[Nieuw forum] Audio en Video onder Software

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-09 18:37

Caveman

whahoehaha

Topicstarter
Is het niet wat om een nieuw forum te maken onder Software waar audio en video problemen behandeld kunnen worden? Ik zie nu heel veel vragen over video en audio bewerking, zoals conversie enz. die soms in sotware algemeen staan of soms in audio video forum onder hardware. Regelmatig komt het ook voor dat topic naar andere fora worden geschoven, omdat ze daar niet thuis horen. bv. het topic "de beste methode om je dvd's te backuppen" hoort volgens mij niet in het topic [hardewaren]audio video en hifi, omdat dit eigenlijk alleen maar software matige dingen zijn.
Ik weet dat er heel veel engelse fora zijn die deze problemen behandelen, maar volgens mij is er best behoefte aan een nederlandse, ik vind dat in ieder geval wel prettig. De discussie of dit wel of niet op GoT thuis hoort, mja dat weet ik niet. Maar ik vind het wel typisch iets voor tweakers om video en audio uit elkaar te plukken en op een andere manier weer in elkaar te proppen, in ieder geval ik ben er best veel tijd mee bezig ;) .

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Vind het niet handig. Je hebt nu toch al een AVH subforum.. Het valt mijn inziens wel mee, met topics die verspreid staan :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Dit is al behoorlijk vaak behandeld hier in Lieve Adjes, de conclusie was dat dergelijke vragen nog steeds prima in AVH of eventueel in SA passen door de kleine hoeveelheid in verhouding tot de andere topics. Pas als de AV-software vragen/discussies de spuigaten uit loopt wordt een apart forum interessant ;)

Ter toevoeging: er staan ook vaak genoeg software-topics in DOC, over OC-software en bench-tools, terwijl DOC best wel een HW-forum is. Vandaar dat AV-software in AVH echt geen raar iets is :)

[ Voor 25% gewijzigd door Remy op 18-01-2005 11:02 ]

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Volgens mij valt het aantal topics over AV dat in SA terecht komt redelijk mee :) Meer dan een paar per week zullen het er niet zijn; en zoals hierboven al aangegeven is is er al vaker over gediscussierd; en kan AV software nu ook al in AV

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-09 18:37

Caveman

whahoehaha

Topicstarter
Ow, excuses...ik lees niet zo heel erg vaak in lieve adjes, maar als dit al vaker langs geweest is en het niet erg is dat audio/video vragen in het forum audio/video en hifi terecht komen, wie ben ik dan om daar iets van te zeggen. ;) Ik dacht alleen maar met een slimme opmerking te komen.... :o.
Ik zal nu niet meer schromen om de meest domme vragen daar maar te droppen :)

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Cavie schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 23:47:
[...]

Ik zal nu niet meer schromen om de meest domme vragen daar maar te droppen :)
Suggesties zijn altijd welkom; als ze onderbouwt zijn en goed doordacht zijn ze nog welkomer ;) Goed vooronderzoek waarderen we op GoT altijd :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:48

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Om heel eerlijk te zijn, ik vraag me eigenlijk ook een beetje af of Software Algemeen nu niet te vol is, je ziet nu dat veel kleine vraagjes, slechts 1 of 2 replies krijgen, soms zelf nul en dan binnen een dag weggezakt zijn, en uit de topiclist verdwijnen...

daarnaast zijn enkel de grote topics voor P2P programma's wel erg succesvol, die erg lange topics worden en doorlopen naar de 1000 posts..

Ik betwijfel echter ook een beetje of een betere indeling echt goed mogelijk is en of dat prettig zou werken, of misschien juist nog meer verwarring zou veroorzaken (ik vermoed eerder dat dat juist wel het geval zou zijn)..
Een anere oplossing zou dan subthreads zijn, een soort van 'grote topics' per onderwerp, maar waar wel binnen 'losse threads kunnen worden opgestart, waarmee je dan zou kunnen voorkomen dat 'kleine vraagjes' altijd weer ondersneeuwen in grotere discussies over algemene eigenschappen, wat nu in de 'grote threads' bijna altijd het geval is...
Naar ik meen ondersteunt React zelf echter nog niet subthreads.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

wat mij betreft worden alle AV gerelateerde vragen uit SA zelfs naar AV verplaatst :).

Ik vind die mix wel prima. AV is niet klein, maar zeker ook niet groot en leuke vragen over compressie enzo zijn altijd wel welkom

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

RM-rf schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 11:39:
Om heel eerlijk te zijn, ik vraag me eigenlijk ook een beetje af of Software Algemeen nu niet te vol is, je ziet nu dat veel kleine vraagjes, slechts 1 of 2 replies krijgen, soms zelf nul en dan binnen een dag weggezakt zijn, en uit de topiclist verdwijnen...
Hmm; volgens mij komt dit primair doordat de TS niet meer reageert; ik zie weinig topics waar echt nooit een oplossing op komt. Evenwel valt niet te ontkennen dat het in SA redelijk gezellig (=druk) is inderdaad
daarnaast zijn enkel de grote topics voor P2P programma's wel erg succesvol, die erg lange topics worden en doorlopen naar de 1000 posts..
Is populair onder de bezoekers en er zijn inderdaad wat grote-p2p topics die goed lopen :)
Ik betwijfel echter ook een beetje of een betere indeling echt goed mogelijk is en of dat prettig zou werken, of misschien juist nog meer verwarring zou veroorzaken (ik vermoed eerder dat dat juist wel het geval zou zijn)..
Een anere oplossing zou dan subthreads zijn, een soort van 'grote topics' per onderwerp, maar waar wel binnen 'losse threads kunnen worden opgestart, waarmee je dan zou kunnen voorkomen dat 'kleine vraagjes' altijd weer ondersneeuwen in grotere discussies over algemene eigenschappen, wat nu in de 'grote threads' bijna altijd het geval is...
Naar ik meen ondersteunt React zelf echter nog niet subthreads.
Subthreading zou niet echt een oplossing zijn denk ik al moet ik toegeven het nog nooit in werking te hebben gezien.

Momenteel valt AV onder de hoofdcategory Hardware (net zoals Apple Talk overigens) wat mij het idee geeft dat AV over AV-Hardware gaat :) Indien vanuit AV echt het verzoek komt om serieus vaker software topics van SA naar AV te moven dan kunnen we als SA mods daar eens naar gaan kijken :) Het is wat mij betreft best haalbaar om te doen.

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

RM-rf schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 11:39:
Dat zegt meer over de inzet van de topicstarter en/of de manier van vragen stellen. Soms zijn er inderdaad niet meer dan één of twee reply's nodig omdat de vraag simpel is. Of de vraag is te onduidelijk en vervolgens komt de topicstarter geen toelichting meer geven... sommige users verwachten binnen één dag een hapklaar antwoord, wanneer dat niet het geval is dan steken ze verder geen moeite meer in. Als iemand echt wat wil weten omdat hij of zij er niet uitkomt dan bestaat de mogelijkheid het topic na een dag omhoog te schoppen of een TR aan te maken met het verzoek om move richting een ander forum. En dat laatste mag je best van een user verwachten, niet alles hoeft te worden voorgekauwt.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Pagina: 1