[XP] Huidige install op nieuwe schijf, booten?

Pagina: 1
Acties:

• AlexanderOnline
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-04 13:23
Hoi Tweakers,

Ik heb een 60 GB hdd, met Windows XP op de eerste partitie en downloads etc op de 2e. Nu heb ik een 200 GB schijf gekocht, en deze er bij gehangen. Toen via PM8 de Windows partitie gekopieerd (ook als 1e partitie en een downloads partitie). Nu wil ik dat deze schijf alleen kan booten. Hij kan, na wat veranderingen in boot.ini op de 1e schijf, wel booten, maar als ik de 1e schijf eruit haal (deze verkoop ik) kan ik niet booten, hij doetniks en gaat bootzoeken van floppy.
Ik heb de 1e eruitgehaald en al het volgende gedaan (meeste via win CD)
* bootcfg /rebuild
* fixboot
* fixmbr
* fdisk /mbr

Ik heb gesearched maar kon het niet vinden, mss hebben jullie een idee :)

Bedankt!

Alexander

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:46

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Heb je de master en de slave wel goed ingesteld? Het slimste is trouwens om gewoon een nieuwe install te doen op je nieuwe schijf en de alles over te zetten.

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:19
Het lijkt mij dat partities kopieëren niet genoeg is. De bootsector neem je dan namelijk niet mee. Gebruik eens een programma als Norton Ghost om de héle disk te klonen. :)

^ Wat hij zegt.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:40
Bootsector en MBR heeft de TS al proberen te fixen met fixboot/fixmbr.

/edit: In de bios wel aangegeven dat 'ie nu van de 200GB moet booten ?

[ Voor 57% gewijzigd door Nielson op 18-01-2005 09:18 ]

• AlexanderOnline
Voodat ik begin om de hele disk te klonen, neemt hij dan ook de bootsector mee?
De 200 GB zit op een eigen kabel, en 60 gb eruit gehaald, dus master/slave kan geen probleem zijn toch?
Nieuwe install kan ik idd mss beter doen, maar nu ik er toch mee bezig zijn, als het zo ook kan is het wel erg leuk, we zitte hier toch op Tweakers? :+
@Nielson: Ja, bij starten van PC doe ik ook "F8" dan krijg ik een menutje om te kiezen van welk apparaat ik moet booten.

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03 00:48

ZaZ

Tweakers abonnee

klonen en dan met zoiets als partition magic je de partitie op je nieuwe hd als active partition zetten.
moet werken
ook ff je drive letters goedzetten. anders kan windows gaan flippen :)

Lekker op de bank

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-04 12:31

n00bs

Het is weer Zomer!

Je hebt geen Partion Magic nodig om hem als active in te stellen kan ook met XP Disk Management.

• AlexanderOnline
Active zal ik even naar kijken. Verder in de recovery console herkent ie m gewoon als een bestaande windows install dus dat is OK

• AlexanderOnline
Ik ben bezig met nieuwe windows install, maar na reboot hoort hij verder te gaan met installatie. Er staat iets in de zin als:
"Looking for Boot Record on IDE-0"....OK
maar daarna gebeurt er niks :X
Iemand een idee?

• AlexanderOnline
Ik probeer nu via Ghost een Disk copy, met de optie dat hij dan ook de boot records mee neemt. Ik hoop dat dit werkt!

• AlexanderOnline
En dat is met succes gelukt! Sommige dingen doen een beetje vaag, maar die herinstall ik wel.
Iedereen bedankt voor zijn/haar bijdrage!
Pagina: 1