[OE] Dubbele e-mails *

Pagina: 1
Acties:

• ITdAnGeR
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-08 10:45

ITdAnGeR

IT Consultant

Topicstarter
Hallo,

Zal even proberen uit te leggen wat het probleem is.
Ik heb een account info en laat een kopie achter op de server.
En die wordt na 7 dagen verwijderd.

MAAAR nu heb ik nog een pc waar het zelfde account op draait.

Alleen nu krijg ik op me eigen pc elke keer de mailtjes binnen ook al heb ik ze al binnen gehaald. Dit is echt irritant.

Terwijl op die andere pc alles maar 1 keer binnen komt.

rara hoe kan dat. terwijl daar de zelfde instellingen op staan.

wie o wie kan me helpen dit op te lossen??

groeten,
_/-\o_

*** End Of User Agreement ***

• DRvDijk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-02 15:52
Dus op 1 computer haal je de mail op, en laat je (7 dagen) een kopie op de server, en op de andere computer haal je ze ook op (al dan niet of je een kopie op de server laat)?

Volgens mij werkt die optie namelijk zo:
Als je een kopie op de server laat, herkent het mailprogramma dat hem al binnen heeft welk mailtje het is, en zodra die die nog een keer ziet op de server, zal deze die niet downloaden. Een ander programma op hetzelfde account, met dezelfde instellingen, zal echter niet het mailtje herkennen, en deze dus downloaden (en ook een kopie op de server laten)..

Hopelijk helpt dit?

• ITdAnGeR
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-08 10:45

ITdAnGeR

IT Consultant

Topicstarter
ok even in het kort nogmaals ;)

Ik zit hier achter een pc met outlook express met de optie kopie op server achterlaten.
Achter me in het kantoor staat ook een pc met outlook express en die heeft ook de optie aan staan van kopie op server achterlaten.

DUS als ik jou antwoord mag concluderen kun je er niets aan doen. Want zet ik het op een van de pc's uit dan haalt die pc die het uit heeft staan de mail van de server en kan de ander hem niet meer binnen halen?

is that correct? 8)7

Want wat ik wil is dat zowel deze pc als de pc van me collega de mails op kunnen halen die op info binnen komen. En enige optie lijkt mij kopie op server achterlaten. Ik ben de enige die het probleem heeft met meerdere mails binnen krijgen en niet me collega.

vaag die outlook express van micro$hit

*** End Of User Agreement ***

Verwijderd

Je kan het beste een gedeelde mailbox op de server zetten. Dan zal het probleem niet voorkomen.

Dit probleem wat je hebt is heel erg logisch. Heb het ook gehad toen we nog gebruik maakte van domino mail server. Ik heb het opgelost door op mijn twee werkplekken naar dezelfde mailbox toe te laten wijzen.

Ik gebruikte toen wel Outlook. Maar je kan dit volgens mij ook aanpassen in Outlook Express.

• ecageman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-06 21:42
Dit zal je wel niet helpen, maar ik heb 3 machines waarmee ik vanaf hetzelfde account mail ophaal en geen enkele haalt ze dubbel op. Ik heb overal ook hiervoor de optie aan staan om de mail op de server te laten staan, net als jij. Dus het moet "gewoon" werken.

Dus het lijkt mij dat die ene PC een klein probleempje heeft met het herkennen van de mail berichten. Ga je toevallig met die ene PC misschien niet direct naar de server? Zodat de unieke ID's van de berichten niet door komen?

AMD Athlon 2800+, MSI K7N2Delta-L, 1024MB PC3200, SB Audigy2, XFX GF4MX440, BenQ DVD+-RW, NEC 1300A DVD+-RW, 2x WD 120GB 8mb, 2x Maxtor 250GB, Chenbro Gaming Bomb, Tagan 480W, 17" Iiyama monitor

Verwijderd

Volgens mij bedoelt TS dat mailtjes meerdere keren op dezelfde compu binnenkomen...

Heb ik ook vaak gehad met een pop-account en kopietjes op de server laten. Dit was met Outlook vaak een probleem als er een mailtje in de queue stond wat 'ie niet goed begreep: op de een of andere manier schrijft OL dan niet goed weg wat 'ie al binnen heeft gehaald...

Oplossingen zijn:
-mail queue handmatig leeg gooien (nadat je gepopt hebt!)
-andere mua gebruiken (Thunderbird b.v.)
-imap server gaan gebruiken

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Brakke OE, brakke mbx, brakke virusscanner, brak spamfilter. Eventueel i.c.m. een te grote POPbox en geen hele snelle verbinding. In mijn ervaring dan, check die zaken even. Hoe groot is de POP-box? <-- bijv. na een week weggooien moet kunnen lijkt me.

Een tijd geleden had ik iets dergelijks waar niets hielp, ik ben uiteindelijk naar een andere service provider gegaan en het was over :X

Loop ook de GoT-search even door (zoek vooral in Software Algemeen), dit is namelijk al vaak langs gekomen en er zijn dus vast wat tips te vinden.
ITdAnGeR schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 09:19:
vaag die outlook express van micro$hit
offtopic:
Dan ben jij vager als je er zo over denkt en het toch gebruikt :z
Oftewel: laten we het bij gewoon taalgebruik laten ipv. anderen napraten ;)

Trouwens pas ik je topictitel aan, je hebt het niet over Outlook maar OE. En welkom op GoT :Y)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1