Yoeri schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 10:18:
Stel dat in de tussentijd iemand je bewust van +3 naar +4 brengt, en vervolgens iemand die nog ziet dat jij op +2 staat zijn Interessant-beoordeling instuurt, dan zal het systeem opmerken dat die laatste persoon je eigenlijk naar +3 wou brengen en dus "-1 interessant" in rekening brengen
Is dit niet ietwat vreemd? Het systeem gaat er dus van uit dat de moderator de poster bewust naar bijv. +2 of +3 wil brengen en niet hoger wil hebben, en dat die een negatieve moderatie zou toepassen indien de post wel hoger staat... meest gangbare uitgangspunt is echter dat iemand de poster gewoon een punt omhoog wil modden en daar (vaak) geen specifiek maximum bij in gedachten heeft.
Dat het systeem de moderatie "nullificeert" (dus er bijv. "0: Inzichtvol") van maakt omdat hij niet meer van toepassing is (en deze zodoende niet meegerekend wordt) kan ik me voorstellen, maar dat er een aftrek plaatsvind voor een positieve moderatie vind ik krom.
Ook vind ik het krom (nog krommer zelfs) dat er een optelling kan plaatsvinden voor een negatieve moderatie. Het is toch ronduit vreemd dat iemand bijv. van +1 op "0: Troll" kan komen na 3x achter elkaar een "-1 Troll" moderatie te ontvangen, waarbij de 3e -1 door het systeem wordt aangepast naar een +1? Ik weet wel bijna zeker dat de moderator dat niet in gedachten had toen hij een Troll moderatie uitdeelde

Zou dan i.m.h.o. een "-1 Troll" moeten worden, met een nullificatie van de 3e troll moderatie.
Maar goed, ik snap nu in ieder geval wat er gebeurd
ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz