Toon posts:

[Debian/Samba] Password file kwijt?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een ontzettend stom probleem. Sinds enige tijd gebruik ik SAMBA, en sinds vandaag heb ik het eindelijk voor elkaar gekregen om in plaats van SECURITY = SHARE deze op SECURITY = USER te zetten.

Dit d.m.v. het toevoegen van users via 'smbpasswd -a username". Nou vraag ik mij alleen af... Waar staat die config file?

Alle documentatie heeft het over "/etc/samba/smbusers" of ergens in "/usr/local/samba/private/smbpasswd" o.i.d.

Maar geen van beide mappen leveren iets op, en "locate smbpasswd" geeft me alleen het binaire bestand waarmee ik deze passwords kan aanmaken.

1) Hoe kom ik erachter waar deze file staat?
2) Is er een optie om te zien welke users je hebt toegevoegd?
3) Bestaat er toevallig een of ander script/tool die users managen wat makkelijker maakt?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2005 00:44 ]

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:41
Maakt dat iets uit dan, waar die file staat? Het wijzigen ervan wil je waarschijnlijk toch met smbpasswd doen. Dat al gewoon geprobeerd? Misschien maakt die het bestand wel gewoon aan de eerste keer (ik zou het niet weten hoor...)

Je zou inderdaad wel verwachten dat die file ergens in /etc of /etc/samba staat ja.

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-02 09:33
1) Gewoon find doen, geen locate. Bij mij is het /etc/samba/smbpasswd
2) Tja, hiervan zou je toch zeggen dat alles wat in smbpasswd staat toegang heeft. Dus die en die alleen.
3) Ik gebruik zelf webmin daarvoor, lekker klikkerdeklik en ze zijn erbij :)

• active2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-10-2024

active2

Google is your friend

Waarschijnlijk maak jij gebruik van een andere passwd backend dan smbpasswd ;)

En nee dan heb je geen smbpasswd ergens staan.

Google, Het mirakel van de 21e eeuw!!!!