Toon posts:

[XP] RPC wil niet opstarten "access denied"

Pagina: 1
Acties:
  • 1.266 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Gister avond na een spontane reboot ging me pc vreemd doen. Me registry schijnt de lul te zijn omdat al me services opeens niet meer laden. Nu weet ik wel hoe je services moeten laden en zo maar ik kan uberhaupt een service laden omdat de RPC nodig is en die wil helemaal niet aan.

Google... helpde niet en de microsoft k/b ook niet. Ik heb de xp default services registry van blackviper.com gedownload en die schijnen ook niet te werken.

Ik heb echt alles geprobeerd om het aan te krijgen via safe mode. Ik kan de properties van services niet bekijken. Nu kan ik wel browsen gelukkig.

Hoe krijg je RPC aan waneer je "Error 5: Access is denied" krijgt.

Ik gebruik engelstalige XP.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2005 02:01 ]

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

al start run > dcomcnf geprobeerd en gekeken of je rechten goed staan daar? bij Com security dus.

Verwijderd

Heb je SP1?

Zo ja ga dan is naar je register en kijk is naar deze sleutel:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\RpcSs
Vervolgens kijk je bij:
ObjectName
Deze zou je, als het er niet staat, kunnen aanpassen naar:
LocalSystem

Verwijderd

Topicstarter
mutsje dcomcnfg * werkt wel. Waneer ik op Component services click zie ik de group "computers" maar zodra ik de groep "computers" click dan sluit de venster.

Ik kan nu wel de volgende instelllingen instellen voor de groep "MSDTC" en "COM Security". De rechten staan goed ingesteld ( heb het kunnen vergelijken met me laptop ) . Er is een optie om de MSDTC service te starten en zodra ik die start stopt het meteen. Ik heb de log gereset en nogsteeds hetzelfde.

Denniszs ik heb sp2 en die reg staat al op LocalSystem.

Al me services zijn uitgevallen vanwege die RPC en DCOM services. Hoe kan ik al die services forceren om aan te zijn want hun allemaal op automatish zetten lukt wel maar geen een start. Ik heb de reg file van blackviper.com gebruikt (AllServicesAutoSP1a) die kan je googlen.

bedankt..

Verwijderd

Misschien kan je nog naar de rechten op het rpcss.dll bestand kijken
Hier te vinden C:\Winnt(Windows)\System32

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\RpcSs 'Start' moet op 2 staan - als dat al zo is, dan is er ites anders mis dan het niet op starten staan van je services mara is er eerder iets corrupt waardoor de services niet starten :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alles goed kunnen zetten (start 00.......2). Dit probleem beging echt vaag te worden. Hoe kan ik achterhalen welke service de probleem maker is ? Zijn er tools

momenteel zit ik zonder cdrom drive anders had ik wel windows repair gebruikt

• elevator
  • Niet online

elevator

Maar door het te veranderen naar '2' starten je services nu wel? :)

Verwijderd

rpc service draait onder system account? heeft system account rechten op die file?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 12:57:
rpc service draait onder system account? heeft system account rechten op die file?
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 21:12:
Misschien kan je nog naar de rechten op het rpcss.dll bestand kijken
Hier te vinden C:\Winnt(Windows)\System32

Verwijderd

last good know profile geprobeerd?
F8 na de bios, en voor het windows logo.
edit
Je kan dan terug naar een datum, waneer het voor het laatst goed werkte.
Of:
Start, Alle programma's, Bureau-accessoires en Systeemwerkset en klik vervolgens op Systeem herstellen. Kies een datum dat alles werkte.
(maak eerst een herstelpunt, voordat je dit doet.)
engelse versie
Start... All Programs... Accessories... System Tools... System Restore
/edit

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2005 19:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alles wat hier boven gemeld is geprobeerd maar het probleem is ietsje erger. Al me services starten niet behalve een paar onnodige services die niet echt nuttig zijn.

Zo te zien kan ik geen enkele service starten omdat me rpc telkens uitgeschakeld word zodra windows laat. RPC staat wel op automatic dus dat zit nu wel goed.

Hoe kan je rechten op een DLL file checken want dat kan ik niet vinden in de eigenschappen.

ik ga nu proberen windows repair met de xp cd proberen hopelijk werkt het hierna anders format want diet gaat niet . IK zit al 3 dagen met dit probleem en een echte tweaker moet het wel zonder format/repair kunnen doen. FFS :(

bedankt voor de help iedereen en google is niet meer me vriend :|

Verwijderd

Rechten bekijken op een bestand:
cmd opstarten (kan dat nog wel?)
cacls bestandsnaam
en je ziet de rechten op het bestand.
dir/q als je de owner wilt weten.

met cacls kan je ook rechten toekennen op bestanden.

• elevator
  • Niet online

elevator

Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 22:05:
Zo te zien kan ik geen enkele service starten omdat me rpc telkens uitgeschakeld word zodra windows laat. RPC staat wel op automatic dus dat zit nu wel goed.
Maar de RPC serice start dan wel de eerste keer en wordt daarna disabled of hoe moet ik dat zien? :)

Verwijderd

Probeer met de sc commando's het probleem te achterhalen.
bijv. sc query rpcss
rpcs hoort shared service te zijn. Andere services maken hiervan gebruik van.
Met sc config kan je de type veranderen. sc /? geeft je de switch-opties, en wat het betekend.
Even een outputje erbij, kan je het vergelijken.

C:\WINNT\system32>sc qc rpcss
[SC] GetServiceConfig SUCCESS
SERVICE_NAME: rpcss
TYPE : 20 WIN32_SHARE_PROCESS
START_TYPE : 2 AUTO_START
ERROR_CONTROL : 1 NORMAL
BINARY_PATH_NAME : C:\WINNT\system32\svchost -k rpcss
LOAD_ORDER_GROUP : COM Infrastructure
TAG : 0
DISPLAY_NAME : Remote Procedure Call (RPC)
DEPENDENCIES :
SERVICE_START_NAME : LocalSystem

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Het topic is wat oud...ik weet het....maar ik zit met exact het zelfde probleem.
Er is iets wat een aantal services ervan weerhoud om op te starten. De XP SP2 ENG installatie is nog geen 3 dagen oud. Als ik de RPC service probeer te starten krijg ik de melding "Systeem error 5: Access denied". Elke andere service die ik probeer te starten zegt dat er een service niet gestart is "Dependency service not started bla bla...."

Een aantal van de symptonen zijn.... Mijn geluidskaart is geinstalleerd, maar bij de opties voor geluid in het configuratiescherm is de boel disabled. Ik zie dus ook geen vollume icoontje in de taskbar. Ik kan ook geen verbinding meer maken via Remote Desktop. Opstarten gaat ook trager vanaf het moment dat ik inlog op m'n account.

Als ik alle info op het forum mag geloven zou het een virus kunnen zijn. Ik draai NOD32 (laatste versie) als AntiVirus. Volgens de reviews een van de beste....Ik heb niet erg veel zin om de boel opnieuw te installeren.

I heb alle tips in dit topic opgevolgd, zonder succes.
Is iemand toevallig al een oplossing tegengekomen?

[ Voor 5% gewijzigd door Bram77 op 09-12-2005 19:50 ]

Verwijderd

KICK

Ik heb hier precies hetzelfde probleem, inmiddels is een dag later ook een andere computer die deze symptomen beginnen te vertonen.
Ik kan echt niets vinden over deze questie en zelfs op GoT is er nergens een antwoord te vinden.

Ik heb als bijkomend effect dat er geen programma's meer op de taskbar staan. Ik heb dus gewoon een lege taskbar terwijl alles openstaat. Ik draai met een 2003 domein maar de server draait verder soepel. Ik heb gister de trial van GFI faxmaker op de server willen installeren maar heb deze er later weer vanaf gegooid. Server is inmiddels herstart maar krijg nog steeds op 2 clients de bovengeschreven problemen. Ik probeer snel een oplossing te zoeken voordat de andere clients eraan gaan :(

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2008 13:25 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Guido,
Het lijkt me verstandiger dat je hier een apart topic voor opent gezien de leeftijd van het topic.
Nu loop je grote kans dat mensen niet op jouw probleem reageren maar op iets wat allang niet meer van toepassing is.

In twee jaar tijd kan er een boel veranderen, en buiten de opmerking 'doetnie' komt er maar weinig gedetailleerde informatie uit je post naar voren.

Zorg dus dat je topic voldoet aan de Windows Clients - Policy en link dan desnoods even naar dit topic - als je tenminste ook aangeeft wat er aan de gegeven tips niet werkt, of niet voldoende.

Ik sluit dit topic.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.