[P4P800-E Dlx] HDD's op de 2e IDE kanaal worden niet herkend

Pagina: 1
Acties:

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-02 22:08

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Topicstarter
Hey

ik heb een Intel Pentium 3,2 Ghz met een Asus P4P800-E Deluxe mobo met 2 hdd kabels:

op kabel 1 zitten 2 schijven:
- 1x 250gb maxtor
- 1x ± 65 gb maxtor

op kabel 2 zitten óók 2 schijven:
- 1x 300gb maxtor
- 1x ± 65 gb maxtor

Beide schijven op Kabel-1 worden gevonden, maar beide schijven op Kabel-2 NIET.

Ik heb gebeld naar de computerzaak YorCom en daar zeiden ze dat ik de Big Drive Enabler van maxtor moest down'en. Dit heb ik gedaan maar als je dat bestandje wil installeren(= registry tool, van 64kb) dan zegt ie:

"You do not need to run this registry update." :?

wie kan mij helpen?

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-03 04:34

Brazza

Byte me!

Hoe heb je de jumpers staan? Je moet er opletten dat ze niet allebei op master of slave staan.
En ik heb met dit moederbord problemen gehad met enchanced mode (S-ATA en P-ATA tegelijk)
Misschien dat dit ook bij jou het probleem.

Verwijderd

Heb je al geprobeerd alleen de 65Gb disk aan te sluiten, of alleen de 300Gb disk?

Als dat ook niet werkt, heb je misschien een brakke kabel?
Master en Slave staan neem ik aan goed ingesteld?

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Topicstarter
Over dat Master/Slave zal ik nog wel ff nakijken, ik moet nu naar school.... |:(

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Big drive enabler is niet nodig als de 250GB correct wordt herkend (als zijnde 250GB) :)
Probeer eens de kabel uit de tweede poort los te trekken en de kabel uit de eerste poort daarin te prikken. Indien de schijven dan worden herkend, dan is de tweede kabel gaar. Indien de schijven ook niet worden herkend, dan is er hardwarematig gezien iets mis met de tweede controller.

Verder heeft dit niks met PMG te maken: Processors, Mobo's & Geheugen > Opslagmedia & I/O Controllers + titeluitbreiding :)

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Topicstarter
BalusC schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 11:35:
Big drive enabler is niet nodig als de 250GB correct wordt herkend (als zijnde 250GB) :)
Probeer eens de kabel uit de tweede poort los te trekken en de kabel uit de eerste poort daarin te prikken. Indien de schijven dan worden herkend, dan is de tweede kabel gaar. Indien de schijven ook niet worden herkend, dan is er hardwarematig gezien iets mis met de tweede controller.

Verder heeft dit niks met PMG te maken: Processors, Mobo's & Geheugen > Opslagmedia & I/O Controllers + titeluitbreiding :)
ja ik wist niet precies waar ik het moest plaatsen. ik dacht dat het iets met me mobo te maken had maar blijkbaar niet (8>

we hebben dat computerbedrijf weer gebeld en nu zijn we de BIOS ingegaan en hebben we de Onboard Promise Controler op ENABLED gezet, tijdens de reboot zagen we een ander venstertje en de 2 hardeschijven die eerst niet gevonden werden stonden in dat venstertje. Nu ben ik bezig met de drivers van die Promise Controller te installeren, dus als het goed is heeft ie ze nu wél gevonden :)

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Topicstarter
Het is wel erg vaag....
Hij vindt wel de CD/DVD drives, maar als ik er een CD in doe, en ik open hem met verkenner, geeft ie geen inhoud? |:(

[ Voor 3% gewijzigd door webfreakz.nl op 18-01-2005 15:07 ]

Pagina: 1