Toon posts:

Disconnected network drive

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
conf:
Win Xp Pro Client
via Wifi met een Linksys wireless router
waarop een Linksys NSLU2 is aangesloten

op client een mapped drive M op \\NSLU2\Disk 1

Na opstarten ondanks (reconnected on startup), toch de "Disconnected network drive" melding.

Hoe is dit te verkomen, liefst zonder startup script en anders met startupscript.

en de waarom?

cheers
M

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-05 16:10

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

:? En nu ?
Dit noem ik geen topic, kom eens met meer informatie, wat heb je zelf al geprobeerd/uitgezocht ?
Gebruik je een goede user/pass , is dit dezelfde user/pass als waar je mee aanlogd ?

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
De share op de NSLU2 is public, dus geen username/password nodig.
Na opstarten van de client is de melding "Disconnected network drive" in My Computers, door op de mapped drive te clicken (handmatig) meteen weer hersteld.

De Group Policy Editor gebruiken om [Computer Configuration\Adm Tmpls\Logon\Always wait for the network at computer startup and logon] op Enable te zetten leverde niks op.

tot op hede levered alleen: NET USE i: \\NSLU2\Disk 1 /persistent:no resulaat op maar met een uppopend cmd venster.

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-05 16:25

Valkyre

Kitesurf FTW!

je kan bij de eigenschappen van een batch file opegeven, geminimaliseerd starten, (althans dit was bij win98 zo)
en zet een quit of exit in je batch file en hij sluit ook weer (kan volgens mij ook wel ergens bij de eigenschappen)

iRacing Profiel

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:54

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Ik heb dit ook met mijn laptop. Het duurt een fractie van een seconde langer voordat wifi in de lucht komt, en dus is de eerste poging om die network drive te reconnecten niet succesvol. Erg vervelend, maar je doet er geloof ik weinig aan... Tenzij je een opstart batchfile maakt die 10 seconden wacht en vervolgens die netwerk drive aanmaakt (niet persistent).

Hier stond een dode link.

Verwijderd

Ik meen dat je ergens binnen Windows kan zeggen dat hij zijn netwerkverbindingen niet moet verbreken, dat doet hij nu namelijk wel. Dit zou je dan op de "server" in moeten stellen.
Ik kan het zo snel niet gevonden krijgen waar je dat in kan stellen, dan moet ik de boeken in duiken op mijn werk, daar staat het ergens beschreven. Ik ben er zeker van dat het wel ergens te vinden is. Ik krijg het zo snel niet gevonden, maar het was "geloof" ik een register waarde of iets binnen de Active Directory (gok het laatste).

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-05 16:25

Valkyre

Kitesurf FTW!

bij een server kan je een batch file maken van: "autodisconnect 0" dan worden mappings nooit verborken
met bijv "autodisconnect 60" worde de mappgin na 60 sec verborken bij IDLEN

iRacing Profiel

Pagina: 1