte tassen voor ieder wat wils dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bemeall
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:40

bemeall

Down Under!

roeltje schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 22:28:
Ik ben nog even gaan kijken naar die m6, maar die is qua prijs toch nog best hoog (wil je een 2ghz 512mb en 60gb 7200rpm), jammer :( dit zou wel een goed alternatief zijn 8)

betreft de tassen, ze hebben ook zwarte, grijze en witte tassen voor ieder wat wils dus.
Als je alleen echt op die 2ghz af wil gaan (en je dit dus ook bedoeld) heb je aan een 1,3ghz mobile processor genoeg. De 1,3ghz mobile is namelijk te vergelijken met een 2ghz pentium 4.
Scheelt alweer in de kosten :P

In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeltje
o.. dit was ook een p-m 2.0ghz dothan 2mb cache ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

roeltje schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 23:38:
o.. dit was ook een p-m 2.0ghz dothan 2mb cache ;)
Als je zulke specificaties wilt, dan heb je z'on 2k euro nodig. ;)

Ik zou gewoon eentje bij de mediamarkt oppikken en kun je je bon gelijk inleveren bij je baas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeltje
Ik kwam op 1608 excl, dat is iets meer dan wat ik mag uitgeven 8)7

jammer... :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeltje
Nou ik ben er eindelijk uit hoor (bijna dan ;))

Het is niet de dell 9100 geworden, maar de inspiron 8600c 8)

specs:
Pentium® M Processor 755 (2.0ghz 2mb L2 cache)
1024MB 333Mhz DDR RAM (2x512MB)
WSXGA+ scherm (1680x1050)
64MB DDR nVidia® GeForce™ 5200 Go 4x AGP
60gb hdd 5400rpm
wifi
prijsje: 1308excl

Vraag me alleen af of het veel uitmaakt (merkbaar?) of je een:
"Intel® ProWireless 2200 802.11b/g Mini PCI Wireless LAN Card (Centrino) "
neemt of een:
Dell Wireless 1450 Dual Band 802.11a/b/g 54Mbps Mini-PCI Wireless Card

Verder vroeg ik me af of iemand weet waar je hoezen kan kopen (bestaan deze?) om je notebook in te doen, zodat je deze vervolgens in een gewone rugtas kan stoppen.

En als laatste had ik nog een vraag over notebook-stands, weet iemand waar je deze kan kopen (niet te duur), hoeft geen usb oid op te zitten, is wel handig. (dus geen monitor stands)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Modbreak:Hiermee help je de topicstarter niet.

[ Voor 69% gewijzigd door Laurent op 26-01-2005 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

roeltje schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 21:59:
Verder vroeg ik me af of iemand weet waar je hoezen kan kopen (bestaan deze?) om je notebook in te doen, zodat je deze vervolgens in een gewone rugtas kan stoppen.
Even op www.informatique.nl zoeken naar NCLE-2
/edit: http://shop.informatique....n/iqshop.xgi?M=I&A=464034
Perfecte hoes

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2005 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil niet veel zeggen loop deze week is bij de a.h. binnen staat een mooie benq 9100 series. en voor een spot prijs van 999 euro. Een klasgenoot van mij heeft hem ook alleen dan heeft hem al een halfjaartje. Ziet er goed uit en wij programeren in c# en gaat er ook goed op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeltje
vraag me af of je dan ook die specs haalt net als de 8600c, kijk ik hoef niet te bezuinigen op de prijs (baas betaald)

jammer dat die hoes voor 15" is en niet voor 15.4", maarja hoes/tas en stand kunnen altijd later nog gekocht worden.

"hier vind je alles", die kende ik al ;) maar tnx anyway

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

roeltje schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 23:08:
vraag me af of je dan ook die specs haalt net als de 8600c, kijk ik hoef niet te bezuinigen op de prijs (baas betaald)

jammer dat die hoes voor 15" is en niet voor 15.4", maarja hoes/tas en stand kunnen altijd later nog gekocht worden.

"hier vind je alles", die kende ik al ;) maar tnx anyway
Als ik het goed heb is íe er ook in een grotere uitvoering, daarnaast is het gemaakt van 'surfpakkenstof' en zit er behoorlijk veel rek in.

Kan die andere zo snel niet vinden maar ik heb m wel eens ergens gezien.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2005 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeltje
anders zal ik ze wel eens bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 08:04:
[...]

Als ik het goed heb is íe er ook in een grotere uitvoering, daarnaast is het gemaakt van 'surfpakkenstof' en zit er behoorlijk veel rek in.

Kan die andere zo snel niet vinden maar ik heb m wel eens ergens gezien.
Die geven wij tot 1 maart 2005 gratis weg bij iedere IBM ThinkPad...
Moet je natuurlijk wel een -veel betere- ThinkPad kopen.
Pagina: 1