[HDD] Wordt gezien als verwisselbaar medium

Pagina: 1
Acties:
  • 361 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• skaars
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-12-2025
Een kennis van een kennis (ik probeer een oplossing te zoeken) heeft een nieuwe hardeschijf gekocht. En die heeft hij geinstalleerd. Alles werkt tijdens het opstarten naar behoren.
In de computer zijn al aanwezig: De C:(master) D:(cd-romspeler) E:(writer).
De nieuwe HDD wordt gezien als F: verwisselbaare schijf, en als je hem aanklikt dan word gevraagt om een verwisselbaar medium te plaatsen. :?
Ik heb een hoop megemaakt in computerland, maar nog nooit een IDE schijf die plotseling wisselbaar is. Door dit probleem is de schijf ook nog niet geformateerd.

verdere info nodig, vraag maar raak. die kennis van een kennis is zuinig met zijn info, maar ik doe me best.

Alvast bedankt

het internet is als een neus, je moet eruit halen wat erin zit

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Kan het ook zijn dat de nieuwe schijf er nog niet bij staat? En dat de verwisselbare schijf een cardreader is bijvoorbeeld?

Wat voor schijven staan er in Schijfbeheer? (bij WinXP/2k)

(configscherm, systeembeheer, computerbeheer, schijfbeheer)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Verwijderd

Het kan ook mogelijk zijn dat de volgorde van schijven is veranderd. Dat zou betekenen dat de harde schijf nu bijvoorbeeld e:\ is. Maar ik ga ervan uit dat dit al geprobeerd is.

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:58
Ik neem aan dat het Windows XP is?
Zoals Prutz0r (die zijn naam geen eer aandoet :) ) al zegt: Neem dan eens een kijkje in systeembeheer. Dat is de enige plaats waar je echt zinnige info kunt vinden over schijven, partities en driveletters.

Ik denk namelijk dat het scenario dat RavEn50 hierboven beschrijft best eens waar zou kunnen zijn.

[ Voor 23% gewijzigd door dreamscape op 18-01-2005 09:23 ]

Punctuality is the politeness of kings

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:09
In schijfbeheer zou het inderdaad moeten staan welke harde schijven er aangesloten zijn. Overgens kun je daar ook formatteren, dus zonder dat er een drive letter aan toegewezen is.

Als je de hd loskoppelt, blijft de f-schijf dan bestaan?

-

• skaars
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-12-2025
Ja het is WinXP home.
Het kan ook mogelijk zijn dat de volgorde van schijven is veranderd. Dat zou betekenen dat de harde schijf nu bijvoorbeeld e:\ is. Maar ik ga ervan uit dat dit al geprobeerd is.
Is dat wisselen van letter een windowsziekte of master/slave setting kwestie?

Is het mogelijk om die driveletters op elk moment willekeurig aan te passen?
want dan is het volgens mij koek en ei.

Ik ga nu contact op nemen me die kennis van een kennis, om wat meer informatie los te krijgen mbt schijfbeheer.

het internet is als een neus, je moet eruit halen wat erin zit

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:09
SkaarS schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 09:37:
Is het mogelijk om die driveletters op elk moment willekeurig aan te passen?
want dan is het volgens mij koek en ei.

Ik ga nu contact op nemen me die kennis van een kennis, om wat meer informatie los te krijgen mbt schijfbeheer.
Bij het schijfbeheer kun je de driveletters gewoon aanpassen, mits het niet om een systeempartitie op opstartpartite gaat.

-

Pagina: 1