Toon posts:

[debian] Na reboot werkt er een hoop opeens niet meer.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben de hele week bezig geweest met het installeren van debian op mn laptop(acer 2012 wlmi).
Ik had alles werkend na de installatie:
X geinstalleerd
Gnome etc..

USB (externe muis en toetsenborst etc.)
Geluid

Even gereboot
Nu werkt ineens usb niet meer(dus kan nu alleen mn laptop besturen met mn toetsenbord van mn laptop, touchpad werkt ook niet).

Heeft iemand enig idee hoe het opeens komt dat die dingen niet werken?

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

mischien ben je nu met een andere kernel geboot of mis je een aantal modules. DI eje eerst met het handje geladen had

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nix met het handje geladen voor de reboot.
en het lijkt mij een beetje onwaarschijnlijk dat ie ineens een andere kernel laadt bij t rebooten.

• Ti_Uhl
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09-2012
mischien dat een andere kernel op default staat in je grub/lilo config en dat die daarmee heeft geboot?

Heb je je nieuwe kernel tussen de automagic kernels gezet die je debian beheerd ?
Dit probleem lijkt me echt een kwestie van de verkeerde kernel te booten.

Verwijderd

Topicstarter
Ti_Uhl schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 12:13:
mischien dat een andere kernel op default staat in je grub/lilo config en dat die daarmee heeft geboot?

Heb je je nieuwe kernel tussen de automagic kernels gezet die je debian beheerd ?
Dit probleem lijkt me echt een kwestie van de verkeerde kernel te booten.
geen idee, waar kan ik dat zien?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb na mijn probleem een nieuwe kernel gedownload deze gecompileerd en geinstalleerd hierna was t enige verschil dat mijn touchpad werkte, usb nog steeds niet.

Ik heb net debian opnieuw geinstalleerd van cd en ik heb met apt x en gnome weer geinstalleerd.
alles werkt perfect. ik ben bang dat als ik nu voor de eerste reboot dat strax weer hetzelfde hebt als een paar dagen terug.

hoe kan datgene wat er nu staat veilig stellen??

• Sjonny
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-02 16:28

Sjonny

Fratser

ik denk dat je nu het best kan kijken naar wat er allemaal draait aan processen, en kijken wat er na je reboot en login niet meer draait. (ps aux)
Dit zelfde voor je kernel modules (denk toch ook dat het hierin zit), en dan kan je de missing modules hierna in /etc/modules zetten zodat ze met een reboot geladen worden. (lsmod)
met usb is het ook aan te raden iets als hotplug geinstalleerd te hebben.

The problem is in the part of your brain that handles intelligence.

Verwijderd

Topicstarter
Sjonny schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 22:39:
ik denk dat je nu het best kan kijken naar wat er allemaal draait aan processen, en kijken wat er na je reboot en login niet meer draait. (ps aux)
Dit zelfde voor je kernel modules (denk toch ook dat het hierin zit), en dan kan je de missing modules hierna in /etc/modules zetten zodat ze met een reboot geladen worden. (lsmod)
met usb is het ook aan te raden iets als hotplug geinstalleerd te hebben.
hotplug was idd het probleem :)
Pagina: 1