Draadloos netwerk en draadloos video-signaal gaat niet samen

Pagina: 1
Acties:

• Dmitri
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort de WLAN-router van de Aldi in huis (Medion WLAN router). Het ding werkt tot nu toe perfect. Verder kijk ik ook films via de computer op mijn TV met een 2,4 Ghz zender/ontvanger.

Het volgende probleem doet zich voor. Sinds ik mijn wireless netwerk heb kan ik geen gebruik meer maken van de draadloze zender/ontvanger voor TV-signaal. Ik krijg op mijn TV enkel zwart beeld met strepen.

Wat heb ik al geprobeerd:
- ik heb alle kanalen van de TV-zender/ontvanger geprobeerd
- ik heb diverse kanalen voor de WLAN-router geprobeerd

Verder heb ik hier op GOT gezocht en ook op Google. Tot nu toe nog geen resultaat.

Is het überhaubt wel mogelijk om deze twee zaken tegelijk te gebruiken?

Wie helpt mij?

Groetjes,

Dmitri

[ Voor 6% gewijzigd door Dmitri op 18-01-2005 10:39 ]

• pipo de C
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-02 20:08
Welke wifistandaard gebruik je? 11b of 11g ? met 11a zou je er geen last van mogen hebben.

Het enige wat je zou kunnen doen is ervoor zorgen dat ze OF op verschillende FM banden werken OF niet overlappen. Verschillende FM banden zou je in de specs moeten kunnen nalezen. Overlap vermijden kan je doen daar bijv. met zendwattages te gaan spelen of richtantennes te gebruiken.

• Dmitri
  • Niet online
Ik gebruik de 11.g standaard. Het verhaal over de verschillende FM-banden krijg ik niet helemaal in de specs gelezen. Het gaat over het modem dat in dit (Medion WLAN router) topic wordt besproken.

[ Voor 1% gewijzigd door Dmitri op 18-01-2005 09:27 . Reden: typo ]

• Dmitri
  • Niet online
Ik heb eens goed gezocht naar het wijzigen van de FM-frequenties, maar ik kan het niet vinden. Heeft iemand anders misschien nog een oplossing of weet mij te vertellen hoe ik de FM-freq. kan wijzigen?

Verwijderd

Dmitri schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 08:09:
Ik heb eens goed gezocht naar het wijzigen van de FM-frequenties, maar ik kan het niet vinden. Heeft iemand anders misschien nog een oplossing of weet mij te vertellen hoe ik de FM-freq. kan wijzigen?
Ze werken toch allebei op 24ghz of niet? Zo ja, dan gaat het idd fout, heb ik toevallig net in een ander topic gelezen over draadloos tv.

• Dmitri
  • Niet online
Het is alweer een tijdje geleden dat ik mijn vraag gesteld heb hiero, maar ik ben er dan eindelijk uit. De draadloze video-verbinding draait nu goed. En zoals het hoort wil ik de oplossing met jullie delen.
Wat heb ik gedaan:
  • Kanaal op de WLAN-router op 11 gezet (12 werkt trouwens ook). De 2 systemen zitten elkaar nu niet meer dwars. Ik behoud netwerkwerkverbinding als ik de zender van het tv-systeem aanzet.
  • De zender en de ontvanger voor het tv-signaal eens op een andere plek gezet. Het beeld op de tv is nu perfect. Waarschijnlijk probeerde ik in eerste instantie door stevig draadwerk ofzo te stralen.
De conclusie is dus dat het wel degelijk gaat en dat beide systemen elkaar niet in de weg hoeven te zitten.

[ Voor 9% gewijzigd door Dmitri op 15-03-2005 19:40 ]

Pagina: 1