-1: Interessant?

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-10 22:19
Deze post van mij heeft in het rating-overzicht een "-1: Interessant" staan. Ik wist niet dat dat kon? Zou iemand me kunnen uitleggen hoe dat kan?

Ik klaag er overigens niet over, ik vraag me alleen af hoe je zo'n moderatie geeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Als je op "2 Interessant staat", en drie gebruikers geven tegelijkertijd aan dat ze je een "+1 Interessant geven", dan willen ze eigenlijk dat je op 3 terechtkomt en daar wordt door het systeem rekening mee gehouden.

De eerste zet je naar +3. De tweede zou je eigenlijk op +4 brengen, maar op het moment dat hij zijn moderatie instuurt sta je (achter de schermen al) op +3 en dat is wat hij bedoelde, dus krijg je daarvoor een "0 interessant". Stel dat in de tussentijd iemand je bewust van +3 naar +4 brengt, en vervolgens iemand die nog ziet dat jij op +2 staat zijn Interessant-beoordeling instuurt, dan zal het systeem opmerken dat die laatste persoon je eigenlijk naar +3 wou brengen en dus "-1 interessant" in rekening brengen

[/vaag verhaaltje maar zo werkt het ongeveer wel]

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:22

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

* Bor bows for Yoeri!

Ik heb mij tijden afgevraagd hoe dit systeem werkt! Thanks voor de toch wel duidelijke uitleg.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-10 22:19
Cool, thanks voor de uitleg Yoeri. De oorzaak is dus dat ik *veel* te interessante reacties post, dat kan ik vanuit mijn ego ook wel verklaren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnake
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-10 19:58
Hmm ok, ik had zoiets ook al ondervonden, maar ik stond een uur geleden al op +4 behulpzaam (imo is dat nou ook wel weer erg overdreven, maar goed :P) en dat is nu pas aangepast. Klopt het dat dat zo lang kan duren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

silentsnake schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 21:09:
Hmm ok, ik had zoiets ook al ondervonden, maar ik stond een uur geleden al op +4 behulpzaam (imo is dat nou ook wel weer erg overdreven, maar goed :P) en dat is nu pas aangepast. Klopt het dat dat zo lang kan duren?
Als je het over deze post hebt: die is voorzover ik kan zien normaal omhoog gemodereerd, dus geen -1 inzichtvol of +1 flamebait of zulke niet-in-het-lijstje-voorkomende moderaties.

Een post - voor het geval je het nog niet wist - kan door iedereen gemodereerd worden tot 48 uur na plaatsing (hoewel het effect van moderaties met het verstrijken van die tijd steeds kleiner wordt). Daarna ligt de score dus pas vast. Meer hierover vind je in de Tweakers.net moderatie FAQ.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnake
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-10 19:58
Rataplan schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 22:42:
[...]
Als je het over deze post hebt: die is voorzover ik kan zien normaal omhoog gemodereerd, dus geen -1 inzichtvol of +1 flamebait of zulke niet-in-het-lijstje-voorkomende moderaties.
Ja ik had het over die ja. Maar er staat wel een -1 behulpzaam. En ik mag dan aannemen het verhaaltje van Yoeri hierbij een rol speelt?
Een post - voor het geval je het nog niet wist - kan door iedereen gemodereerd worden tot 48 uur na plaatsing (hoewel het effect van moderaties met het verstrijken van die tijd steeds kleiner wordt). Daarna ligt de score dus pas vast. Meer hierover vind je in de Tweakers.net moderatie FAQ.
Jup, dat wist ik wel hoor, maar toch bedankt voor de info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

silentsnake schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 23:51:
Ja ik had het over die ja. Maar er staat wel een -1 behulpzaam. En ik mag dan aannemen het verhaaltje van Yoeri hierbij een rol speelt?
Ik ben d'r in geslaagd om 'm geheel over het hoofd te zien 8)

Het lijkt mij - zoals je al zegt - het verhaal van Yoeri, en het lijkt me inderdaad knap zeldzaam dat iemand (minimaal) 3 uur en 15 minuten wacht met het submitten van z'n moderaties. Maar het kan natuurlijk wel.
Jup, dat wist ik wel hoor, maar toch bedankt voor de info :)
Ik kon me al zo moeilijk voorstellen dat iemand met zo'n postgeschiedenis zulke basic vragen zou stellen :X My bad entirely, sorry!

* Rataplan gaat toch maar eens wat slaaptekort wegwerken :z

edit:

Komt toch vaker voor dan je denkt :) Wat tref ik net aan:
Afbeeldingslocatie: http://www.rataplan.net/files/got/trolletje.jpg
Een rechtgeaarde +1-troll. Halfuurtje wachten met je mod is niet handig ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Rataplan op 27-01-2005 17:01 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Yoeri schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 10:18:
Stel dat in de tussentijd iemand je bewust van +3 naar +4 brengt, en vervolgens iemand die nog ziet dat jij op +2 staat zijn Interessant-beoordeling instuurt, dan zal het systeem opmerken dat die laatste persoon je eigenlijk naar +3 wou brengen en dus "-1 interessant" in rekening brengen
Is dit niet ietwat vreemd? Het systeem gaat er dus van uit dat de moderator de poster bewust naar bijv. +2 of +3 wil brengen en niet hoger wil hebben, en dat die een negatieve moderatie zou toepassen indien de post wel hoger staat... meest gangbare uitgangspunt is echter dat iemand de poster gewoon een punt omhoog wil modden en daar (vaak) geen specifiek maximum bij in gedachten heeft.
Dat het systeem de moderatie "nullificeert" (dus er bijv. "0: Inzichtvol") van maakt omdat hij niet meer van toepassing is (en deze zodoende niet meegerekend wordt) kan ik me voorstellen, maar dat er een aftrek plaatsvind voor een positieve moderatie vind ik krom.

Ook vind ik het krom (nog krommer zelfs) dat er een optelling kan plaatsvinden voor een negatieve moderatie. Het is toch ronduit vreemd dat iemand bijv. van +1 op "0: Troll" kan komen na 3x achter elkaar een "-1 Troll" moderatie te ontvangen, waarbij de 3e -1 door het systeem wordt aangepast naar een +1? Ik weet wel bijna zeker dat de moderator dat niet in gedachten had toen hij een Troll moderatie uitdeelde ;)
Zou dan i.m.h.o. een "-1 Troll" moeten worden, met een nullificatie van de 3e troll moderatie.

Maar goed, ik snap nu in ieder geval wat er gebeurd :)

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Pagina: 1