[Progie] Tabellen koppelen

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

• Heyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-03 14:25
Met welk programma laat zich het makkelijkst een tool programmeren wat het volgende moet kunnen:

Ik wil een klein zoek CD Database programma maken waar je op Band/Artiest kunt zoeken (pulldownmenu) en op het moment dat je er een hebt gekozen moeten het pulldownmenu van de beschikbare CD's openklappen. Daarna het menu van de titels die op de CD staan.
Met Access gaat het maar een Access formulier als front end is niet echt mooi.
Bestaan er geen programma's om zulke kleine tooljes mee te maken?

a backup is a man's best friend

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Offline, online, beide?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-05-2024

OZ-Gump

terug van weggeweest

Als je een Access database hebt, kun je een frontend maken in ASP.Net, VB.Net, C#, Delphi, VB6, C, .... you name it. De vraag is dus: waar heb je ervaring mee en met welke tool werk je zelf makkelijk. Dit is een vraag waar 1000 antwoorden op mogelijk zijn. Dus: give us more info!

My personal website

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-03 18:12
VB.NET is gewoon geboren voor dit soort tools. Het is de meest productieve taal voor dit soort zaken.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

• Heyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-03 14:25
Ik wil het alleen maar offline gebruiken.
Als het niet anders kan dan maar op html basis.
Maar hoe koppel je die tabellen onderling? Bestaan er geen tools waar je kunt zeggen dat de ene tabel met de andere is verbonden?
Ik wil het simpel houden en heb alleen maar een beetje ervaring met access en html (geen php)

a backup is a man's best friend

• OZ-Gump

OZ-Gump

terug van weggeweest

Michali schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 11:10:
VB.NET is gewoon geboren voor dit soort tools. Het is de meest productieve taal voor dit soort zaken.
Sorry, maar daar ben ik het niet mee eens. Als je enkel Pascal-kennis hebt, ben je enorm lang aan het pielen om iets als dit in elkaar te draaien in VB.Net, maar heb je het met Delphi binnen een uurtje volledig in elkaar zitten.
Het is, zoals ik al zei, erg persoonsafhankelijk. En dan vooral afhankelijk van de beschikbare kennis bij de betreffende persoon.

Bij deze dus nogmaals de vraag voor de TS: welke kennis heb je?

My personal website

• OZ-Gump

OZ-Gump

terug van weggeweest

Maar hoe koppel je die tabellen onderling? Bestaan er geen tools waar je kunt zeggen dat de ene tabel met de andere is verbonden?
Kijk eens naar de relaties die je binnen Access kunt leggen. En de (TIP!) referentiële integriteit die je Access automatisch kunt laten afdwingen.
Als je alleen ervaring met HTML hebt, kun je niet aan de slag met een database, want HTML is statisch. Je zult aan de slag moeten met een (scripting) taal, zoals ASP, PHP, ASP.Net. Of een Windows applicatie bouwen natuurlijk.

My personal website

• Michali
Alleen met html gaat het niet lukken. Je zult toch echt wat meer moeten gaan uitzoeken als je dit zonder access wilt doen.

• Michali
OZ-Gump schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 11:13:
[...]

Sorry, maar daar ben ik het niet mee eens. Als je enkel Pascal-kennis hebt, ben je enorm lang aan het pielen om iets als dit in elkaar te draaien in VB.Net, maar heb je het met Delphi binnen een uurtje volledig in elkaar zitten.
Het is, zoals ik al zei, erg persoonsafhankelijk. En dan vooral afhankelijk van de beschikbare kennis bij de betreffende persoon.

Bij deze dus nogmaals de vraag voor de TS: welke kennis heb je?
Als je alleen VB.NET kennis hebt geldt omgekeerd precies hetzelfde. En VB(.NET) is dus zeker wel gemaakt voor het opzetten kleine 1/2 layer database applicaties.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:22

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Heyster schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 11:05:
Met welk programma laat zich het makkelijkst een tool programmeren wat het volgende moet kunnen:

Ik wil een klein zoek CD Database programma maken waar je op Band/Artiest kunt zoeken (pulldownmenu) en op het moment dat je er een hebt gekozen moeten het pulldownmenu van de beschikbare CD's openklappen. Daarna het menu van de titels die op de CD staan.
Met Access gaat het maar een Access formulier als front end is niet echt mooi.
Bestaan er geen programma's om zulke kleine tooljes mee te maken?
Die bestaan vast wel. Maar dit soort zoektopics is nu niet echt iets voor Programming & Webscripting. Daarnaast mis ik in je post naar welke software je zelf al hebt gekeken, je wensen en eisen, en welke omgevingen jij al kent. En dan zijn er ook nog vragen zoals: heb je al een DB? Zo nee, ga je er 1 gebruiken? etc.

Op het moment dat je een daadwerkelijk programmeer / ontwikkel probleem heb kan je gerust een nieuw topic openen :)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.