Ik heb een ontzettend stom probleem. Sinds enige tijd gebruik ik SAMBA, en sinds vandaag heb ik het eindelijk voor elkaar gekregen om in plaats van SECURITY = SHARE deze op SECURITY = USER te zetten.
Dit d.m.v. het toevoegen van users via 'smbpasswd -a username". Nou vraag ik mij alleen af... Waar staat die config file?
Alle documentatie heeft het over "/etc/samba/smbusers" of ergens in "/usr/local/samba/private/smbpasswd" o.i.d.
Maar geen van beide mappen leveren iets op, en "locate smbpasswd" geeft me alleen het binaire bestand waarmee ik deze passwords kan aanmaken.
1) Hoe kom ik erachter waar deze file staat?
2) Is er een optie om te zien welke users je hebt toegevoegd?
3) Bestaat er toevallig een of ander script/tool die users managen wat makkelijker maakt?
Dit d.m.v. het toevoegen van users via 'smbpasswd -a username". Nou vraag ik mij alleen af... Waar staat die config file?
Alle documentatie heeft het over "/etc/samba/smbusers" of ergens in "/usr/local/samba/private/smbpasswd" o.i.d.
Maar geen van beide mappen leveren iets op, en "locate smbpasswd" geeft me alleen het binaire bestand waarmee ik deze passwords kan aanmaken.
1) Hoe kom ik erachter waar deze file staat?
2) Is er een optie om te zien welke users je hebt toegevoegd?
3) Bestaat er toevallig een of ander script/tool die users managen wat makkelijker maakt?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2005 00:44 ]