[Gentoo] startx: unable to open socket for local

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:24
_XSERVTransSocketOpenCOTSServer: Unable to open socket for local
_XSERVTransOpen: transport open failed for local/melissa:0
_XSERVTransMakeAllCOTSServerListeners: failed to open listener for local

Ik heb mijn kernel geupdate maar nu krijg ik startx niet aan de praat. Ik krijg dan bovenstaande error. Heb geupdate van 2.4.26 naar 2.4.28.
Ik heb wat gezocht op google en iemand had dit probleem en daar lag het aan internet instellingen. Echter staan die voor zover ik weet goed op mijn computer. De persoon had geen 127.0.0.1 regel in zijn /etc/hosts. Ik heb die wel en voorzover ik kan zien is die goed.
Weet iemand waar dit probleem nog meer aan kan liggen?

• _Squatt_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Heeft het al wel eens gewerkt op die installatie?

Je hebt wel 'Unix domain sockets' (CONFIG_UNIX=y in .config) aangevinkt bij het configureren van je kernel?

"He took a duck in the face at two hundred and fifty knots."

• Shinji
Om eerlijk zijn weet ik niet meer zeker of ik startx aan de praat heb gekregen op die computer, ik kan me vaag iets herrineren maar dat is dan ook maar een keer geweest.
Maar ik zal even kijken.

Aangezet en kernel opnieuw gecompileerd maar dat haalt niks uit.
Krijg overigens een hoop error's als ik in die kernel opstart, de belangrijkste is denk ik dat die aangeeft dat modules.conf recenter is dan een ander bestand ofzo. Kan ik ook onder mijn 2.4.26 kernel de log bestanden van 2.4.28 bekijken? Kan ze namelijk niet vinden in de /var/log bestanden. Overigens als ik inlog ook PAM-env errors. Ga nog even zoeken hoe ik die kan verhelpen, misschien dat dat ook helpt.

[ Voor 56% gewijzigd door Shinji op 18-01-2005 01:48 ]

• Ti_Uhl
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09-2012
heb je ook een make modules en make modules_install gedaan ?
Deze compiled namelijk je modules en zet ze op de correcte plaats.

• Shinji
Hmm, ik heb het probleem dan gevonden denk ik, als ik nu mijn kernel compileer, wat die eerst goed deed dan kreeg ik een bericht dat ik make dep enzo moest doen. Ok dan deed ik make dep && make bzImage modules modules_install
Maar nu krijg ik dat bericht niet meer en stopt hij halverwege het compileren, geen error ofzo, dit zijn de laatste regels:
make[1]: Leaving directory `/usr/src/linux-2.4.28-gentoo-r5/arch/i386/lib'
cd /lib/modules/2.4.28-gentoo-r5; \
mkdir -p pcmcia; \
find kernel -path '*/pcmcia/*' -name '*.o' | xargs -i -r ln -sf ../{} pcmcia
if [ -r System.map ]; then /sbin/depmod -ae -F System.map 2.4.28-gentoo-r5; fi

Geen flauw idee waarom die nu inneens halverwege stopt

• _Squatt_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hij stopt niet halverwege, dat zijn gewoon de laatste commando's die uitgevoerd worden bij een 'make modules_install'. Dat het sneller gaat dan eerst komt misschien omdat een gedeelte al gecompileerd is ('make clean' doen om full rebuild te krijgen).

"He took a duck in the face at two hundred and fifty knots."

Pagina: 1