A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
Ander zul je het met een router moeten doen (of routersoftware)
Dat is dus idd de bedoeling... TS draait op 8767 normaal, maar als ik een 2e wil gaan draaien wil ik dat kunnen regelen met ts2.domein.ext die dan naar een andere poort verwijst. Zelfde met gameservers. Als ik een war server en een public server draai, wil ik niet dat mensen zich druk maken om poortnummers (bij Enemy territory is poort 27960 mijn pub draait op 27980 ik wil dus gewoon dat mensen connecten naar een subdomein zonder dat ze ergens aan hoeven te denken
@Mickman
Tja dan is de vraag welke router software, mijn server hangt in een colo rack. Zit dus niet achter een router.
[ Voor 13% gewijzigd door Roeligan op 18-01-2005 11:00 ]
A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814
Je hebt meerdere teamspeak servers, je draait wars en tegelijkertijd ook een public. Tenzij je in Nuenen woont en 10mbit full duplex hebt klinkt dat als een colocated bak. Zo lastig is het niet om dan meerdere ip-adressen te regelen, bij sommige hosters krijg je er volgens mij standaard al 5 of zo.
Edit: hmm, kan natuurlijk ook nog op een universiteitsnetwerk zijn
Edit2: Transip B.V. Colocation VLAN 873 dus
Edit3: Uit de pdf: "Standaard 1 IP-adres per machine; extra IP-adressen worden kosteloos toegekend volgens RIPE reglementen"
[ Voor 22% gewijzigd door Paul op 18-01-2005 11:12 ]
Rhàshan - Aditu Sunlock
[edit]
Ik heb bijv. ook een gameserver draaien bij een andere host. Ik heb geen rechten of wat dan ook op dat IP adres, maar wil wel ut2004.elitewarriors.nl naar dat ip:poort verwijzen. Dus daarom heeft een andere methode mijn voorkeur.
[ Voor 44% gewijzigd door Roeligan op 18-01-2005 11:45 ]
RatPack #814
Maargoed vanuit een programma gaat dit dus niet (tenzij het programma het ondersteunt, maar dat zal wel niet)
RatPack #814
Geef je in teamspeak of in een game een adres op, dan zoekt hij uit welk IP daarbij hoort, en maakt een verbinding naar dat ip op de (clientside!) opgegeven poort. Is er geen poort opgegeven dan wordt de default genomen.
Wat is het maximale aantal services die je wilt draaien en die op dezelfde poort draaien? Max 2 UT servers, max 2 TS servers etc? Dan heb je aan 2 ip-adressen genoeg, Met A(lias) records wijs je dan ts-war.bla.nl naar server1.bla.nl en ts-public.bla.nl naar server2.bla.nl
Hoeveel controle heb je over je eigen DNS records? Niets houd je tegen om ut2004.bla.nl naar het ip van die andere provider te laten wijzen. Of draait het daar ook op een niet-standaard poort?
Rhàshan - Aditu Sunlock
[edit]
Ik heb iets gevonden:
http://www.skylarktechnology.com/software/download.php
Zal vanavond ff kijken of dat wat is.
[edit2]
Gaat dus ook niet werken. Ik zal meer IP adressen gaan claimen en dan de standaard poorten voor diverse apps gaan gebruiken. Dan rijst mij een vraag: Kan dezelfde machine op meerdere IP's met dezelfde poorten werken? als ik dus 1.1.1.1:1 heb en 1.1.1.2:1 gaan die elkaar niet bijten?
[edit3]
Ik heb zojuist 2 IP's erbij gekregen. Super service bij TransIP
[ Voor 70% gewijzigd door Roeligan op 18-01-2005 13:31 ]
RatPack #814
Verwijderd
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2005 15:47 ]
Iig thx voor de hulp allemaal...
RatPack #814